Miksi se ulkoinen kauneus merkitsee sinulle niin paljon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lunacy sioux
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

lunacy sioux

Aktiivinen jäsen
02.08.2006
6 381
0
36
Mietin kun täällä on viime päivinä vilissyt näitä avauksia, kuka on palstan kaunotar, oletko nähnyt lihavaa ja kaunista ihmistä jne.
Että miksi se naisen ulkonäkö on niin tärkeää MUILLE naisille?
Merkitseekö sinulle se mitä toinen näyttää kun solmit niitä ystävyys/kaverisuhteita?

miulle eniten merkittee se, mimmonen ihmisen ajatus - ja arvomaailma on. ei se ulkoinen kauneus tai rumuus. en jaottele ihmisiä lokeroihin sen mukaan että: tuo on kaunis/komea, tuon kanssa haluan ehottomasti ystävystyä.

ei, ei se niin toimi. eikös se sanontaki mene että: moni kakku päältä kaunis, silkkaa paskaa sisältä? eli koskaan ei pitäis ulkoisen olemuksen perusteella tehä minkäänlaisia johtopäätöksiä ite ihmisen persoonasta.

ja siulla on muuten ihanat rastat ap :D

Haluan itse näyttää hyvältä. Sillä ei ole juurikaan mitään väliä miltä muut näyttävät. Tykkään persoonallisista ihmisistä. Mutta pakko kai se on ääneen sanoa, en viihdy yksinkertaisten (edes sen näköisten) ihmisten seurassa. Esimerkiksi keijumetsän lilja kun hänen kuvansa satuin näkemään tuossa yhdessä ketjussa.. On jotenkin niin.. etova.. Anteeksi kamalasti!

Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:
Mietin kun täällä on viime päivinä vilissyt näitä avauksia, kuka on palstan kaunotar, oletko nähnyt lihavaa ja kaunista ihmistä jne.
Merkitseekö sinulle se mitä toinen näyttää kun solmit niitä ystävyys/kaverisuhteita?

sinä et ole ainakaan lihava. Vilkaisin noita profiili kuvia. Tosi persoonallisen näköinen olet:)

Nyynä, kiitos, harvemmin mun pehkoa ylistetään ihanaks
:D
Mua vähän häiritsee naisten keskuudessä jylläävä ilmiö, arvostellaan jatkuvasti toisten naisten ulkoista olemusta.
Mä olen aivan liian usein kuullut naisten sanovan "se on kyllä tosi ruma mutta muuten mukava" :o niin naisista kun miehistä. Mulla onkin tapana kysyä miten se ulkonäkö vaikuttaa siihen luonteeseen :whistle:

Merkitsee ja ei merkitse.

Eilen cittarissa ohitseni kulki nainen kahden lapsen kanssa. En muutoin olisi kiinnittänyt häneen huomiota, mutta hänen suht epäsiistin pukautumisensa lisäksi hänellä oli aivan mielettömän likaiset hiukset. Hiukset olivat yököttävän rasvaiset.

En kertakaikkiaan usko, että tämän ihmisen kanssa meillä olisi riittävästi yhteistä, jotta voisimme solmia ystävyys/kaverisuhteen. Vaikka itsekin pidän mielelläni vaatteita, jotka ovat miellyttävät päällä, vaikkeivat välttämättä kovin kivoilta näytäkään muiden silmiin, niin en minä sentään tukka täysin paskaisena kaupassa kulje.

Toki jos joku nykyisistä ystävistäni rupeaisi näyttämään samalta, en minä häntä hylkäisi.

Mutta siis toisen ulkonäkö kyllä vaikuttaa siihen, onko minulla kiinnostusta tutustua häneen lähemmin, mikäli kyse on hygienian laiminlyönnistä ja epäsiisteydestä.
Sillä taas ei ole merkitystä onko ihminen lihava tai ulkoisesti ns. ruma, mikäli hän ei haise pahalle ja tukka on pesty edes viikko sitten.

Mulle on ihan sama miltä muut näyttää:) Itse haluisin olla taas hoikempi, mitä olen ollutkin. Nyt ylipainoa 10kg...Mutta mulla on kauniit kasvot ja mukava luonne, joten miehiä on riittänyt niin laihana kuin nyt lihavanakin:)

Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Sillä taas ei ole merkitystä onko ihminen lihava tai ulkoisesti ns. ruma, mikäli hän ei haise pahalle ja tukka on pesty edes viikko sitten.

:laugh:

Meillä ei synkkaisi, pesen tukan vähemmän, kuin kerran viikossa... muuten irtoaa päänahka... :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Haluan itse näyttää hyvältä. Sillä ei ole juurikaan mitään väliä miltä muut näyttävät. Tykkään persoonallisista ihmisistä. Mutta pakko kai se on ääneen sanoa, en viihdy yksinkertaisten (edes sen näköisten) ihmisten seurassa. Esimerkiksi keijumetsän lilja kun hänen kuvansa satuin näkemään tuossa yhdessä ketjussa.. On jotenkin niin.. etova.. Anteeksi kamalasti!

Tiedätkö, mä en ole pitkän elämäni aikana nähyt yhtään ihmistä joka olis niin etovan näköinen että en voisi olla hänen kanssaan missään tekemisissä.
Keijumetsän lilja ei todellakaan näytä etovalta!
Olen kyllä nähnyt ihmisiä joiden käytös ja luonne on etova. Ja he ovat juuri niitä joilla on tarve arvostella muiden ulkonäköä.
Monesti he jotka muita haukkuvat rumiksi ovat itse hieman yksinkertaisia. Elämänkokemuksen mukana tullut havainto :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

sinä et ole ainakaan lihava. Vilkaisin noita profiili kuvia. Tosi persoonallisen näköinen olet:)

Mä OLEN lihava. Mutta se ei ollut tän avauksen pointti ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
miulle eniten merkittee se, mimmonen ihmisen ajatus - ja arvomaailma on. ei se ulkoinen kauneus tai rumuus. en jaottele ihmisiä lokeroihin sen mukaan että: tuo on kaunis/komea, tuon kanssa haluan ehottomasti ystävystyä.

ei, ei se niin toimi. eikös se sanontaki mene että: moni kakku päältä kaunis, silkkaa paskaa sisältä? eli koskaan ei pitäis ulkoisen olemuksen perusteella tehä minkäänlaisia johtopäätöksiä ite ihmisen persoonasta.

ja siulla on muuten ihanat rastat ap :D

Kyllä tärkeämpää on mitä ihmisen sisällä liikkuu, ajatukset ja arvot. Ei niinkään ulkonäkö. Monta kaveria on jäänyt asemalle kun olen joutunut huomaamaan, että ei heistä siihen ole. Valehtelu ja itsensä nostaminen ylemmäs on ollut iso stoppi. Mutta sitten on niitä jotka jaksavat tukea ja kuunnella, ottavat samat asiat myös vastaan. Ne joilla sydän on kultaa. Ulkonäöstä viis veisaten. Tosin ystäväni ovat kauniita ja muutenkin niin ihania! Se rakkaus heitä kohtaan saattaa jopa sokaista! :)

Mutta sekin on totta, että ulkonäölliset seikat vaikuttaa uusiin tuttavuuksiin.

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Lela-Pala-Tute:

:laugh:

Meillä ei synkkaisi, pesen tukan vähemmän, kuin kerran viikossa... muuten irtoaa päänahka... :laugh:

Siis eikö sun hiukset sitten ole likaset vai ihanko pokkana kuljet likasilla hiuksilla?

Nyynä, kiitos, harvemmin mun pehkoa ylistetään ihanaks
:D
Mua vähän häiritsee naisten keskuudessä jylläävä ilmiö, arvostellaan jatkuvasti toisten naisten ulkoista olemusta.
Mä olen aivan liian usein kuullut naisten sanovan "se on kyllä tosi ruma mutta muuten mukava" :o niin naisista kun miehistä. Mulla onkin tapana kysyä miten se ulkonäkö vaikuttaa siihen luonteeseen :whistle:

:o :o :o :o mie en kyllä kehtais... en oo koskaan kenestäkään nuin sanonu... enkä tule sanomaankaan... ja oikeessa oot, ei se ulkonäkö luonteeseen vaikuta.

Siis eikö sun hiukset sitten ole likaset vai ihanko pokkana kuljet likasilla hiuksilla?

Saa arvata... ;) Vihje: Aira Samulin sanoo pesevänsä hiuksensa kerran, pari kuussa. Näyttävätkö kuvissa likaisilta?

Minulle ulkonäkö ei juurikaan merkkaa, mutta myönnän että on mukava katsella hyvännäköisiä ihmisiä ja myönnän senkin etten pidä kovin paljon siitä ettei ihminen huolehdi itsestään (huolehtimisella tarkoitan ihan perushygieniaa,puhtaita vaatteita ja sen sellaista).

Nämä ulkonäkökeskustelut ja arvostelut huvittavat minua aina, koska eikö se niin mene, että jonkun toisen kaunis on toisen ruma :)

Enemmän kiinnitän huomiota käyttäytymiseen, eleisiin, iloisuuteen ja johonkin joka vain vetää jossain ihmisessä puoleensa (kasvoista tai vartalosta huolimatta)...

Tiedätkö, mä en ole pitkän elämäni aikana nähyt yhtään ihmistä joka olis niin etovan näköinen että en voisi olla hänen kanssaan missään tekemisissä.
Keijumetsän lilja ei todellakaan näytä etovalta!
Olen kyllä nähnyt ihmisiä joiden käytös ja luonne on etova. Ja he ovat juuri niitä joilla on tarve arvostella muiden ulkonäköä.
Monesti he jotka muita haukkuvat rumiksi ovat itse hieman yksinkertaisia. Elämänkokemuksen mukana tullut havainto :whistle:

Noista havannoista.. Erikoisuutta hakevat ihmiset ovat mielestäni hyvin usein todella piikikkäitä, hiukan itsekkäitä niitä kohtaan jotka ovat ns. tavallisia. Se ei kaiketi ole yksinkertaista, mutta se on ihmeellistä. En ymmärrä mistä se johtuu, kun kuvitellaan olevan paljon parempia kuin muut ja se olevinaan antaa oikeuden käyttäytyä muita kohtaan miten huvittaa. Sekin on etovaa. Mutta minä en sille minkään voi, että joku näyttää yksinkertaiselta minun silmiin. Pyysin jo anteeksi asiaa. Oli varmasti tarpeeton kommentti. Olet kova puolustamaan, mutta älä yksinkertaiseksi minua kuvaile.

Ei se merkitse. En valitse kumppania, ystäviä tms. ulkoisen kauneuden perusteella. Mä olen just sellanen, josta täällä tehdään aloituksia: "Näin kaupassa ällöttävän ihmisen!"

Mä en oikeastaan omista meikkejä, en hajuvesiä tms. Mä en laita mun hiuksia sen kummemmin kuin poninhännälle tai muutaman pinnin joskus ja nekin vain siksi, etteivät hiukset estäisi mua näkemästä/toimimasta. Edustavia vaatteita käytän töissäni vain pakosta; siksi, että tietyissä tehtävissä oletetaan tiettyä ulkoasua ja en halua estää myönteistä kehitystä sillä, että esiinnyn metsäläisenä (joka henkisesti olen).

Pinta on pinta on pinta. Ei se siitä sen kummemmaksi muutu.

tässäpä kiteytyi siun älykkyytes!

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Lela-Pala-Tute:

Saa arvata... ;) Vihje: Aira Samulin sanoo pesevänsä hiuksensa kerran, pari kuussa. Näyttävätkö kuvissa likaisilta?

No en pahemmin ole ko rouvan kuvia katsellut.

Mutta eikös hiukset rasvoitu, koska päänahka rasvoittuu. Aikuisen ihmisen päänahka myös hikoilee ja mielestäni hien poispesuun olisi syytä käyttää pesuainetta niin kainoaloiden, jalkojen kuin päänahankin suhteen.

Eli vaikka välttämättä se lika ei näkyisi ei se tarkoita sitä, ettei olisi paskainen.

Kyllä mä edelleen kallistun sen puoleen, että riittävällä hygieniatasolla tarkoitetaan päänahan ja hiusten pesua useammin, kuin kerran-pari kuussa. Hyi että kun oikeen ällöttää ajatuskin.

Noista havannoista.. Erikoisuutta hakevat ihmiset ovat mielestäni hyvin usein todella piikikkäitä, hiukan itsekkäitä niitä kohtaan jotka ovat ns. tavallisia. Se ei kaiketi ole yksinkertaista, mutta se on ihmeellistä. En ymmärrä mistä se johtuu, kun kuvitellaan olevan paljon parempia kuin muut ja se olevinaan antaa oikeuden käyttäytyä muita kohtaan miten huvittaa. Sekin on etovaa. Mutta minä en sille minkään voi, että joku näyttää yksinkertaiselta minun silmiin. Pyysin jo anteeksi asiaa. Oli varmasti tarpeeton kommentti. Olet kova puolustamaan, mutta älä yksinkertaiseksi minua kuvaile.

Mutta mikä sitten on erikoisuuden tavoittelua ja mikä erilaisuutta tai erikoisuutta? Itse en tietoisesti tee "erikoisia" valintoja, olen tällainen. Enkä muista, että koskaan kukaan olisi sanonut, että onpa siinä tavallinen ihminen. Mutta piikikkyyskin on piirre, joka joko on tai ei.

vaan mahtaakohan tämä enää ulkoiseen kauneuteen liittyä?