Miksi selllaiset ihmiset jotka ei pidä lapsista tekevät lapsia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Täällä jo keskusteltiin siitä miksi masentuneet tekee lapsia. Mua ihmetyttää paljon enemmän sellaset joita ei lapset pahemmin kiinnosta ja tekee lapsia "koska niin kuuluu", esim. suvun painostuksesta.

Tiedän muutaman tälläisen tapauksen, ja voi niitä lapsiraukkoja.

Musta on täysin hyväksyttävää olla hankkimatta lapsia jos niistä ei kerta pidä. Tiedän että yksi tuttavani olisi paljon onnellisempi jos ei olisi koskaan hankkinut lapsia. Vauva-ajasta hän tosin nautti, ja heti kun uhmaikä alkoi ja olisi pitänyt alkaa kasvattaa, niin hän teki asiat lapselle epäsuotuisalla tavalla.

Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Uskonto pakottaa, kun ei saa käyttää ehkäisyä. Se on minusta hyvin surullista, koska tavallaan itsekin olen "pakkopakko" lapsi.

Meinaat siis että joku partahemmo joka kuulemma eli 2000 vuotta sitten päättää edelleen jonkun seksuaalielämästä? Heh! Ei voi olla totta, eikö aikuiset ihmiset päätä ihan itse omsita asioistaan?

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
En mäkään muiden lapsista pidä, mut omat on aina olleet rakkaita. Äidiksi kasvetaan :)

Peesi!

En mäkään yleisesti ottaen pidä naapurin riehuvista räkänokista, mutta tottahan toki se oma on kullanmuru!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Täällä jo keskusteltiin siitä miksi masentuneet tekee lapsia. Mua ihmetyttää paljon enemmän sellaset joita ei lapset pahemmin kiinnosta ja tekee lapsia "koska niin kuuluu", esim. suvun painostuksesta.

Musta on täysin hyväksyttävää olla hankkimatta lapsia jos niistä ei kerta pidä. Tiedän että yksi tuttavani olisi paljon onnellisempi jos ei olisi koskaan hankkinut lapsia. Vauva-ajasta hän tosin nautti, ja heti kun uhmaikä alkoi ja olisi pitänyt alkaa kasvattaa, niin hän teki asiat lapselle epäsuotuisalla tavalla.

Entäs onko täysin hyväksyttävää olla hankkimatta lapsia vaikka niistä pitää?

Alkuperäinen kirjoittaja notes pal:

Tietenkin. Ainakaan siitä ei lapsia kärsi.

Alkuperäinen kirjoittaja näin on:
Masentuneilta elämäänsä kyllästyneiltä, jotka murehtivat menneitä koulukiusaamisiaan pitäisi katkaista lisääntymispiuhat!!!

Miksi?

Masennus on sairaus, josta voi parantua, ja johon voi sairastua myös lasten saamisen jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja notes pal:

Tietenkin. Ainakaan siitä ei lapsia kärsi.

No hyvä. Särähti vain tuo lause aika pahasti korvaan. Kuulosti siltä, että pitää olla painava syy, jotta voi jättää lapset tekemättä. Tai itseasiassa siltä se tuntuu muutenkin ihan IRL.

Alkuperäinen kirjoittaja öö:
Alkuperäinen kirjoittaja näin on:
Masentuneilta elämäänsä kyllästyneiltä, jotka murehtivat menneitä koulukiusaamisiaan pitäisi katkaista lisääntymispiuhat!!!

Miksi?

Masennus on sairaus, josta voi parantua, ja johon voi sairastua myös lasten saamisen jälkeen.

Masennus ei ole sairaus, se on tahtotila. Kun ei huvita eikä halua.

Onhan niitä sellaisiakin naisia, jotka tykkäävät lapsista ja haluavat niitä itse, mutta sitten kun se oma lapsi on siinä, niin ei äitiys enää niin kiinostakkaan. Edeltäpäin kun ei voi tietää millainen äiti kenestäkin tulee.

Yhteistyössä