Miksi poliisi vouhkaa nuorten juhlimisesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuivarten
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ai miksi poliisi vouhkaa?
-koska se on lainvastaista?
-koska tällä hetkellä tiedetään paljon enemmän alkoholin haittavaikutuksista nuorten aivoille ym kropalle kuin joskus muinoin?
-koska puuttumalla alkoholin käyttöön jo varhaisessa vaiheessa (tai jopa pystymällä myöhäistämään alkoholin käyttöä nuorilla ) pienennetään tulevaisuuden alkoholista aiheutuvia ongelmia?
-koska ei ole normaalia teinien juoda (yleistä ehkä jossain suhteessa, mut jos ryyppäämistä pidetään normaalina, se tarkoittaa et alkoholia käyttämättömät luokitellaan epänormaaleiksi, jota ne todellakaan ei ole )
-koska tuollaisella uutisoinnilla saadaan ehkä muutama teini (puhumattakaan vanhemmista ) ajattelemaan et pitäiskö sittenkään juoda.
-koska tuollaiset juhlimiset jossa satoja tai tuhansiakin teinejä kännipäissään örveltää, tarkoittaa aina sitä et siellä pahoinpidellään, vahingoitetaan muuten tai pahimmassa tapauksessa raiskataan, useampikin nuori.

ja kyllä, olen nuorena käyttänyt alkoholia, mut olen sen jälkeen kasvanut aikuiseksi, enkä usko et olisin mitään menettänyt vaikka olisin ilman alkoholia nuoruuteni viettänyt.

Alkoholissa on ihan syystäkin ikäraja- ikä ei tietysti sitä takaa, että sitä osaisi käyttää....

Ensiavun käytävillä kun asiaa tarkastelee, tai selviämisasemalla, paikkailee jälkiä ja jälkeenpäin ehkä henkisiä jälkiä niin asiaa luulisi ajattelevan hiukan eri tavalla.

koska se ei ole vain hieman ja tiedän, koska olen ollut nuori.

Aina olen selvinnyt, mutta välillä ilman ystäviä en tosiaan tietäisi mistä ojasta olisin aamulla löytynyt joskus alaikäisenä. Eräs tuttu on meinannut kuolla, koska oli juonut pullon viinaa ja jätettiin yksin. En muista miten sitten ambulanssi haki ja vei teholle.

Ja itselläni vielä hyvät vanhemmat eli en ole todellakaan mistään alkoholistiperheestä. Meillä erittäin negatiivinen suhtautuminen alkoholiin kotona.

Pelottaa tuossa omia lapsia kasvattaessa, että miten huolissaan niistä voi sitten joskus olla ja mitä pitäisi tehdä. Ei lapsia kuitenkaan voi lukita omaan huoneeseen viikonloppuisin. Karkaavat vielä. On ihan turhaa valistaa alkoholismista tai maksan tuhoutumisesta tai muusta, kun se oikea riski on se, että juot liikaa etkä oikeasti ymmärrä mitä teet, voit tulla raiskatuksi, kuolla. Ties mitä.

Helsingissä 106 lasta joutuu nyt jopa vuosiksi sosiaaliviranomaisten hampaisiin. Maanlaajuisesti varmaankin yli 1000 lastensuojeluilmoitusta.

" Nuorisolta takavarikoitiin Helsingissä 112 litraa mietoja alkoholijuomia.

Poliisi teki perjantai-illan ja lauantain vastaisen yön aikana 106 lastensuojeluilmoitusta Helsingissä. Iso osa ilmoituksista liittyy alaikäisten alkoholin käyttöön koulujen päättäjäisviikonloppuna.

Poliisi takavarikoi Helsingissä 112 litraa mietoja alkoholijuomia ja 9 litraa väkeviä. Rikesakkoja kirjoitettiin yön ja eilisillan aikana 94 kappaletta. Poliisi joutui puuttumaan myös laittomaan alkoholin ja tupakan kauppaan.

Poliisi odottaa koulujen päättäjäisviikonlopusta Helsingissä vilkasta."

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288570054596.html?pos=alista-5

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;28533301:
ai miksi poliisi vouhkaa?
-koska se on lainvastaista?
-koska tällä hetkellä tiedetään paljon enemmän alkoholin haittavaikutuksista nuorten aivoille ym kropalle kuin joskus muinoin?
-koska puuttumalla alkoholin käyttöön jo varhaisessa vaiheessa (tai jopa pystymällä myöhäistämään alkoholin käyttöä nuorilla ) pienennetään tulevaisuuden alkoholista aiheutuvia ongelmia?
-koska ei ole normaalia teinien juoda (yleistä ehkä jossain suhteessa, mut jos ryyppäämistä pidetään normaalina, se tarkoittaa et alkoholia käyttämättömät luokitellaan epänormaaleiksi, jota ne todellakaan ei ole )
-koska tuollaisella uutisoinnilla saadaan ehkä muutama teini (puhumattakaan vanhemmista ) ajattelemaan et pitäiskö sittenkään juoda.
-koska tuollaiset juhlimiset jossa satoja tai tuhansiakin teinejä kännipäissään örveltää, tarkoittaa aina sitä et siellä pahoinpidellään, vahingoitetaan muuten tai pahimmassa tapauksessa raiskataan, useampikin nuori.

ja kyllä, olen nuorena käyttänyt alkoholia, mut olen sen jälkeen kasvanut aikuiseksi, enkä usko et olisin mitään menettänyt vaikka olisin ilman alkoholia nuoruuteni viettänyt.

Keppälertulle 10 pistettä ja papukaijamerkki! Täysin samaa mieltä.

ihan hyvä, että vouhkaavat. ei alaikäisten kuulu juopotella, vaikka olis kuinka raskas vuosi takana. ja tuolla sun tyylillä, lapses oppii siihen, että jos on ollut raskasta, niin sitten täytyy ryypätä rentoutuakseen. rentoutua voi ilman viinaakin.

Yhteistyössä