ihmettelen vaan
Mulla vaan särähtää tuo pahasti korviin. Samoin kuin myös se että vaimoa kutsutaan emännäksi. Saisin kohtauksen jos mua sanottais emännäks,huh.
Mie sanon aina välillä tuota ukkoa tallirengiks, osallistuu sen verran hevosten hoitoon että on tittelinsä ansainnut.Alkuperäinen kirjoittaja Ykkösmartta:Meilläpäin on tavallista nämä kutsumanimet. Ja Mies puhuu kavereilleenkin hänen emännästään.
Tietty jos emäntä alkais kutsua miestään rengiksi.
JepAlkuperäinen kirjoittaja koska:peesiAlkuperäinen kirjoittaja Koska:mieheni on maajussi
Mä oon kieltänyt miestä sanomasta mua emännäksi. :x Enkä vastaavasti minä sano miestä isännäksi. Toinen, mitä en voisi sietää, että mua sanottaisiin mammaksi. :$ :xAlkuperäinen kirjoittaja punatukkainen:Mä en voi kans sietää noita isäntä ja emäntä nimityksiä....mut ymmärrän, jos on kyse maajussista. Mut, että mua sanottas emännäksi, apua...
Alkuperäinen kirjoittaja Äitti-83:Mä oon kieltänyt miestä sanomasta mua emännäksi. :x Enkä vastaavasti minä sano miestä isännäksi. Toinen, mitä en voisi sietää, että mua sanottaisiin mammaksi. :$ :xAlkuperäinen kirjoittaja punatukkainen:Mä en voi kans sietää noita isäntä ja emäntä nimityksiä....mut ymmärrän, jos on kyse maajussista. Mut, että mua sanottas emännäksi, apua...
Mä ajattelen samoin, mutta tuo isäntä/emäntä-nimityksen käyttö ja arvostus taitaa olla vähän asuinpaikasta riippuvaa.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Isäntä/emäntä on arvonimi.
Mie oon Itä-Suomesta ja pidän sitä arvonimenä.Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:Mä ajattelen samoin, mutta tuo isäntä/emäntä-nimityksen käyttö ja arvostus taitaa olla vähän asuinpaikasta riippuvaa.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Isäntä/emäntä on arvonimi.