Miksi poltat odottava äiti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja anna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja cata:
Alkuperäinen kirjoittaja kikkara:
No parempi myöhään kun ei milloinkaan. Koita saada apua oikeasti ongelmiisi, niitä sinulla tuntuu todella olevan. Otappa puheeksi vaikka tuo alkoholin liika käyttö, nimittäin sinulla tuntuu olevan ihan todellinen ongelma tämän asian suhteen, jos et edes odotus aikana kykene olemaan ryppäämättä!!

Kuka on sanonut, että odotusaikana ryyppään? Mua kyrsii ihan hirveästi sun kaltaiset ihmiset, jotka jaksaa puuttua toisten tekemisiin tollasaella vimmalla. Minä poltan silloin kun huvittaa ja juon silloin kun huvittaa ja teen ihan mitä huvittaa ja siksi mulla onkin aina hauskaa.

No niinhän annoit itse ymmärtää. Minä en jaksa tuollaisen kanssa alkaa täällä inttämään, sillä tiedän olevani oikeassa, apua tunnut todella tarvitsevan. Sinulla taitaa olla paha olla itselläsikin tuon asian kanssa. Toivotan nyt sinulle käkkärä hyvää yötä ja toivon että saat selvyyden noihin ongelmiisi. Ja muista, että aikuisena ihmisenä ja vanhempana omia mielihaluja ei aina voi asettaa etusijalle.

AINA voi asettaa omat mielihalut etusijalle! Sitä kutsutaan viisaudeksi, tiesitkös kultaseni. Hyvää yötä vain cacca sinullekin.

No parempi myöhään kun ei milloinkaan. Koita saada apua oikeasti ongelmiisi, niitä sinulla tuntuu todella olevan. Otappa puheeksi vaikka tuo alkoholin liika käyttö, nimittäin sinulla tuntuu olevan ihan todellinen ongelma tämän asian suhteen, jos et edes odotus aikana kykene olemaan ryppäämättä!!

Kuka on sanonut, että odotusaikana ryyppään? Mua kyrsii ihan hirveästi sun kaltaiset ihmiset, jotka jaksaa puuttua toisten tekemisiin tollasaella vimmalla. Minä poltan silloin kun huvittaa ja juon silloin kun huvittaa ja teen ihan mitä huvittaa ja siksi mulla onkin aina hauskaa.

No niinhän annoit itse ymmärtää. Minä en jaksa tuollaisen kanssa alkaa täällä inttämään, sillä tiedän olevani oikeassa, apua tunnut todella tarvitsevan. Sinulla taitaa olla paha olla itselläsikin tuon asian kanssa. Toivotan nyt sinulle käkkärä hyvää yötä ja toivon että saat selvyyden noihin ongelmiisi. Ja muista, että aikuisena ihmisenä ja vanhempana omia mielihaluja ei aina voi asettaa etusijalle.

AINA voi asettaa omat mielihalut etusijalle! Sitä kutsutaan viisaudeksi, tiesitkös kultaseni. Hyvää yötä vain cacca sinullekin.

kyllähän kikkare nyt vitsikkääksi rupeaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

KIKKARA. Etkö oikeasti osaa lukea?

mutta miks te polttavat odottajat ette sitten kännää? eihän siitäkään välttämättä mitään tule sikiölle...

Tää nyt on jo pikkusen kaukaa haettua.
(En kylläkään oo ikinä tupakoinut, mut vastasin nyt tähän silti.)

No niinhän annoit itse ymmärtää. Minä en jaksa tuollaisen kanssa alkaa täällä inttämään, sillä tiedän olevani oikeassa, apua tunnut todella
tarvitsevan. Sinulla taitaa olla paha olla itselläsikin tuon asian kanssa. Toivotan nyt sinulle käkkärä hyvää yötä ja toivon että saat selvyyden noihin ongelmiisi. Ja muista, että aikuisena ihmisenä ja vanhempana omia mielihaluja ei aina voi asettaa etusijalle.

KIKKARA. Etkö oikeasti osaa lukea?

ilmeisesti yhtä hyvin kuin sinäkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
mutta miks te polttavat odottajat ette sitten kännää? eihän siitäkään välttämättä mitään tule sikiölle...

Tää nyt on jo pikkusen kaukaa haettua.
(En kylläkään oo ikinä tupakoinut, mut vastasin nyt tähän silti.)

no jos tupakointia odotusaikana puolustaa sillä että kaverinkin lapset on terveitä jne niin eikös samalla periaatteella voi myös sitten ryypätä? kyllä mä ainakin tiedän alkoholisteja kenellä lapset on terveitä.

Mä en polttanut kummassakaan raskaudessa mutten kyllä moralisoikaan kenenkään polttamista, itepähän tietävät jos tietävät mitä tekevät. Mutta otin kyllä alkoholia toisen raskauden alussa kun en tiennyt olevani raskaana ja sitten kun sain tietää niin oli tosi pelko mielessä ettei vaan vauvalle olisi kehittynyt mitään sairauksia sen takia kun otin sitä viinaa aika reilusti mutta onneksi sitten syntyi ihan terve likka ja on tyttö saanut terveenä elääkin. Mutta kyllä mua kadutti se alkoholin käyttö silloin alussa, olisin lopettanut heti jos olisin aikasemmin tiennyt raskaudestani eli en tieten tahtoen aiheuta mitään ikävää lapsilleni.

Mua harmittaa suunnattomasti että jotkut äidit pitävät raskautumista ja lapsensaantia itsestäänselvyytenä.. Minä joka olen odottanut lastani vuosia en haluaisi riskeerata lapseni hyvinvointia tupakoimalla. Tupakointi on äidin itsekkyyttä!

Alkuperäinen kirjoittaja anna:
Ja toki maailmassa tapahtuu paljon pahempiakin asioita vauvoille, lapsille, miehille, naisille, mutta eihän se tarkoita sitä, että tällainen asia pitäis vaan olan kohtautuksella ohittaa. Vai tarkoittaako? Ei mun mielestä ainakaan.

Ei tietenkään tarkoita, mutta henkilökohtaisesti mä en jaksa olla kiinnostunut jonkun raskaana olevan naisen tupakoinnista, saatika sitten käyttää energiaani siitä vaahtoomiseen. Mut kiva et joku jaksaa.

Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Alkuperäinen kirjoittaja anna:
Ja toki maailmassa tapahtuu paljon pahempiakin asioita vauvoille, lapsille, miehille, naisille, mutta eihän se tarkoita sitä, että tällainen asia pitäis vaan olan kohtautuksella ohittaa. Vai tarkoittaako? Ei mun mielestä ainakaan.

Ei tietenkään tarkoita, mutta henkilökohtaisesti mä en jaksa olla kiinnostunut jonkun raskaana olevan naisen tupakoinnista, saatika sitten käyttää energiaani siitä vaahtoomiseen. Mut kiva et joku jaksaa.

Joo sellaset tuntuu jaksavan tätä vaahtoamista ja muiden kyttäämistä joilla ei ole elämää B)

eiköhän se kännääminen oo vähän eri asia :laugh:
Ei mulla oo ollu tapana muutenkaan kännätä joka päivä :laugh:
Raskaana ollessa en tipan tippaa ole nauttinut

mirena04 ja annu82: aika köyhää taitaa teidänkin elämä olla, kun jaksatte täällä roikkua ja jopa asiaan kommentoida :)

No siinä olet kyllä oikeassa! Täytyy keksiä joku vaahtoomisen kohde josta voi vaahdota irl, ni on sit vuorokauden ympäri jotain tekemistä.

mirena04 ja annu82: aika köyhää taitaa teidänkin elämä olla, kun jaksatte täällä roikkua ja jopa asiaan kommentoida :)

voisin sanoa sulle samaa :laugh: ilot ne mullakin täytyy olla,kippurassa lueskelin näitä juttuja,että jotkut viittii jeesustella :laugh:

Heehee, aivan ihana ketju :D Tunteet kuumina monilla ja huutomerkkejä kymmenittäin!!!! Eikä tämä keskustelu johda mihinkään vaan sitä voi jauhaa loputtomiin!!! Minäkin poltin ennen mutta lopetin plussattuani. Nyt kyllä kaikkien näiden ISOJEN KIRJAIMIEN ja huutomerkkien jälkeen tekisi mieli käydä salaa kessulla!!!

Mun mielestä röökaavaa äitiä saa syyllistää. Siinä on itsekkyys huipussaan, kun ei voi ajatella muuta kuin itseään. Se on niin kamalan näköistä kun maha pystyssä vedetään röökiä posket lommolla. Puolusteluja tuntuu riittävän mutta ei löydy pokkaa tunnustaa että ei vaan välitä tulevan lapsensa terveydestä niin paljon että pystyisi lopettamaan. Se on tahdonvoimasta kiinni ja ilmeisesti röökaavat äidit ovat niin heikkoja luonteeltaan, että sitä tahdonvoimaa ei vaan löydy.

Mä säälin teidän lapsia. Kai tungette niille vauvoille saman tien röökin huuleen, nehän ovat tottuneet saamaan päivittäisen nikotiiniannoksensa?!

Minä en polta raskaana ollessani (paitsi silloin kun esikoisesta meni lapsivedet, jännitti niin että poltin yhden :ashamed: ) mutta jotenkin mulla on vähättelevät asenne tupakointiin raskauden aikana verrattuna alkoholin käyttöön ja huumeiden käyttöön.

Ise lopetin tupakanpolton ja hyvän aikaa ennen kuin aloin oottaan tätä...Pakko myöntää että poikaa odottaessa poltin :( Nyt vasta tajuaaki miten pahalle se tupakka haisee :(

No niin... Jos nyt sitten lähdetään tälle linjalle, niin valkoinen sokerihan aiheuttaa sikiölle myös haittaa... Mietippä sitä kun avaat seuraavaksi sen Fazerin sinisen.
Just, ja kraanavedessä voi olla pöpöjä ihan niin kuin tuoreissa vihanneksissa ja kasviksissa.
En toki puolla tupakointia, koska tupakalla ei vielä ole todettu olevan mitään terveydellisiä ominaisuuksia, mutta hei haloo. Rajansa kaikella.
Teet niin tai näin, niin lapsella saattaa olla astma, ADHD, allergioita jne. Sattuman summaa kaikki...

Neuvolassa sanottiin, että se muutama tupakka päivässä ei tee läheskään yhtä paljon tuhoa, kun se et sä hermoilet, tiuskit lapsille ja olet hervoton esim. töissä ym.
Mistä v*tusta mä tiedän, mut sanonpahan vaan.
Mulle on ihan yks paskan hailee vaikka jokainen ryyppää, narkkaa ja polttaa, ei kuulu mulle.

Yhteistyössä