Miksi se ulkoinen kauneus merkitsee sinulle niin paljon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lunacy sioux
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miä haluaisin nähdä sen ihmisen josta ei löydy mitään kaunista? Ei kertakaikkiaan niin epämuodostunutta ihmistä voi olla? En miäkään ole missään nimessä kaunis mutta osaan kyllä hyviä puolia löytää ulkonäöstäni jos sille päälle satun. Eri ihmiset on niin eri tavalla kauniita tai komeita tai persoonallisen näköisiä =)

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:
Tiedätkö, mä en ole pitkän elämäni aikana nähyt yhtään ihmistä joka olis niin etovan näköinen että en voisi olla hänen kanssaan missään tekemisissä.
Keijumetsän lilja ei todellakaan näytä etovalta!
Olen kyllä nähnyt ihmisiä joiden käytös ja luonne on etova. Ja he ovat juuri niitä joilla on tarve arvostella muiden ulkonäköä.
Monesti he jotka muita haukkuvat rumiksi ovat itse hieman yksinkertaisia. Elämänkokemuksen mukana tullut havainto :whistle:

Noista havannoista.. Erikoisuutta hakevat ihmiset ovat mielestäni hyvin usein todella piikikkäitä, hiukan itsekkäitä niitä kohtaan jotka ovat ns. tavallisia. Se ei kaiketi ole yksinkertaista, mutta se on ihmeellistä. En ymmärrä mistä se johtuu, kun kuvitellaan olevan paljon parempia kuin muut ja se olevinaan antaa oikeuden käyttäytyä muita kohtaan miten huvittaa. Sekin on etovaa. Mutta minä en sille minkään voi, että joku näyttää yksinkertaiselta minun silmiin. Pyysin jo anteeksi asiaa. Oli varmasti tarpeeton kommentti. Olet kova puolustamaan, mutta älä yksinkertaiseksi minua kuvaile.

mutta sie saat kyllä kuvailla vai???? :o MILLÄ oikeudella jos saan kysyä???

No mulle ei ulkonäkö hirveesti merkkaa, en tuhraa meikkien kanssa päivittäin. Sen verran turhamainen olen että hiuksia värjään, mutta lisäkkeitä en ole koskaan hankkinut. Yritetääs pärjätä näillä olemassa olevilla.
Lihavat saa olla puolestani lihavia, mutta niiden lässytystä en sitten jaksa kuunnella jos ei itse vaivaudu asioiden eteen mitään tekemään.
Mulla on kaikenlaisia kavereita, enkä koskaan edes ajattele heidän ulkonäköään. Itseasiassa kuvailin kerran yhtä ihmistä sillä että sillä on silmälasit ja tummatukka, koska en edes muistanut että hällä on kierot silmät, ja se olisi ollut kaikkein näkyvin tuntomerkki.

Tiedätkö, mä en ole pitkän elämäni aikana nähyt yhtään ihmistä joka olis niin etovan näköinen että en voisi olla hänen kanssaan missään tekemisissä.
Keijumetsän lilja ei todellakaan näytä etovalta!
Olen kyllä nähnyt ihmisiä joiden käytös ja luonne on etova. Ja he ovat juuri niitä joilla on tarve arvostella muiden ulkonäköä.
Monesti he jotka muita haukkuvat rumiksi ovat itse hieman yksinkertaisia. Elämänkokemuksen mukana tullut havainto :whistle:

Noista havannoista.. Erikoisuutta hakevat ihmiset ovat mielestäni hyvin usein todella piikikkäitä, hiukan itsekkäitä niitä kohtaan jotka ovat ns. tavallisia. Se ei kaiketi ole yksinkertaista, mutta se on ihmeellistä. En ymmärrä mistä se johtuu, kun kuvitellaan olevan paljon parempia kuin muut ja se olevinaan antaa oikeuden käyttäytyä muita kohtaan miten huvittaa. Sekin on etovaa. Mutta minä en sille minkään voi, että joku näyttää yksinkertaiselta minun silmiin. Pyysin jo anteeksi asiaa. Oli varmasti tarpeeton kommentti. Olet kova puolustamaan, mutta älä yksinkertaiseksi minua kuvaile.

Mä en sua kuvaillut yksinkertaiseksi, itse niin tulkitsit.
Ja jos tolla viestilläsi yritit mulle vattuilla niin metsään meni.
Jotkut ihmiset vaan ovat massasta poikkeavia, ilman että koittavat tavoitella yhtikäs mitään. Sulle voisi tehdä ihan hyvää tuntea sellaisia ihmisiä :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja sef:
No en pahemmin ole ko rouvan kuvia katsellut.

Mutta eikös hiukset rasvoitu, koska päänahka rasvoittuu. Aikuisen ihmisen päänahka myös hikoilee ja mielestäni hien poispesuun olisi syytä käyttää pesuainetta niin kainoaloiden, jalkojen kuin päänahankin suhteen.

Eli vaikka välttämättä se lika ei näkyisi ei se tarkoita sitä, ettei olisi paskainen.

Kyllä mä edelleen kallistun sen puoleen, että riittävällä hygieniatasolla tarkoitetaan päänahan ja hiusten pesua useammin, kuin kerran-pari kuussa. Hyi että kun oikeen ällöttää ajatuskin.

Ällöile vain kaikessa rauhassa... Päänahkani ei rasvoitu, eikä kestä pesuaineita kuin korkeintaan kerran viikossa, talvella ei ihan sitäkään. Ja voithan aina vaihtaa toiselle puolen katua, jos näyttää, että tulen päänahkoineni vastaan. :D

Mutta jos haluat kuitenkin oppia tuntemaan ihmisen hiusten alla, pysy samalla puolen katua ja tule juttelemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
tässäpä kiteytyi siun älykkyytes!

Kiitos. On varmasti hyvä olla sinä.

kyllä. ei ole tarvetta haukkua ketään pelkän kuvan perusteella yksinkertaiseksi. sori nyt vaan, sie näet yksinkertasuuen jo kuvan perusteella, mie tunnistan sen kirjotetusta tekstistä. me oomme erilaisia, deal with it.

Jotkut ihmiset vaan ovat massasta poikkeavia, ilman että koittavat tavoitella yhtikäs mitään. Sulle voisi tehdä ihan hyvää tuntea sellaisia ihmisiä :flower:

En minä sanonut, että sinua erikoiseksi tarkoittaisin, itse niin tulkitsit. Taas jää pointti tästäkin keskustelusta uupumaan kun ei ymmärretä mitä toinen yrittää tarkoittaa. Ei ollut tarkoitus, että otat itseesi.

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
kyllä. ei ole tarvetta haukkua ketään pelkän kuvan perusteella yksinkertaiseksi. sori nyt vaan, sie näet yksinkertasuuen jo kuvan perusteella, mie tunnistan sen kirjotetusta tekstistä. me oomme erilaisia, deal with it.

Todellakin.

En minä sanonut, että sinua erikoiseksi tarkoittaisin, itse niin tulkitsit. Taas jää pointti tästäkin keskustelusta uupumaan kun ei ymmärretä mitä toinen yrittää tarkoittaa. Ei ollut tarkoitus, että otat itseesi.

Tässä keskustelussa ei ollut alkuunkaan pointtia. Toisen ulkonäön haukkuminen ei ole koskaan mitään keskustelua. Piste.

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Lela-Pala-Tute:
No en pahemmin ole ko rouvan kuvia katsellut.

Mutta eikös hiukset rasvoitu, koska päänahka rasvoittuu. Aikuisen ihmisen päänahka myös hikoilee ja mielestäni hien poispesuun olisi syytä käyttää pesuainetta niin kainoaloiden, jalkojen kuin päänahankin suhteen.

Eli vaikka välttämättä se lika ei näkyisi ei se tarkoita sitä, ettei olisi paskainen.

Kyllä mä edelleen kallistun sen puoleen, että riittävällä hygieniatasolla tarkoitetaan päänahan ja hiusten pesua useammin, kuin kerran-pari kuussa. Hyi että kun oikeen ällöttää ajatuskin.

Ällöile vain kaikessa rauhassa... Päänahkani ei rasvoitu, eikä kestä pesuaineita kuin korkeintaan kerran viikossa, talvella ei ihan sitäkään. Ja voithan aina vaihtaa toiselle puolen katua, jos näyttää, että tulen päänahkoineni vastaan. :D

Mutta jos haluat kuitenkin oppia tuntemaan ihmisen hiusten alla, pysy samalla puolen katua ja tule juttelemaan.

No tietenkin on olemassa erikoistilanteita. Jos kärsii psoriaksesta, ei ymmärtääkseni voi veden kanssa niin usein plutata, kuin terve ihminen. Mutta tämän toki ymmärrän. Tietääkseni vain Airalla ei ole psoria, joka selittäisi sen, että pesee päätään 1-2 kertaa kuussa.

Ehkäpä sinun ihosi ei kestä pesua syystä taikka toisesta ja ainakin nyt sanot ettei se rasvoitu. Eihän tukkasi tuolloin näytä rasvaiselta viikon kuluttua ja näinollen voin kyllä samalla puolen katua kävellä.

Tässä keskustelussa ei ollut alkuunkaan pointtia. Toisen ulkonäön haukkuminen ei ole koskaan mitään keskustelua. Piste.

Varmasti ihminen on tosi mukava ja herttainen. Mutta siinä kuvaketjussa tuli myös sellainen olo, että tämä ihminen yrittää jollakin tapaa hakea hyväksyntää ja se kaiketi vaikutti siihen mitä ajattelin. Olet siis oikeassa. Ei se ulkonäkö vaikutakkaan niin "ratkaisevasti". Pyysin anteeksi, anteeksi jos loukkasin.

No tietenkin on olemassa erikoistilanteita. Jos kärsii psoriaksesta, ei ymmärtääkseni voi veden kanssa niin usein plutata, kuin terve ihminen. Mutta tämän toki ymmärrän. Tietääkseni vain Airalla ei ole psoria, joka selittäisi sen, että pesee päätään 1-2 kertaa kuussa.

Ehkäpä sinun ihosi ei kestä pesua syystä taikka toisesta ja ainakin nyt sanot ettei se rasvoitu. Eihän tukkasi tuolloin näytä rasvaiselta viikon kuluttua ja näinollen voin kyllä samalla puolen katua kävellä.

:D

P.S Psori nauttii merivedestä, joka muuten jättää tukan tahmaisen näköiseksi.

Ei mulle kaverin ulkonäkö merkkaa. Mutta kun mä tässä mietin, niin mun kaikki kaverit on tosi nättejä, ei sillä, et oisin jotenkin valinnut niin, vaan kun ne on niin kivoja ja ihania.

Oikeestaan en mä edes ole kavereita valinnut, vaan ne on mun kavereita, jotka suostuu olla. :D
Ne on kaikennäköisiä, mutta ainakin mun silmään kauniita. Tosin empä mä semmosia mieti, että kuka on tai ei. Tajusimpahan vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Ei mulle kaverin ulkonäkö merkkaa. Mutta kun mä tässä mietin, niin mun kaikki kaverit on tosi nättejä, ei sillä, et oisin jotenkin valinnut niin, vaan kun ne on niin kivoja ja ihania.

Oikeestaan en mä edes ole kavereita valinnut, vaan ne on mun kavereita, jotka suostuu olla. :D
Ne on kaikennäköisiä, mutta ainakin mun silmään kauniita. Tosin empä mä semmosia mieti, että kuka on tai ei. Tajusimpahan vaan.

Ainahan ystävät ovat kauniita, vaikka niillä olisi vihreä makkara nenän paikalla. Tai ainakin mun kohdalla ihmiset "kaunistuu" silmissä sitä mukaa kun heidät opin tuntemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:

Ainahan ystävät ovat kauniita, vaikka niillä olisi vihreä makkara nenän paikalla. Tai ainakin mun kohdalla ihmiset "kaunistuu" silmissä sitä mukaa kun heidät opin tuntemaan.

Ehkä se on sitä. En osaa sanoa. Mut jos joku on mulle mukava, niin tottakai haluan olla sen kaveri. Eikös peruskoulussa aina yritetty päästä siihen suosittujen tyttöjen joukkoon, vaikka ne oli ilkeitä? Nyt kun on aikuinen, niin semmoset suosikkijutut alkaa olla vähän toissijaisia kun kavereita etsii.

Nyynä, kiitos, harvemmin mun pehkoa ylistetään ihanaks
:D

Ihanko tosi :o Sinullahan on ihan mielettömän näyttävät hiukset. Siis hyvällä tavalla :D

Kauneus. Niin. Siis onhan kauniita ja esteettisiä asioita mukavaa katsella, tulee sykähdyttäviä mielikuvia ja hyvä mieli. Mutta kauneus on kuitenkin ihan oikeastikin sellainen asia, että se tulee pääasiassa kokijan kautta, joten kukaan ei voi toisen puolesta kertoa, että mikä on kaunista ja mikä ei. Tiedän, että oma kauneuskäsitykseni ehkä poikkeaa monen palstalaisen kauneuskäsityksestä, koska minun mielestäni on eri asia onko ihminen/asia/eläin nätti, vai jotenkin sykähdyttävällä tavalla ainutlaatuinen.

Tulipa diipadaapaa, mutta ehkä joku ymmärtää.

Toisaalta, minä olisin ihan mielelläni kaunis. Omasta mielestäni.

Ulkonäkö merkitsee mulle ihmissuhteissa sen verran, että erittäin epämiellyttävän näköistä ja epähygieenistä ihmistä en haluaisi kaveripiiriini.

Ja ap, sinä olet kaunis :)

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:

Tuo taitaa olla totta =) Onhan minullakin ystäviä, vaikkei minulla nyt ihan sitä vihreää makkaraa nenän paikalla olekaan.

Mutta palstalta olen lukenut tämänkin viisauden: valitse aina itseäsi rumempia kavereita, niin olet varmasti etulyöntiasemassa! :o

Mulle merkitsee kauneuden saralla vain se, miltä minä itse omasta mielestäni näytän. Muut saavat olla ihan minkä näköisiä tahansa. Joku aikaisemmin sanoikin, että kun on puhdas ja siisti niin se riittää. Komppaan täysillä!
Tietynlainen itsekritiikki olis suotavaa (mm. sopivan kokoisten vaatteiden käyttö - sekä liian pienet että liian suuret näyttävät huonolta) ja se henkilökohtaisesta hygieniasta huolehtiminen. Muuten on ihan sama minkä kokoinen tai värinen joku muu on.
Itseni kohdalla mulla on hyvin tiukat rajat ja kriteerit, jotka taas eivät ehkä miellytä muita mutta enpähän tuputa =)
Oliko riittävän sekavasti selostettu? :D

mutta tämäkin meni siihen, mutta voi "sinä olet kaunis" ja taas arvostellaan ulkoista kauneutta. Minä en pystyisi sanomaan teistä kenestäkään oletteko kauniita, ihminen täytyy ensin tuntea. Minusta ainoa oikea määriltelmä kauneudelle on tuo: hyvä ihminen on aina kaunis.

Alkuperäinen kirjoittaja kukkanen:
mutta tämäkin meni siihen, mutta voi "sinä olet kaunis" ja taas arvostellaan ulkoista kauneutta. Minä en pystyisi sanomaan teistä kenestäkään oletteko kauniita, ihminen täytyy ensin tuntea. Minusta ainoa oikea määriltelmä kauneudelle on tuo: hyvä ihminen on aina kaunis.

Joskus joku asia tai esine tai ihminen saattaa näyttää kauniilta, jo ennen kuin siihen tutustuu. Voi olla tietysti, että tutustumisen jälkeen esimerkiksi ihminen ei enää näytäkään kauniilta, tai sitten näyttää vielä kauniimmalta. Mutta visuaalisesti toisen saattaa kokea näyttäväksi ja kauniiksi, jo ennen kuin häntä tuntee.

Kyllä minä uskon siihen, että ihminen voi paremmin kuin hänen ympärillään on kauneutta, joten kauneus on tärkeää, mutta koska se on henkilökohtainen kokemus ei kukaan toinen voi määritellä, että mikä on kaunista ja mikä ei.