miksi olet kotiäitinä?

  • Viestiketjun aloittaja kysely
  • Ensimmäinen viesti
vieras
koska jo silloin kun lasta suunniteltiin, miehen kanssa mietittiin että lapsi hoidetaan kotona 3-vuotiaaksi jolloin menen sitten työnhakijaksi, mulla ei ole vakkaripaikkaa eikä työtä johon palata. minusta on ihanaa olla kotiäitinä.
 
no äiti tietysti
Ja opettaa sen ihmiseksi,mitä saa tehdä ja mitä ei saa tehdä.ym ym.
Töissä ehdin olla lisää sitten joskus.
Jos ei olisi miestä joka elättää,niin hakisin pankista lainaa.
Elämisrahat 3 vuodeksi.Ja maksaisin lainat sit pois kun olen palannut töihin.
Mutta 3 ekaa vuotta haluan olla kotona.
 
hmm.. kun on pieni vauva aina,kun tulee yhdelle 3v.. no ei kai..

Miksi pitää perustella?

No mä haluun olla lasten kanssaq väh.3v kotona,edellyttäen että seinät ei kaadu päälle ja nautin kotona olosta lasten kanssa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
koska jo silloin kun lasta suunniteltiin, miehen kanssa mietittiin että lapsi hoidetaan kotona 3-vuotiaaksi jolloin menen sitten työnhakijaksi, mulla ei ole vakkaripaikkaa eikä työtä johon palata. minusta on ihanaa olla kotiäitinä.
niin ja eihän sitä tiedä vaikka niitä lapsia siunaantuisi vielä lisääkin :)
 
Kun en jaksaisi työelämää ja kodinhoitoa pienine lapsineen yhtäaikaa.Ja toiseksi en jaksaisi aamurumbaa pienten lasten kanssa.Ja kolmanneksi neljäs lapsemme syntyy kohta,en ehtisikään enää töihin.
aion olla kotona,kunnes neljäskin on kolme,eli 2010 asti.
 
koska rahallisesti ei ole pakko vielä palata töihin ja viihdyn kotona. koen, että arki sujuu helpommin kun olen kotona, kaikilla on parempi olla näin. paluu työelämään on kyllä edessä puolentoista vuoden kuluttua viimeistään. tosin teen tälläkin hetkellä keikkatöitä, mutta siis vakkariduuniin paluu on vasta silloin edessä.
 
Emppu*
Olen kotiäitinä, koska rakastan lapsiani. Lapset ovat mieheni lisäksi tärkein asia elämässäni ja tiedän että tämän ikäisten lasten on vielä parasta olla omien vanhemipiensa hoivassa. Haluan itse opettaa käytöstavat ja elämänarvot lapsilleni ja nähdä heidän kehitysaskeleet. On kivaa kun lasten kanssa ei tarvitse kiirehtiä hoitopaikkaan / ruokakauppaan jne vaan voimme nauttia toistemme seurasta rauhassa ja kaikki kotona ovat hyvän tuulisia & kiireettömiä isän palatessa töistä. Meidän elämä on tosi onnelista näin. :)
 
viekkis
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ootteko kaikki tosiaan niin rikkaita että on varaa olla kotiäitinä?? =(
Ei se raha aina merkitse..laittaa vaan asiat tärkeysjärjestykseen. Minä ja mieheni halusimme, että jään kotiin hoitamaan lapsia, sillä ne kun on vain kerran pieniä. Eletään sitten säästäväisemmin, että toimeen tullaan.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja viekkis:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ootteko kaikki tosiaan niin rikkaita että on varaa olla kotiäitinä?? =(
Ei se raha aina merkitse..laittaa vaan asiat tärkeysjärjestykseen. Minä ja mieheni halusimme, että jään kotiin hoitamaan lapsia, sillä ne kun on vain kerran pieniä. Eletään sitten säästäväisemmin, että toimeen tullaan.

Miten ihmeessä minimiäippärahasta voi säästä???
 
vieras
Koska ei huvita palata epäsäännölliseen matkatyöhön, kun kotona on paljon kivempaa ja lapsen kasvua ja kehitystä ihana seurata. En varmaan muutenkaan raaskisi vielä jättää yksivuotiasta muille hoitoon. Taloudellisesti työhön paluu tietysti helpottaisi, mutta kyllä näinkin pärjää kun puoliso on töissä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ootteko kaikki tosiaan niin rikkaita että on varaa olla kotiäitinä?? =(
Noh meillä se menee niin että jäis kaikkien kulujen jälkeen tosi vähän plussaa kun kodinhoidontuella ollessa että siinä mielessä. Ja kun pitäis se auto hankkia että se mikä plussalle niin menee siihen...että ei kannata ainakaan vielä ehkä jonkun ajan päästä
 
viekkis
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja viekkis:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ootteko kaikki tosiaan niin rikkaita että on varaa olla kotiäitinä?? =(
Ei se raha aina merkitse..laittaa vaan asiat tärkeysjärjestykseen. Minä ja mieheni halusimme, että jään kotiin hoitamaan lapsia, sillä ne kun on vain kerran pieniä. Eletään sitten säästäväisemmin, että toimeen tullaan.

Miten ihmeessä minimiäippärahasta voi säästä???
No meillä mies on ainakin töissä ja minä olen hoitovapaalla. Ja tässä sitä hyvin eletään ja saadaan ruokaa pöytään. Ja lainaakin tosiaan maksetaan.

 

Yhteistyössä