M
miettiä
Vieras
Minulla siis tunnoton mikä kuulemma normi juttu, mutta kiinostaa MIKSI se menee tunnottomaksi. Oudointa että nahka ympäriltä, siis terveeltäkin alueelta tosi kipeä(napaan asti) mutta arpi puoliksi tunnoton 
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:No kun ne hermoradat katkee kun ne leikataan kahtia. Ei se tunto välttämättä palaudu ikinä kokonaan.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:No kun ne hermoradat katkee kun ne leikataan kahtia. Ei se tunto välttämättä palaudu ikinä kokonaan.
Miksi nahka ympäriltä on kipeä napaan asti?Kun eihän se arpi ulotu ollenkaan sinne ja nimenomaan NAHKA on kipeä..ei sen alta tms.
Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:No kun ne hermoradat katkee kun ne leikataan kahtia. Ei se tunto välttämättä palaudu ikinä kokonaan.
Miksi nahka ympäriltä on kipeä napaan asti?Kun eihän se arpi ulotu ollenkaan sinne ja nimenomaan NAHKA on kipeä..ei sen alta tms.
Mulle ainakin sanottiin, että ne vaurioituneet hermot aiheutta kiputuntemuksiakin kun ne "kasvaa uudelleen".
Alkuperäinen kirjoittaja ap:kiva..onko mulla siis lopunelämää kipeä alue?
Etten voi housuja käyttää? On siis kosketusarka...
Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:Alkuperäinen kirjoittaja ap:kiva..onko mulla siis lopunelämää kipeä alue?
Etten voi housuja käyttää? On siis kosketusarka...
Kyllä se jossain viheessa loppuu, en nyt vaan muista kuinka kauan mulla siihen meni.
Alkuperäinen kirjoittaja varvasvälivahvero:Itse arpi on minun mielestä edelleen tunnoton, aikaa kulunut jo reilu 3 vuotta?
Vai olenko mie kokonaan tunnoton? B)
Alkuperäinen kirjoittaja Sinya:On hyvin yleistä että sektioarpeen jää tunnottomia kohtia. Sekä suunniteltuihin että kiireellisiin ja hätesektioarpiin voi jäädä tunnottomia alueita. Ihon pinnassa olevat hermot vaurioituvat. Iho arven ympäriltä voi olla kipeä, sillä kipu voi säteillä läheisiin hermopisteisiin.
Hätäsektiota ei muuten tehdä vaakaviiltoon, kyseessä on tod. näk ollut kiireellinen sektio.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Sinya:On hyvin yleistä että sektioarpeen jää tunnottomia kohtia. Sekä suunniteltuihin että kiireellisiin ja hätesektioarpiin voi jäädä tunnottomia alueita. Ihon pinnassa olevat hermot vaurioituvat. Iho arven ympäriltä voi olla kipeä, sillä kipu voi säteillä läheisiin hermopisteisiin.
Hätäsektiota ei muuten tehdä vaakaviiltoon, kyseessä on tod. näk ollut kiireellinen sektio.
Arvasin että tätä tulee joku väittämään ja olet TÄYSIN väärässä: nykyään riippuu lääkäristä tekeekö viillon vaakaan vai pystyyn hätäsektiossa, jotkut ovat taitavampia ja osaavat tehdä nopean viillon myös vaakaan. Ja mulla oli tosiaan täysi hätähätäsektio. Ponnistusvaiheesta lähdettiin, nukutus ja vauva ulos 8 min sisällä, tämä Helsingin NKL:lla jossa maan parhaat lääkärit alallaan. Ja olen itse myös sairaanhoitaja joten tiedän mistä puhun!