Miksi oikeesti tehdä lapsia?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mtä kavereitakin kattoo, niin alamäki vaan tullut kun lapsia tehty. Ihan oikeesti, onko pakko tehdä? Todella harvassa on ne, jotka siitä onnellisemmaksi tulee. Jos kukaan... mut ku on vaan päähän tullut sellainen ajatus.

Mitä meiltä? Sanokaapa hyviä syitä tehdä lapsia. Ja älkää vastakka vanhuuden turva yms. paskaa.

Ei oo provo. Oikeesti ajattelen nöin. Ja onhan tää yleistyvä trendi. Oon 31v. nainen ja voitte kuvitella, että suku ja kaveriporukka jo tiedustelee.... Olen kyllä kavereille sanonut, että en aio tehdä lapsia...
 
vierailija
No ei sun oo pakko tietenkään. Ite kyllä tulin onnellisemmaksi lapsen myötä. Monta vuotta sitä sai yrittääkin, tosi kiitollinen olo että sain. Ennen elämä tuntui niin tyhjältä ja merkitylsettömältä, vaikka periaatteessa työkin oli merkittävää, mutta ei siitä saanut kuin hetkellisesti täyttymystä. Olisi koko loppuelämä tuntunut yhtä tyhjältä jos lapsia en olisi saanut. Koko ikäni olen kyllä tiennyt haluavani, ja pikkulapsiaika on ollut jonkinlainen tavoite. Saa nähdä mitä sitten kun kasvaa, nyt ainakin elän unelmaani. Ei tästä kyllä varmaan sulle apua ollut hirveesti :b
 
vierailija
Mtä kavereitakin kattoo, niin alamäki vaan tullut kun lapsia tehty. Ihan oikeesti, onko pakko tehdä? Todella harvassa on ne, jotka siitä onnellisemmaksi tulee. Jos kukaan... mut ku on vaan päähän tullut sellainen ajatus.

Mitä meiltä? Sanokaapa hyviä syitä tehdä lapsia. Ja älkää vastakka vanhuuden turva yms. paskaa.

Ei oo provo. Oikeesti ajattelen nöin. Ja onhan tää yleistyvä trendi. Oon 31v. nainen ja voitte kuvitella, että suku ja kaveriporukka jo tiedustelee.... Olen kyllä kavereille sanonut, että en aio tehdä lapsia...
En minäkään halua. Riski että synnytyksessä menee jotain vikaan, repeämät ja pidätyskyky häviää jos huono tuuri käy, Yöheräämiset, jatkuva väsymys, rahanmeno, pskavaipat, oman ajanpuute, raivarit julkisilla paikoilla, jatkuva sairastelu flunssat ja oksennustaudit, täit, kihomadot...... jooo enpä taida tuohon alkaa.
 
vierailija
Epäilen, että paras syy lapsentekoon on tunne siitä, että haluaa lapsen tai lapsia.
Olen myös yli 30 ja lapseton. En vapaasta tahdostani, mutta eipä tuo lapsettomuus haittaakaan. Kaikki tahattomasti lapsettomat eivät itke yksinäistä syliä, kuten monet artikkelit antavat ymmärtää.
Ystävilläni on lapsia, ja useimmat heistä ovat käsittääkseni onnellisia. Ne, jotka elävät juuri sitä vaihetta, ettei saa nukutuksi ja niin edelleen, eivät ehkä kukoista joka hetki.
Varmasti molemmissa elämänmalleissa löytyy ne hyvät ja huonot puolet. Mutta onko varsinaisesti oikeaa syytä hankkia lapsia? En usko.
 
vierailija

Tutkimus toisensa jälkeen osoittaa, että lapsettomat ovat onnellisempia kuin ne, joilla on lapsia. Onnellisuus näyttäisi karkaavan yhä kauemmaksi lapsiluvun kasvaessa. Kahden lapsen vanhemmat ovat onnettomampia kuin yhden, ja kolmen lapsen vanhemmat onnettomampia kuin kahden. Tämä negatiivinen yhteys lasten määrän ja onnellisuuden välillä pätee maasta toiseen.
Miksi ihmiset sitten jääräpäisesti hankkivat lapsia, vaikka niistä kokonaisuudessaan näyttäisi koituvan enemmän mielipahaa kuin -hyvää?

Vanhemmiten vanhemmuus on onnellisempaa
Keski-iän lähestyessä lasten ja onnellisuuden suhde muuttuu. 30–39-vuotiaat 1–3 lapsen vanhemmat ovat yhtä onnellisia kuin lapsettomat, ja 40–49-vuotiaista onnellisimpia ovat 2–3 lapsen vanhemmat.
Yli 50-vuotiaiden joukossa lapsettomat ovat onnettomimpia, ja 2–4 lapsen vanhemmat onnellisimpia. Tässä ikäryhmässä kahden tai useamman lapsen vanhempien ja lapsettomien onnellisuusero on samaa suuruusluokkaa kuin koko väestössä keskimmäisen ja alimman tulokolmanneksen onnellisuusero.


Ja omassa elämässä. Minulla ja miehelläni on yksi lapsi, eikä olla vielä tässä vanhemmuus olisi vanhemmiten onnellisempaa. P**tä tämä on.
 
vierailija
Vauvojen äidit valehtelevat ja kertovat/näyttävät joskus lapsettomille ihanaa hattaraäitiyttään.
Salaliitto se on, ei kukaan kerro niistä valvotuista öistä huutavan penskan kanssa. Haluavat vain, että itsekin menet siihen ansaan ja siinäpä ähäkutti näet mitä perhearki on.
 
vierailija
Ja näistä tulevista vauvoista, voikin kasvaa vanhemmilleen koko elämän kestävä kivireppu, mielenterveysongelmaisia anoreksia lapsosia, kehitysvammaisia, juoppoja, teinejä jotka hakkaavat lastenkodin ohjaajan ja aikuisiässä hakkaavat/kiristävät vanhmmiltaan rahaa ja omaisuutta päihteiden käyttöään varten.
Niin.. kaikkeen kannattaa varautua.
Kaikkea et voi estää, vaikka kuinka olet itse hyvä kasvattaja, hyvät perusedellytykset lapselle jne. On paljon asioita, joihin et voi vaikuttaa ja penska vaan kasvaa väärään suuntaan, väärät ystävä jne.
 
vierailija
Ja näistä tulevista vauvoista, voikin kasvaa vanhemmilleen koko elämän kestävä kivireppu, mielenterveysongelmaisia anoreksia lapsosia, kehitysvammaisia, juoppoja, teinejä jotka hakkaavat lastenkodin ohjaajan ja aikuisiässä hakkaavat/kiristävät vanhmmiltaan rahaa ja omaisuutta päihteiden käyttöään varten.
Niin.. kaikkeen kannattaa varautua.
Kaikkea et voi estää, vaikka kuinka olet itse hyvä kasvattaja, hyvät perusedellytykset lapselle jne. On paljon asioita, joihin et voi vaikuttaa ja penska vaan kasvaa väärään suuntaan, väärät ystävä jne.
sellainen niinkuin sinä
 
vierailija
Omat lapset vaan on niin parhaita, hyvää seuraa pienenä ja isona.
Hoitaminen ja vastuu + ennakoimattomat vastoinkäymiset voi väsyttää pahastikin. Helpommalla kai pääsee lapseton mutta jää paitsi paljosta hyvästä.
 

Yhteistyössä