miksi olet kotiäitinä?

  • Viestiketjun aloittaja kysely
  • Ensimmäinen viesti
äiti23v
minä olen kotiäiti koska haluan seurata itse lapseni kehityksen ja oppimisen ja opettaa asioita, mielestäni lasta ei kannata kovin pienenä edes laittaa hoitoon (tästä onneksi ollaan montaa mieltä). Kouluun ja töihin kyllä kerkeää myöhemminkin minulla on vielä elämä edessä, ja tosin täällä päin ei pahemmin töitä kyllä olisi tarjolla vaikka hakisi...
 
äiti23v
Alkuperäinen kirjoittaja hulipumpsis:
siksi kun ollaan saatu 3 lasta pienellä ikäerolla ja haluan hoitaa lapseni kotona niin pitkään kuin mahdollista :heart: neljäs tulossa eli kotona olo jatkuu vielä =)

teillä on lapsilla ikäero suunnilleen saman verran ku meillä :)
meillä muksut -03, -05 ja -06

 
vieras
Isompi on 3½ vuotias ja sit on vauva 3kk, poika oli vuoden hoidossa kun mä olin töissä, mutta nyt tietty kotona kun on äitiysloma ja sen jälkeen kyllä aion olla kotona siihen asti kun pienempi täyttää 3 v ja jos sit vielä yhden lapsen sais niin olisin vielä toiset 3 v kotona. ( minusta siloin 2 v poika oli liian nuori päiväkotiin, itki usein ja ikävöi)
kyllä siellä töissä ehtii olla koko loppuelämänsä ei ole ollenkaan paha vaihtoehto vaikka oliskin yhden 10 vuotta kotona, joka tapauksessa on oltava paaaaljoon enemmän töissä!
 
samasyy
Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Kotona on kivaa, rahat riittävät ja lapsista on kiva kun joku lähettää aamulla kouluun ja odottaa välipalan kanssa kun palaavat

Niin joo, ja kuopuskin saa olla kotihoidossa. =)
Lähes sama, paitsi että aina ei ole kivaa kotonakaan. JOskus haluaisi edes osa-aikatyössä käydä, ja se onkin koko ajan hakusessa. Koululainen tykkää kun ollaan kotona vastassa, eikä tarvitse aikuisen vastuuta kantaa vielä pienenä lapsena (olla avaimet ja kännykkä kourassa ja miettiä miten saisi ajan kulumaan. Ja pelottaakin voi vielä lasta yksin, kun (palstan kirjoittelujen mukaan) pelkäävät monet naispuoliset äiti-ihmisetkin yksin kotona, ainakin illalla ja yöllä.
 
utelias
Alkuperäinen kirjoittaja Norsupäästäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja viekkis:
Ok. No mä en ainakaan saa mitään tuon 290 euroa ja rapiat päälle, valitettavasti. Ehkä tässäkin kyläpahasessa joskus tuo kuntalisä voisi olla tarjolla etenkin, kun alle 3-vuotiaiden hoitopaikat melkeinpä kiven alla.
Sulla on sitten ilmeisesti kohtuullisen hyvin tienaava mies...

Saanko kysyä mikä sairaus lapsellasi on kun tuosta omaishoidosta mainitsit?
 
samasyy
Alkuperäinen kirjoittaja samasyy:
Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Kotona on kivaa, rahat riittävät ja lapsista on kiva kun joku lähettää aamulla kouluun ja odottaa välipalan kanssa kun palaavat

Niin joo, ja kuopuskin saa olla kotihoidossa. =)
Lähes sama, paitsi että aina ei ole kivaa kotonakaan. JOskus haluaisi edes osa-aikatyössä käydä, ja se onkin koko ajan hakusessa. Koululainen tykkää kun ollaan kotona vastassa, eikä tarvitse aikuisen vastuuta kantaa vielä pienenä lapsena (olla avaimet ja kännykkä kourassa ja miettiä miten saisi ajan kulumaan. Ja pelottaakin voi vielä lasta yksin, kun (palstan kirjoittelujen mukaan) pelkäävät monet naispuoliset äiti-ihmisetkin yksin kotona, ainakin illalla ja yöllä.
Ai niin, ja kyllä tuo pienempikin viihtyy kotona.
 
Salama McQueen
Koska haluan itse viettää lasteni kanssa ensivuodet. Mun mielestä pienten paikka on kotona, ehdottomasti. Sydäntä kylmäisi jo ajatuskin hoidosta, muut tekee miten tykkäävät, mutta meille tämä on Se Ainoa Ratkaisu. :)
 

Yhteistyössä