Miksi sanotte miestänne ISÄNNÄKSI??

  • Viestiketjun aloittaja ihmettelen vaan
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Ykkösmartta:
Meilläpäin on tavallista nämä kutsumanimet. Ja Mies puhuu kavereilleenkin hänen emännästään.

Tietty jos emäntä alkais kutsua miestään rengiksi. ;)
Mie sanon aina välillä tuota ukkoa tallirengiks, osallistuu sen verran hevosten hoitoon että on tittelinsä ansainnut. :D
 
vieras
Joskus harvoin kutsutaan isännäksi tai emännäksi. Se vaan käy joskus niin hyvin asiayhteyteen, kuten antaa isännän/emännän päättää... Eli puheen tehokeinona korostamaan päätösvaltaa.
 
En sano koskaan miestäni isännäksi. Ja että kun mä inhoon jos minusta käytetään nimitystä emäntä! Mine en ole mikään emäntä.. |O

Tämä ei sitten ole pahalla ketään isäntää ja emäntää kohtaan =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja punatukkainen:
Mä en voi kans sietää noita isäntä ja emäntä nimityksiä....mut ymmärrän, jos on kyse maajussista. Mut, että mua sanottas emännäksi, apua... :eek:
Mä oon kieltänyt miestä sanomasta mua emännäksi. :x :D Enkä vastaavasti minä sano miestä isännäksi. Toinen, mitä en voisi sietää, että mua sanottaisiin mammaksi. :$ :x
 
No isäntähän tämän itte aloitti "haukkumalla" emännäksi ja mammaksi :D Milläs nimellä sitä sitten kutsuisi kun ei naimisissakaan olla? Poikaystäväksikö aikuista miestä :LOL: Tuttujen kesken sanon ihan nimellä ja hälle itelleen kullaksi ym nimillä.
 
vieras
Isäntä/emäntä nimitys ei käy kaikille, vaan kutsuttavalla pitää olla auktoriteettia. En voisi kuvitella kutsuvani marko Bjukstromia isännäksi enkä jotain tytönhupakkoa emännäksi. Isäntä/emäntä on arvonimi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Äitti-83:
Alkuperäinen kirjoittaja punatukkainen:
Mä en voi kans sietää noita isäntä ja emäntä nimityksiä....mut ymmärrän, jos on kyse maajussista. Mut, että mua sanottas emännäksi, apua... :eek:
Mä oon kieltänyt miestä sanomasta mua emännäksi. :x :D Enkä vastaavasti minä sano miestä isännäksi. Toinen, mitä en voisi sietää, että mua sanottaisiin mammaksi. :$ :x

Mä taas siedän kyllä mamman: mun isän ja äitipuolen kotona puhuttiin venäjää kun mä olin lapsi ja nuori, ja siellä äiti oli mama. Ja meidän isä sai väännettyä siitä aina "meidän mamman" joten musta se ei kuulosta pahalta, kun ei kuulosta edes suomalaiselta. :D
 

Yhteistyössä