vain rahasta (en edes oikeasti kannata rahataloutta), vaan ennenkaikkea tarkoitin sitä että se kaikki energia ja materia joka näiden hyysäämiseen menee, voitaisiin laittaa johonkin hyödyllisempään.
Vähän kuten tuossa toisessa ketjussa missä puhutaan kodinkoneiden eliniästä ja takuista, yritin tuoda esille sen seikan että ne koneet tehdään ihan tarkoituksella tietyssä ajassa hajoaviksi, ja tämän johdosta menee taas hukkaan resursseja ja lisäksi vielä pilataan sillä roinalla luontoa, eli kaikkien resurssiemme lähdettä..
Ei sitä kukaan tuntunut edes noteeraavan, vaan keskustelu jatkui sillä että ihan kuin se nyt vaan olisi ihan normaalia että pitää olla uusimassa koneet parin vuoden välein..
Monesti minulle on sanottu, että olen vain kateellinen "älykkäille ja kyvykkäille", vaikka itse näen kantani tasan vain katkeruutena ja vihana ihmiskuntaa kohtaan, me ei kyetä edes pitämään puolia ihmisistä ruuissa ja vaatteissa saati muissa perustarpeissa, ja ainoa asia mikä tämänkin aiheuttaa löytyy korviemme välistä, siitä illuusiosta että meillä olisi muka joku pula jostain.. Vaikka jaksamme aina olla korostamassa sitä kuinka älykkäitä olemme muihin eliöihin verrattuna, niin en minä kyllä ole yhtään vaikuttunut tämän hetkisestä tilasta.. ja se juuri vituttaa että mitään ei oikein tunnu tapahtuvan, ainoastaan paskemmaksi menee meininki kokoajan.
Culture in decline niminen sarja youtubesta onnistuu joka kerta sanomaan kaiken sen mitä yritän itse ihmisille kertoa, että kannattaa ne jaksot vilkaista jos kiinnostaa minun sieluni maisemaa tutkiskella hieman lähemmin..