Miksi ottaa kotikoiraksi koira, joka pyyhkästään pihakoiraksi?

Metsästyskäyttöön tarkoitetut ymmärrän, mutta koirat, jotka otetaan perheenjäseniksi, sitä en tajua, että se pannaan tarhaan tai narun jatkeeksi pihalle?

Ja sen tajuan tietty, jos vaikka jollakin allergia ilmenee ja rakkaasta eläimestä ei halua luopua, mutta muuten ei mene mulla jakeluun tää yhtälö..

Josko joku fiksumpi valaisis mua vähösen tässä asiassa :ashamed:
 
vieras
En ihan ymmärrä mistä puhut, en ole koskaan törmännyt tuollaiseen. Meillä on metsästyskoira ja on myös perheenjäsen, viihtyy turkkinsa yms. puolesta älyttömän hyvin ulkona, mutta käy myös lenkeillä meidän kanssa, leikitään pihalla, on usein illat sit meidän seurassa myös sisällä- kaipaa tietenkin seuraa kun on päivät yksin, ja yöt tietenkin jos on kylmä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos meinaat tuota Rinttsessan ketjua niin siinä sakemannia ei otettu pihakoiraksi vaan sisäkoira muutettiin sellaiseksi olosuhteiden muuttuessa.
No tosta se ajatus lähti, mutta pisti myöskin pohtimaan tätä asiaa..
Sen tiedän ett esim. samojedi taitaa olla rotu, joka ei viihdy sisällä?
Korjatkaa koiraihmiset toki, jos olen väärässä :ashamed:

Mutta esim. meidän naapurissa kauan sitten oli pari koiraa, kotikoiriksi hankittua, molemmilla ohut turkki, ja koppina vanha jäteltk, ei lämmityksiä ei mitään, pakkasta saattoi olla parhaimmillaan melkein -30 astetta ja siellä ne koirat värjötteli "tarhassaan"..



 

Yhteistyössä