Miksi pedofiileja ei vaan teloiteta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kysyymä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
huomioida myös se, että jenkkilän vankiloissa suurin osa on uskovaisia, joka osaltaan vaikuttaa varmaan siihen ettei yhtäkkiä olekaan mikään kiire kuolla..

Mitä tekemistä uskonnolla on minkään kanssa? Jos viittaat tällä helvetin pelkoon, niin se pelote ei toimi sen paremmin kuin vankilan tai kuolemantuomion pelote. Helvettiin uskovista vain 0,5 % uskoo tai pelkää joutuvansa sinne itse.

[QUOTE="vieras";28684371]Rikostekniikan kehityttyä huimasti viime vuosikymmeninä, sitä voisi todellakin ajatella, että rikokset ratkaistaan nykyisin nopeammin, tehokkaammin ja varmemmin, mutta itse asiassa, Yhdysvalloissa henkirikosten määrät ovat vähentyneet, mutta samaan aikaan ratkaisemattomien tapausten määrät ovat nousseet. Rikostekniikka on vain yksi osa rikosten tutkintaa. Sitä paitsi on syytä muistaa, että rikostekniikan kehittyminen ei ole jäänyt rikollisiltakaan huomaamatta. Monet rikollisetkin tietävät millaisia todisteita poliisit etsivät ja miten ne voi tuhota.[/QUOTE]
Mikä sinusta sitten olisi fiksu ratkaisu?

Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä;28682357:
Hyväksyisin kohtaloni, jos muka sellainen moka tapahtuisi, tekniikan kehittyessä se on aina vain epätodennäköisempää.

Minä epäilen tätä suuresti. Erityisesti syyttöminä tuomituille on ollut erittäin tärkeää "puhdistaa" nimensä, jopa vuosikymmeniä myöhemmin, jolloin suurin osa omaa elämää on jo eletty. Miltä sinusta tuntuisi jos kuolisit pedofiiliksi ja lapsenraiskaajaksi leimattuna? Miltä sinusta tuntuisi jos nyt sanoisin, että olet pedofiili ja olet raiskannut lapsen? Haluaisitko todistaa väitteeni vääräksi vai hyväksyisitkö oikeasti tämän pienoisen virheen noin vain?

[QUOTE="Eli";28684380]Mikä sinusta sitten olisi fiksu ratkaisu?[/QUOTE]

Mikä olisi minusta fiksu ratkaisu mihin? Siihen, että rikosten ratkaiseminen ei ole oikeassa elämässä yhtä helppoa ja varmaa kuin CSI:ssä? Vai siihen, miten lapsia seksuaalisesti hyväksikäyttäneittä pitäisi rangaista? Ensimmäiseen sanoisin, että älä katso CSI:tä enää. Toiseen sanoisin, että seksuaalirikoksista pitäisi antaa sopivat rangaistukset. Mikäli on toiveita kuntouttaa, niin silloin kuntoutusta, mikäli se ei ole mahdollista, niin elinkautinen vankeusrangaistus.

Ja minä olen muuten lapsena joutunut seksuaalisen hyväksikäytön uhriksi, joten ymmärrän millaisesta rikoksesta on kyse.

[QUOTE="vieras";28684400]Mikä olisi minusta fiksu ratkaisu mihin? Siihen, että rikosten ratkaiseminen ei ole oikeassa elämässä yhtä helppoa ja varmaa kuin CSI:ssä? Vai siihen, miten lapsia seksuaalisesti hyväksikäyttäneittä pitäisi rangaista? Ensimmäiseen sanoisin, että älä katso CSI:tä enää. Toiseen sanoisin, että seksuaalirikoksista pitäisi antaa sopivat rangaistukset. Mikäli on toiveita kuntouttaa, niin silloin kuntoutusta, mikäli se ei ole mahdollista, niin elinkautinen vankeusrangaistus.

Ja minä olen muuten lapsena joutunut seksuaalisen hyväksikäytön uhriksi, joten ymmärrän millaisesta rikoksesta on kyse.[/QUOTE]
että mikähän olisi mielestäsi sitten sopiva rangaistus näille pedareille?
Ja miten se saadaan selville, kuka näistä on kuntoutettavissa ja kuka ei?

Minäkin olen ollut joskus pedarin pitämällä leirillä, onneksi ei tosin sattunut mitään munasillaan saunan ympäri juoksua kummempaa..
Tieto ukon mieltymyksistä selvisi vasta jälkeenpäin, kun jäi kiinni jonkun lapsen raiskaamisesta..
Piti koulussamme kaikenmaailman kerhoja lapsille, oli rc-kerhoa ja tietsikkakerhoa..

Hyi vittu.. jos törmäisin tyyppiin niin voisin aivan hyvin istua vaikka muutaman vuoden linnassa jotta tällainen ihmispaska saadaan pois maan päältä.

[QUOTE="Niin";28684470]että mikähän olisi mielestäsi sitten sopiva rangaistus näille pedareille?

Minäkin olen ollut joskus pedarin pitämällä leirillä, onneksi ei tosin sattunut mitään munasillaan saunan ympäri juoksua kummempaa..
Tieto ukon mieltymyksistä selvisi vasta jälkeenpäin, kun jäi kiinni jonkun lapsen raiskaamisesta..
Piti koulussamme kaikenmaailman kerhoja lapsille, oli rc-kerhoa ja tietsikkakerhoa..

Hyi vittu.. jos törmäisin tyyppiin niin voisin aivan hyvin istua vaikka muutaman vuoden linnassa jotta tällainen ihmispaska saadaan pois maan päältä.[/QUOTE]

Tuo nyt on taas typerää uhoa. Mies ilmeisesti on elossa yhä, vaikka sinä tiedät hänen nimensä ja missä hän vaikuttaa.

[QUOTE="vieras";28684492]Tuo nyt on taas typerää uhoa. Mies ilmeisesti on elossa yhä, vaikka sinä tiedät hänen nimensä ja missä hän vaikuttaa.[/QUOTE]
muuta kuin etunimen Juhani, enkä ole sen enempää viitsinyt vaivautua ottamaan selvää.
Tuskin edes tunnistaisin vaikka naaman näkisinkin, siitä on jo yli 20 vuotta.

[QUOTE="Niin";28684470]että mikähän olisi mielestäsi sitten sopiva rangaistus näille pedareille?

Hyi vittu.. jos törmäisin tyyppiin niin voisin aivan hyvin istua vaikka muutaman vuoden linnassa jotta tällainen ihmispaska saadaan pois maan päältä.[/QUOTE]

Vastasinkin jo tähän kysymykseen edellisessä viestissäni. Eli minusta ensisijaisesti kaikki rikolliset pitäisi yrittää kuntouttaa yhteiskuntakelpoisiksi. Vuosimäärinä annetuista tuomioista voisi mielestäni jopa luopua.

On tietysti mahdotonta tietää etukäteen kuka on kuntoutettavissa ja kuka ei. Vakavia rikoksia tehneiden ensikertalaisten kohdalla pitäisi tietysti käyttää tarkkaa harkintaa ja varovaisuutta, mutta periaatteena pitäisi olla, että kaikki saavat toisen mahdollisuuden. Tässä voisi olla oikeasti sellainen tilanne, jossa voisi ottaa mallia Yhdysvalloista. Kun vakavaan rikokseen syyllistynyt pääsisi ehdonalaiseen, voisi hän aluksi olla tarkkailun alla. Hänen pitäisi tavallaan ansaita uudelleen yhteiskunnan luottamus.

Minua kiinnostaa kovasti miksi tunnet näin kovaa vihaa pedofiileja kohtaan jos et ole koskaan joutunut seksuaalisen hyväksikäytön uhriksikaan? Minä en tunne mitään vihaa minua hyväksikäyttänyttä miestä kohtaan, lähinnä sääliä, sillä hänen elämänsä ei tainnut kovin kummoisesti mennä. Suosittelisin sinua yrittämään antaamaan muille anteeksi jo ihan itsesi vuoksi. Tuollaisen vihan kanssa ei varmasti ole helppo elää. Ymmärrän kyllä, että rikokset aiheuttavat helposti voimakkaita tunnereaktioita. Siksi onkin hyvä, että uhrien läheiset eivät päätä rangaistuksista. Kyse ei ole kostosta. Toivoisin muuten myös, että rikosten uhrit ja uhrien läheiset saisivat nykyistä enemmän kuntoutusta, jotta he pääsivät elämässään eteenpäin. Rikoksen uhri ei tarvitse olla ikuisesti, vaan siitä voi päästä yli.

[QUOTE="vieras";28684519]Vastasinkin jo tähän kysymykseen edellisessä viestissäni. Eli minusta ensisijaisesti kaikki rikolliset pitäisi yrittää kuntouttaa yhteiskuntakelpoisiksi. Vuosimäärinä annetuista tuomioista voisi mielestäni jopa luopua.

On tietysti mahdotonta tietää etukäteen kuka on kuntoutettavissa ja kuka ei. Vakavia rikoksia tehneiden ensikertalaisten kohdalla pitäisi tietysti käyttää tarkkaa harkintaa ja varovaisuutta, mutta periaatteena pitäisi olla, että kaikki saavat toisen mahdollisuuden. Tässä voisi olla oikeasti sellainen tilanne, jossa voisi ottaa mallia Yhdysvalloista. Kun vakavaan rikokseen syyllistynyt pääsisi ehdonalaiseen, voisi hän aluksi olla tarkkailun alla. Hänen pitäisi tavallaan ansaita uudelleen yhteiskunnan luottamus.

Minua kiinnostaa kovasti miksi tunnet näin kovaa vihaa pedofiileja kohtaan jos et ole koskaan joutunut seksuaalisen hyväksikäytön uhriksikaan? Minä en tunne mitään vihaa minua hyväksikäyttänyttä miestä kohtaan, lähinnä sääliä, sillä hänen elämänsä ei tainnut kovin kummoisesti mennä. Suosittelisin sinua yrittämään antaamaan muille anteeksi jo ihan itsesi vuoksi. Tuollaisen vihan kanssa ei varmasti ole helppo elää. Ymmärrän kyllä, että rikokset aiheuttavat helposti voimakkaita tunnereaktioita. Siksi onkin hyvä, että uhrien läheiset eivät päätä rangaistuksista. Kyse ei ole kostosta. Toivoisin muuten myös, että rikosten uhrit ja uhrien läheiset saisivat nykyistä enemmän kuntoutusta, jotta he pääsivät elämässään eteenpäin. Rikoksen uhri ei tarvitse olla ikuisesti, vaan siitä voi päästä yli.[/QUOTE]
en ottaisi riskiä pedojen kanssa, muutakuin korkeintaan kastroinnin jälkeen.
Aivan liian usein saamme lukea lehdistä kuinka joku on saatettu tuomita jopa monta kertaa ja silti vaan jatkuu kun vapaaksi pääsee, ihan täällä suomessakin.

Kaipa se oli tuo ohjelma noista katolisista papeista ja vatikaanin peittelystä, joka nosti tunteet taas pinnalle, ehkä vieläkin enemmän vituttaa ja turhauttaa yhteiskuntien hampaattomuus asian suhteen..

Minä uskon, että kosto on ihan tarpeellista tietyissä tilanteissa, siinä missä vihakin.

Hyvin kuvaava juttu omasta katsomuksestani on se, että en ole oikein koskaan vain "ollut tyytyväinen mitä sulla on, älä turhia mieti"
Ei tässä maailmassa mikään muuttuisi koskaan, jos kaikki vaan aina tyytyisi siihen mitä on ja jatkaisi matkaa aivan kuin joitakin asioita ei olisi olemassakaan siinä omassa maailmassa..

Tunnen jatkuvasti lisääntyvää kuvotusta yhteiskunnan ja ihmisten tekopyhyyttä kohtaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Näin;28684556:
en ottaisi riskiä pedojen kanssa, muutakuin korkeintaan kastroinnin jälkeen.
Aivan liian usein saamme lukea lehdistä kuinka joku on saatettu tuomita jopa monta kertaa ja silti vaan jatkuu kun vapaaksi pääsee, ihan täällä suomessakin.

Kaipa se oli tuo ohjelma noista katolisista papeista ja vatikaanin peittelystä, joka nosti tunteet taas pinnalle, ehkä vieläkin enemmän vituttaa ja turhauttaa yhteiskuntien hampaattomuus asian suhteen..

Minä uskon, että kosto on ihan tarpeellista tietyissä tilanteissa, siinä missä vihakin.

Hyvin kuvaava juttu omasta katsomuksestani on se, että en ole oikein koskaan vain "ollut tyytyväinen mitä sulla on, älä turhia mieti"
Ei tässä maailmassa mikään muuttuisi koskaan, jos kaikki vaan aina tyytyisi siihen mitä on ja jatkaisi matkaa aivan kuin joitakin asioita ei olisi olemassakaan siinä omassa maailmassa..

Tunnen jatkuvasti lisääntyvää kuvotusta yhteiskunnan ja ihmisten tekopyhyyttä kohtaan.

Uusiutumisriskistä pääsisi eroon myös eettisesti, hoidolla ja elinkautisilla, jotka oikeasti tarkoittavat elinkautista. Ja se, että me muut ei haluta muuttaa maailmaa samaan suuntaan kuin sinä, ei tarkoita sitä etteikö mekin haluttaisi muuttaa maailmaa. Meillä vain on erilaiset arvot kuin sinulla.

[QUOTE="vieras";28684600]Uusiutumisriskistä pääsisi eroon myös eettisesti, hoidolla ja elinkautisilla, jotka oikeasti tarkoittavat elinkautista. Ja se, että me muut ei haluta muuttaa maailmaa samaan suuntaan kuin sinä, ei tarkoita sitä etteikö mekin haluttaisi muuttaa maailmaa. Meillä vain on erilaiset arvot kuin sinulla.[/QUOTE]
mutta kun tuo syö resursseja paljon varsinkin näissä oloissa mitä suomessa tarjotaan vangeille.

Oli ne arvot mitkä tahansa, vituttaa silti että muutos tapahtuu niin hitaasti, suorastaan sitä ei edes huomaa.

mutta kun tuo syö resursseja paljon varsinkin näissä oloissa mitä suomessa tarjotaan vangeille.

Oli ne arvot mitkä tahansa, vituttaa silti että muutos tapahtuu niin hitaasti, suorastaan sitä ei edes huomaa.

Niin no meidän muiden arvot ovat sellaisia, että etiikka ja moraali on rahaa tärkeämpää.

Vituttaako ja ahdistaako sua paljonkin asiat? Vaikutat erittäin vihaiselta ja katkeralta ihmiseltä? Kulutatko sä useinkin aikaasi miettien kuinka huonosti kaikki asiat on?

Mutta johan sinulle on osoitettu useaan kertaan, että kuolemantuomio syö resursseja vieläkin enemmän. Oikeasti, kuolemantuomio saa yhä Yhdysvalloissa aika paljon kannatusta, etenkin sellaisissa osavaltioissa kuten Teksas. Miksi he eivät voi toteuttaa niitä halvemmalla kuin elinkautisia? Luulisi, että halua löytyisi, sillä Teksas käyttää osavaltioista eniten kuolemantuomioita. Niitä myös pannaan siellä täytäntöön. Jos he eivät ole osanneet ratkaista tätä ongelmaa, niin voisiko olla mahdollista, että kuolemantuomio on yksinkertaisesti yhteiskunnalle liian kallista? Syytettyjen tai tuomittujen valitusoikeuksien yms. muuttaminen ei nyt oikeasti ole mikään realistinen vaihtoehto.

Miksi vangeille ei saisi tarjota inhimillisiä oloja? He, jotka katuvat tekojaan ja haluavat muuttua, katuvat ja yrittävät muuttua ihan yhtä lailla hyvissä oloissa. Heitä on turha "kiduttaa". Ja he, jotka eivät kadu tekojaan, eivät niitä ala katumaan, koska heillä on epämukavaa vankilassa. Minusta järjestelmä, jossa ensisijaisesti pyritään kuntouttamaan ja toissijaisesti annetaan elinkautisia (oikeita elinkautisia siis) inhimillisissä oloissa, olisi kaikille paras, turvallisin - ja edullisin - ratkaisu.

Tämä ajatusta vankilasta tai vankeusrangaistuksista rikoksia ehkäisevänä pelotteena tai tavat muuttavana rangaistuksena on vanhanaikainen ja väärä. Se ei toimi. Sen sijaan, että yrittäisimme muuttaa maailmaa tuijottamalla taaksepäin, meidän olisi ehkä syytä katsoa eteenpäin ja kokeilla jotain, mikä saattaisi toimia kuin yrittää samaa vanhaa yhä uudestaan.

Suuret yhteiskunnalliset muutokset tapahtuvat yleensä hitaasti. Ja niin sen pitää ollakin. Usein nopeat, suuret muutokset ovat osoittauneet virheiksi. Ihmisten arvojen, elämäntapojen ja asenteiden pitää muuttua muutosten mukana, jotta muutokset voivat olla kestäviä ja eteenpäinvieviä. Jos ihmiset eivät ole sisäistäneet ja ymmärtäneet muutoksia, eivät ne ole oikeita muutoksia eivätkä ne myöskään kestä. Jos haluat muuttaa maailmaa paremmaksi, sinun pitää oppia argumentoimaan oma kantasi, olla avoin muuttamaan omaa mielipidettäsi ja hyväksyä, että et ehkä koskaan itse näe työsi hedelmiä.

[QUOTE="vieras";28684619]Niin no meidän muiden arvot ovat sellaisia, että etiikka ja moraali on rahaa tärkeämpää.

Vituttaako ja ahdistaako sua paljonkin asiat? Vaikutat erittäin vihaiselta ja katkeralta ihmiseltä? Kulutatko sä useinkin aikaasi miettien kuinka huonosti kaikki asiat on?[/QUOTE]
vain rahasta (en edes oikeasti kannata rahataloutta), vaan ennenkaikkea tarkoitin sitä että se kaikki energia ja materia joka näiden hyysäämiseen menee, voitaisiin laittaa johonkin hyödyllisempään.

Vähän kuten tuossa toisessa ketjussa missä puhutaan kodinkoneiden eliniästä ja takuista, yritin tuoda esille sen seikan että ne koneet tehdään ihan tarkoituksella tietyssä ajassa hajoaviksi, ja tämän johdosta menee taas hukkaan resursseja ja lisäksi vielä pilataan sillä roinalla luontoa, eli kaikkien resurssiemme lähdettä..
Ei sitä kukaan tuntunut edes noteeraavan, vaan keskustelu jatkui sillä että ihan kuin se nyt vaan olisi ihan normaalia että pitää olla uusimassa koneet parin vuoden välein..

Monesti minulle on sanottu, että olen vain kateellinen "älykkäille ja kyvykkäille", vaikka itse näen kantani tasan vain katkeruutena ja vihana ihmiskuntaa kohtaan, me ei kyetä edes pitämään puolia ihmisistä ruuissa ja vaatteissa saati muissa perustarpeissa, ja ainoa asia mikä tämänkin aiheuttaa löytyy korviemme välistä, siitä illuusiosta että meillä olisi muka joku pula jostain.. Vaikka jaksamme aina olla korostamassa sitä kuinka älykkäitä olemme muihin eliöihin verrattuna, niin en minä kyllä ole yhtään vaikuttunut tämän hetkisestä tilasta.. ja se juuri vituttaa että mitään ei oikein tunnu tapahtuvan, ainoastaan paskemmaksi menee meininki kokoajan.

Culture in decline niminen sarja youtubesta onnistuu joka kerta sanomaan kaiken sen mitä yritän itse ihmisille kertoa, että kannattaa ne jaksot vilkaista jos kiinnostaa minun sieluni maisemaa tutkiskella hieman lähemmin..

vain rahasta (en edes oikeasti kannata rahataloutta), vaan ennenkaikkea tarkoitin sitä että se kaikki energia ja materia joka näiden hyysäämiseen menee, voitaisiin laittaa johonkin hyödyllisempään.

Vähän kuten tuossa toisessa ketjussa missä puhutaan kodinkoneiden eliniästä ja takuista, yritin tuoda esille sen seikan että ne koneet tehdään ihan tarkoituksella tietyssä ajassa hajoaviksi, ja tämän johdosta menee taas hukkaan resursseja ja lisäksi vielä pilataan sillä roinalla luontoa, eli kaikkien resurssiemme lähdettä..
Ei sitä kukaan tuntunut edes noteeraavan, vaan keskustelu jatkui sillä että ihan kuin se nyt vaan olisi ihan normaalia että pitää olla uusimassa koneet parin vuoden välein..

Monesti minulle on sanottu, että olen vain kateellinen "älykkäille ja kyvykkäille", vaikka itse näen kantani tasan vain katkeruutena ja vihana ihmiskuntaa kohtaan, me ei kyetä edes pitämään puolia ihmisistä ruuissa ja vaatteissa saati muissa perustarpeissa, ja ainoa asia mikä tämänkin aiheuttaa löytyy korviemme välistä, siitä illuusiosta että meillä olisi muka joku pula jostain.. Vaikka jaksamme aina olla korostamassa sitä kuinka älykkäitä olemme muihin eliöihin verrattuna, niin en minä kyllä ole yhtään vaikuttunut tämän hetkisestä tilasta.. ja se juuri vituttaa että mitään ei oikein tunnu tapahtuvan, ainoastaan paskemmaksi menee meininki kokoajan.

Culture in decline niminen sarja youtubesta onnistuu joka kerta sanomaan kaiken sen mitä yritän itse ihmisille kertoa, että kannattaa ne jaksot vilkaista jos kiinnostaa minun sieluni maisemaa tutkiskella hieman lähemmin..

Ei todellakaan kiinnosta yhtään enempää tutkistella katkeran, vihaisen ja tietämättömän ihmisen sielunmaisemaa. Mä mielummin koitan muuttaa niitä asioita mitä voin, hyväksyn ne asiat mitä en voi muuttaa ja loppuajan nautin elämästä.

[QUOTE="vieras";28684657]Ei todellakaan kiinnosta yhtään enempää tutkistella katkeran, vihaisen ja tietämättömän ihmisen sielunmaisemaa. Mä mielummin koitan muuttaa niitä asioita mitä voin, hyväksyn ne asiat mitä en voi muuttaa ja loppuajan nautin elämästä.[/QUOTE]
juuri on ongelmana, kuvittelet että on asioita joita ei voi yksinkertaisesti muuttaa, vaikka mikään estettä sille ei todellisuudessa olisi.

Ja juuri siksi kaltaisesi välinpitämättömät, itsekkäät pellet vituttaa minua, joka päivä, kuvittelet että vain sinun onnesi on oikeasti tärkeää, kun sinun pitäisi pyrkiä mielestäni heijastamaan sitä omaa onnellisuuttasi muiden onnellisuuden kautta.

Näin, eiköhän tämä ketju ollut tässä.

juuri on ongelmana, kuvittelet että on asioita joita ei voi yksinkertaisesti muuttaa, vaikka mikään estettä sille ei todellisuudessa olisi.

Ja juuri siksi kaltaisesi välinpitämättömät, itsekkäät pellet vituttaa minua, joka päivä, kuvittelet että vain sinun onnesi on oikeasti tärkeää, kun sinun pitäisi pyrkiä mielestäni heijastamaan sitä omaa onnellisuuttasi muiden onnellisuuden kautta.

Näin, eiköhän tämä ketju ollut tässä.

:D Nyt meni hermot.

Sinäkö oikeasti väität, että ei ole olemassa asioita, joita ei voi muuttaa? Että me voisimme hallita mitä tahansa maailmassa: sairauksia, luonnonkatastrofeja, onnettomuuksia, rikoksia jos me vain haluttaisiin?

Hauskaa, että päädyit siihen lopputulokseen, että minä joka haluan säilyttää ihmisihenkiä ja kuntouttaa ja parantaa ihmisiä olen itsekäs pelle kun taas sinä tappamisen puolestapuhuja olet ilmeisesti meitä muita epäitsekkäämpi.

[QUOTE="vieras";28684676]:D Nyt meni hermot.

Sinäkö oikeasti väität, että ei ole olemassa asioita, joita ei voi muuttaa? Että me voisimme hallita mitä tahansa maailmassa: sairauksia, luonnonkatastrofeja, onnettomuuksia, rikoksia jos me vain haluttaisiin?

Hauskaa, että päädyit siihen lopputulokseen, että minä joka haluan säilyttää ihmisihenkiä ja kuntouttaa ja parantaa ihmisiä olen itsekäs pelle kun taas sinä tappamisen puolestapuhuja olet ilmeisesti meitä muita epäitsekkäämpi.[/QUOTE]
Kyllä väitän, emme ehkä täydellisesti, mutta todellakin PALJON paremmin kuin nyt, kun emme hallitse yhtäkään noista osa-alueista.

Olen puhunut tästä kuolemantuomiosta tämän hetkisen yhteiskuntamallin kontekstissa, en siinä mikä olisi unelma yhteiskuntamallini.

Kannattaa katsoa se ohjelma, niin ehkä tajuat, ne on vain puolituntisia jaksoja joten ei pitäisi olla liian työlästä sinullekaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä;28684678:
Kyllä väitän, emme ehkä täydellisesti, mutta todellakin PALJON paremmin kuin nyt, kun emme hallitse yhtäkään noista osa-alueista.

Olen puhunut tästä kuolemantuomiosta tämän hetkisen yhteiskuntamallin kontekstissa, en siinä mikä olisi unelma yhteiskuntamallini.

Kannattaa katsoa se ohjelma, niin ehkä tajuat, ne on vain puolituntisia jaksoja joten ei pitäisi olla liian työlästä sinullekaan.

Mä pysyn ihan mielellään täällä oikeassa maailmassa ja jätän sut elämään utopiaasi, josta saat hyvän tekosyyn katkeroitua oikean maailman menosta. Mutta jos kuitenkin joskus haluaisit tehdä asialle jotain, suosittelen terapiaa.

[QUOTE="vieras";28684679]Mä pysyn ihan mielellään täällä oikeassa maailmassa ja jätän sut elämään utopiaasi, josta saat hyvän tekosyyn katkeroitua oikean maailman menosta. Mutta jos kuitenkin joskus haluaisit tehdä asialle jotain, suosittelen terapiaa.[/QUOTE]
Jookos?

Suomen rikoslain perusteella voidaan määrätä elinkautinen vankeus seuraavista rikoksista[2]:
joukkotuhonta
rikos ihmisyyttä vastaan
sotarikos
törkeä maanpetos
törkeä vakoilu
törkeä valtiopetos
murha
terroristisessa tarkoituksessa tehty tappo tai murha
lähde: wikipedia

Noista ilmeisesti olisi tuomiona kanssa teloitus. Ainakin lainsäätäjien mielestä nuo ovat pahimpia rikoksia.

Viimeksi muokattu:
Suomen rikoslain perusteella voidaan määrätä elinkautinen vankeus seuraavista rikoksista[2]:
joukkotuhonta
rikos ihmisyyttä vastaan
sotarikos
törkeä maanpetos
törkeä vakoilu
törkeä valtiopetos
murha
wikipedia

Noista ilmeisesti olisi tuomiona kanssa teloitus. Ainakin lainsäätäjien mielestä nuo ovat pahimpia rikoksia.

Jaa mä kattoin, että wikipedia kuuluu listaan. wikileaks sitten kai ainakin?

Mä taidan kyllä olla hiukan sillä kannalla, että lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö tai raiskaaminen on rikos ihmisyyttä vastaan, jos jokin. Mutta silti taitaa olla niin, että siitä vain on paha mennä laittamaan noin kovaa tuomiota, sen verran paljon on tekijöitä, ja sen verran enemmän sitten tosiaan kuolisi lapsia, kun tekisivät siltavuoret.

En kyllä yhtään saanut pieneen päähäni menemään, miten tämä zeitgeist-homma liittyi pedofiiliasiaan.

joukkotuhonta
rikos ihmisyyttä vastaan
sotarikos
törkeä maanpetos
törkeä vakoilu
törkeä valtiopetos
murha
lähde: wikipedia

Mutta ei sais olla kun ap sanoo, että ainoastaan pedofiilit pitää teloittaa niin silloin ainoastaan pedofiilit pitää teloittaa tai muuten me ollaan itsekkäitä pellejä.

Yhteistyössä