Miksi sanotte miestänne ISÄNNÄKSI??

  • Viestiketjun aloittaja ihmettelen vaan
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Huvin vuoksi.
Kutsun häntä myös mm. palloksi jalassani, rakkaaksi riipaksi eiku siipaksi, mieheksi, äijäksi, ukkokullaksi, laillisesti vihityksi aviopuolisokseni ja hanipuppeliksi :xmas:
Näin myös meillä,rakkaalla on monta nimeä :heart: niin lapsella kuin muillakin rakkailla! Enkä mä nyt suinkaan tarkoittanut että oltais lapsille isäntä ja emäntä vaan niin kuin yleisesti musta joka talossa/kodissa on isäntä/emäntä tai molemmat! :D

Pahin olis jos mies kutsuis mua äidiksi muille kuin lapsillemme puhuttaessa..
 
"Madame"
Mulla vaan särähtää tuo pahasti korviin. Samoin kuin myös se että vaimoa kutsutaan emännäksi. Saisin kohtauksen jos mua sanottais emännäks,huh.
Juuri pohdiskelin samaa,ja oli hauskaa kun löysin että joku muukin kammoaa samaa nimitystä. Miksei kutsua miestään samantien diktaattoriksi? Tietysti riippuu varmaan naistyypistä millaiseksi itsensä mieltää, pullanhajuinen muumimammatyyppi ei oikein istu minun identiteettiini. Asuuko maalla vai kaupungissa.. Tai saatan olla väärässäkin? Mutta asia on niin, etten maksustakaan suostuisi sanomaan aviomiestäni isännäksi. Mieheni tosin ei ole suomalainen, ja kutsuu minua joko rakkaaksi kun puhuttelee minua omalla kielellään tai muille kun puhuu olen madame tai ma femme. Se tuntuu hyvältä. :)
 
"Vieras"
Kiintoisa ketju...En sano, koska koen olevani itse se isäntä, vaikka olenkin nainen. Emännästä tulee mieleen pullantuoksut, hääriminen kuuman lieden ääressä, käsityöt ym minkä koen itselleni vieraaksi.
 
*emäntä*
Minun mies on kutsunut minua aina emännäksi ja minä miestäni isännäksi, vaikkei maajusseja ollakaan. :) Molemmat ollaan Itä-Suomesta lähtöisin. Samoin molempien kotona kutsutaan puolisoa isännäksi/emännäksi, joten tapa on peritty jo äidinmaidossa. Jos mieheni kutsuisi minua muijaksi tai alkaa kutsumaan lapsen synnyttyä äidiksi, niin siihen en suostu. Minä en ole mikään muija ja miehelläni on yksi ainoa äiti ja se on anoppini enkä minä!

Mieheni ja monet kaverini kutsuu isäänsä ukoksi, mitä tapaa en ymmärrä vieläkään.. itse en uskaltaisi omaa isääni ukoksi sanoa.. :D
 

Yhteistyössä