Miksi poltat odottava äiti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja anna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Alkuperäinen kirjoittaja IDioottia!!!:
On se kumma, että aina näistä tupakoitsijoista jauhettaan>!!!!!! ENTÄS NE JOTKA VETÄÄ JOTAIN PANACODIA!!!!!!!!!!!!!!!!! Koko helvetin raskauden ajan??????????????

No panacodia saa kyllä syödä raskaana ollessa ihan lääkärin luvalla.
Niin saa joo, kun se lääkäri ei kestä ruikuttavien mammojen valitusta kaiken maailman säryistä!!!! Mutta ajatteleppas järellä onko se panacodi turvallista???????? Vitun tyhmää!!!!!

On se kumma, että aina näistä tupakoitsijoista jauhettaan>!!!!!! ENTÄS NE JOTKA VETÄÄ JOTAIN PANACODIA!!!!!!!!!!!!!!!!! Koko helvetin raskauden ajan??????????????

No eihän ne lääkärit tupakoitsijoitakaan vankilaan pistä. suositukset on suosituksia. Eikä kodeiini ole hyväksi sikiölle.

Alkuperäinen kirjoittaja sama:

Niin saa joo, kun se lääkäri ei kestä ruikuttavien mammojen valitusta kaiken maailman säryistä!!!! Mutta ajatteleppas järellä onko se panacodi turvallista???????? Vitun tyhmää!!!!!

Linkitä mulle tutkimus, jossa selviää että kodeiinista on sikiölle haittaa. Kiitos.
Itse en löydä sellaista koska olen tyhmä, etsi sinä viisas minulle sellainen ;)

Alkuperäinen kirjoittaja jaana:
Alkuperäinen kirjoittaja Savuton:
Alkuperäinen kirjoittaja Jaana:
No entäs nää ällöttävät norsun kokoiset raskaana olevat matamit; eivät vedä röökiä mutta makkaraa ja suklaata senkin edestä. sit vyöryvät paikasta toiseen kertomassa omasta täydellisestä äitiydestään.
Jos tässä nyt aletaan pilkkuja nussimaan niin eiköhän joka paikasta voi alkaa moralisoimaan; Miksi asut kaupungissa ja altistat vauvan pakokaasuille ja ilman saasteille, miksi syöt/syötät lapselle ruokaa joka sisältää lisäaineita plaaplaaplaa
Kasvattakaa lapsenne teini-ikäisiksi niin siinä vaiheessa ehkä alkaa tajuamaan olenaisen hyvästä ja vastuullisesta vanhemmuudesta ja se ei todellakaan ole kiinni niistä kahdesta röökistä

kolahtiko pahastikin? ;)
Elämä on valintoja ja onneksi suurinosa äideistä ajattelee lastensa parasta (myös syntymättömän) niin ettei tahallaan altista lasta myrkyille! en nyt ihan heti keksi paikkaa missä ei nykyään olisi pakokaasuja ja muita ilmansaasteita.
se kohtu on sen verran ihmeellinen juttu, että se "suodattaa" aika hyvin hengitettyä pakokaasua ym. Eri asia täysin vetää röökiä sisäänsä, tieten tahtoen ja tietäen mitä se tekee oman lapsen terveydelle!

no ei siinä mielessä kolahtanut kun en ole vielä tähän ikään (37) mennessä yhtään röökiä polttanut, mutta siinä mielessä että olen kaksi lasta jo melkein aikuiseksi kasvattanut ja tiedän että siinä elämän kaaressa ei ne pari vaikuta pätkääkään!

juu mutta eihän sekään oikeuta vaarantamaan lapsensa terveyttä.
vaikken sinun ikääsi ole vielä pääsytkään, oon tähänKIN ikään mennessä kokenut kaikenlaista. ja näin kyllä itse lapsena kuinka vaikeaa elämä voi olla vanhemmiltani.
tupakointi on asia, jota ei voi puolustella.

voi kuule sitä tupakoitsijan levotonta hätää kun tupakit on loppu! sitä nyt ei kukaan jaksa kattella eikä kuunnella..
kaikkihan sen tietää mitä se tupakka sisältää, jos se myrkyttää aikuisen niin mieti lasta!!!
kyllä riittää näitä puolusteluja ja selityksiä, käydään päälle ku virallinen syyttäjä kun kalikka kalahtaa omaan nokkaan

Minun käy sääliksi niiden lapsia, jotka polttaa. Aivan hitosti. Se on pahoinpitelyä ja väitän kyllä, että silloin äiti ei välitä tarpeeksi lapsestaan. Lapsi kärsii joka kerta kun äiti polttaa. Piehtaroi hapenpuutteen vuoksi ja saa myrkkyä. Turha siinä silloin on selitellä, että alle 15 on ok..
Mutta en ihmettele, todennäköisesti näiden omatkin äidit on polttaneet ja siksi eivät ihan täysillä käy.

Alkuperäinen kirjoittaja kikkara:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ihan mielenkiinnosta kysyn että kuinka moni juo itsensä humalaan raskausaikana?

hih

Oliko toi myöntävä vastaus?

no mitäpä luuuuuuuuuulet?

Kuuleppas nyt kikkara. Taidat olla melkoisen itsekäs äiti, kun et lastesi terveyttä ajattele pätkääkään. EHkäpä sinun pitäisi mennä jonnekin hoitoon tai terapiaan. Jo vaikka heti huomenaamuna heti kahdeksalta, ennenkuin tuhoat lastesi elämän kokonaan!!!!!

hih

No taisi olla.

No eipäs ollut. Väärässä olit, lällällääää!

Alkuperäinen kirjoittaja cata:

hih

Kuuleppas nyt kikkara. Taidat olla melkoisen itsekäs äiti, kun et lastesi terveyttä ajattele pätkääkään. EHkäpä sinun pitäisi mennä jonnekin hoitoon tai terapiaan. Jo vaikka heti huomenaamuna heti kahdeksalta, ennenkuin tuhoat lastesi elämän kokonaan!!!!!

En mee huomenna, meen vaikka sitten tiistaina ja lupaan, että heti kasilta!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Sivusta seurannut:
Alkuperäinen kirjoittaja HeviäPRKLE:
Alkuperäinen kirjoittaja Fiona71:
Alkuperäinen kirjoittaja minkki:
tästä sais ikuisuus ketjun.
itse en polta, mutta kyllä ymmärrän niitä jotka polttavat, jopa raskausajalla.
lopetin tupakanpolton 3 vuotta sitten, ja edelleen tekee mieli tupakkaa.
muistan myös sen "tuskan" ja himon kuinka se valtaa mielen ja teee kärttyiseksi kun yrität lopettaa. mulla meni monta kertaa puihin lopettamisyritykset.
tsemppiä kaikille niille jotka sitä juuri kokevat, ja myötätunnot niille jotka kokevat omantunnon tuskia raskaana polttaessaan.
silloin se vasta paha olis jos tupruttelis vailla omaatuntoa.
Mä en nyt tajunnut tätä kommenttia. Mitä se vauvaa lohduttaa, onko äidillä huono omatunto vai ei, jos kerran polttaa niin polttaa. Olen itse polttanut aikonaan ja lopettanut, jo vuosia ennen kuin aloin esikoista odottamaan. Ei olisi tullut mielenkään polttaa odotusaikana. Jos en olis pystynyt lopettamaan, en olisi myöskään lapsia hankkinut. Sen verran lapsia kuitenkin arvostan ja rakastan, että en niitä tieten tahtoen halua vahingoittaa ja sitä tupakointi kuitenkin on, sanoi kuka mitä tahansa.

Tätä peesaan täysin ja tähän lopetan kommentoinnin ja painun nukkumaan.
Lopettakaa hyvät odottajat se tupakointi.LAPSEN PARASTA se on!

mikä vitun jeesus sä kuvittelet olevas? hanki elämä [/quote
Kummalleko oli kommetti tarkoittu? No, vastaan joka tapuksessa.
Mulla on joka tapauksessa elämä, viisi ihanaa ja tervettä lasta, joita en ole tupakoinnilla vaarantanut. Jeesus en kuvittele olevani, ja jos yhtään kyseistä henkilöä tuntisit, et noin kirjoittaisi.
Se, että tupakoinnilla vaarantaa vauvansa terveyden, on yksinkertaisesti tyhmyyttä, tai ei sitäkään, vaan VÄLINPITÄMÄTTÖMYYTTÄ ja se on rakkauden vastakohta. Ei tässä asiassa ole jossittelua, faktat on selvät ja niitä vastaan on turha väittää. Tupakointi on terveydelle vaarallista ja varsinkin kehityvälle ihmiselle. Miksi sitä on niin vaikea hyväskyä ja tunnustaa?

No parempi myöhään kun ei milloinkaan. Koita saada apua oikeasti ongelmiisi, niitä sinulla tuntuu todella olevan. Otappa puheeksi vaikka tuo alkoholin liika käyttö, nimittäin sinulla tuntuu olevan ihan todellinen ongelma tämän asian suhteen, jos et edes odotus aikana kykene olemaan ryppäämättä!!

hih

No taisi olla.

No kylläpä on nyt hauskaa jollain pissiksellä. Eikös sun lapsi pieni pitäisi olla jo nukkmassa että jaksat aamulla mennä reippaana kouluun?

No parempi myöhään kun ei milloinkaan. Koita saada apua oikeasti ongelmiisi, niitä sinulla tuntuu todella olevan. Otappa puheeksi vaikka tuo alkoholin liika käyttö, nimittäin sinulla tuntuu olevan ihan todellinen ongelma tämän asian suhteen, jos et edes odotus aikana kykene olemaan ryppäämättä!!

Kuka on sanonut, että odotusaikana ryyppään? Mua kyrsii ihan hirveästi sun kaltaiset ihmiset, jotka jaksaa puuttua toisten tekemisiin tollasaella vimmalla. Minä poltan silloin kun huvittaa ja juon silloin kun huvittaa ja teen ihan mitä huvittaa ja siksi mulla onkin aina hauskaa.

hih

No taisi olla.

No kylläpä on nyt hauskaa jollain pissiksellä. Eikös sun lapsi pieni pitäisi olla jo nukkmassa että jaksat aamulla mennä reippaana kouluun?

Mun mies on onneksi sen verran hyväpalkkanen ettei mun tarvii mennä kouluun ikinä. Revi vanhus siitä huumoria.

Kuka on sanonut, että odotusaikana ryyppään? Mua kyrsii ihan hirveästi sun kaltaiset ihmiset, jotka jaksaa puuttua toisten tekemisiin tollasaella vimmalla. Minä poltan silloin kun huvittaa ja juon silloin kun huvittaa ja teen ihan mitä huvittaa ja siksi mulla onkin aina hauskaa.

taitaa olla yksinpuhelua 2:lla nicillä, mee pieni jo nukkuun ....

Alkuperäinen kirjoittaja huuuu:

taitaa olla yksinpuhelua 2:lla nicillä, mee pieni jo nukkuun ....

No, mutta oothan sä täällä! Jutellaan me

Miksisiksi tästä aiheesta tehään avaus melkein joka päivä? :xmas:

Miksi urheilet raskaasti odottava äiti?
Miksi nostelet raskaita odottava äiti?
Miksi et käytä turvavöitä odottava äiti?
Miksi syöt aurajuustoa odottava äiti?

No niinhän annoit itse ymmärtää. Minä en jaksa tuollaisen kanssa alkaa täällä inttämään, sillä tiedän olevani oikeassa, apua tunnut todella tarvitsevan. Sinulla taitaa olla paha olla itselläsikin tuon asian kanssa. Toivotan nyt sinulle käkkärä hyvää yötä ja toivon että saat selvyyden noihin ongelmiisi. Ja muista, että aikuisena ihmisenä ja vanhempana omia mielihaluja ei aina voi asettaa etusijalle.

Alkuperäinen kirjoittaja voihan äly:

voi kuule sitä tupakoitsijan levotonta hätää kun tupakit on loppu! sitä nyt ei kukaan jaksa kattella eikä kuunnella..
kaikkihan sen tietää mitä se tupakka sisältää, jos se myrkyttää aikuisen niin mieti lasta!!!
kyllä riittää näitä puolusteluja ja selityksiä, käydään päälle ku virallinen syyttäjä kun kalikka kalahtaa omaan nokkaan
Minua jos tarkotat niin en kyllä polta tupakkaa enkä oo koskaan polttanu. Minua vaan tympii nämä ainaiset valitukset tupakan poltosta josta ei ole mitään hyötyä. Ja se, että on niitä muitakin myrkkyjä joita nämä täydeliset äidit vetää.....

Yhteistyössä