Miksi, oi miksi, koko perheen voimin kauppaan....?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kauhia Mekkala
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Me käydään aina koko porukalla kaupassa =) Ja ihan siksi kun halutaan käydä.
meillä nuo ipanat (ihme ja kumma ) ovat ihan kiltisti ja hiljaa siellä, esikoinen rakastaa kaupassa käymistä niin sillä varmaan on siellä nätisti.

Me käydään usein koko perheellä kaupassa ja se on aina tyyliin päivän kohokohta ;) Lapsilla on hauskaa ja aikuisilla on hauskaa.. taidetaan olla vähän kummallisia..

Alkuperäinen kirjoittaja miisku:
me käydään usein koko porukka kaupassa, lapset 4kk ja kohta 2v. ja harvoin mitään mekkalaa meistä kuuluu. musta on ainakin mukavaa kun yhtäaikaa miehen kans käydään kauppaan voi sielläkin sit vielä miettiä mitä ostetaan..
meinaatko että kaupan ulkopuolella pitäis olla sellane ei lapsia-kyltti...

Juu, just sitä meinasin! Kyltti oveen "EI VÄSYNEILLE LAPSILLE!" :D

Me käydään lähes aina koko porukalla kaupassa. Tai sitte mies käy töistä tullessa. Ei se mitään hirveää kidutusta oo kellekään ja siinä voi vaikka vahingossa oppia, kuinka käyttäydytään kaupassa. :o Ja se on kätevää siinäki mielessä, että jos jotain edullista tarpeellista kenkää tai vaatetta löytää, niin on mallit mukana.

En näe tossa mitään ongelmaa. Joskus kauppareissut on äänekkäitä ja hankaliaki, mutta ei se kotielämäkään aina niin seesteistä ja helppoa ole.

Mä käyn lähes aina ruokakaupassa lasten kanssa. Olen käynyt aina. Kun ei niitä voi yksin kotiinkaan jättää, enkä viitsi tilata MLL:n lastenhoitajaakaan siksi että ruokaostoksille pääsisin :xmas: .
Mutta mun lapset ei koskaan ole kiukutelleet kaupassa oikein tosissaan. Mentiin sinne sitten mihin aikaan päivästä tahansa. Koska ovat tottuneet olemaan kaupassa mukana pienestä saakka, ja tietävät ettei kiukuttelu johda mihinkään. Niih. :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja Mariaa:
Alkuperäinen kirjoittaja AP:
No meillä jos ruokakauppaan mennään niin riittää että toinen vaan mutta en kyllä anna ukon ostella mulle shampoita tai meikkejä vaan ite kyllä menen mukaan. Ja joskun myös vaan toisen tilillä rahaa ja sitten toinen tulee maksamaan siis. Ja joskus se vaan on kivaa mennä kaikki yhdessä pyörimään kauppoihin =) Meiän vauveliinikin kyllä tykkää kaupassa käynnistä että ei kauheasti kärryissä huutele.

Ja joillain voi olla niinkin että molemmilla ei ole ajokorttia, tilanteita on monia.

Miksi se, jolla on tilillä rahaa/ajokortti/tarvitsee shampoota, ei voi mennä yksin kauppaan?

No jos miehellä on rahaa ja kortti ja vaimolta vaikka puuteri loppu niin meillä ainakin molemmat menis kauppaan.

No ok, ne saa mennä yhdessä! Mutta mielellään mummu hoitaan lapsia! :D

Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
saako miehen ja lapset jättää autoon ostosten tekemisen ajaksi?

Se on jopa suositeltavaa :laugh: :laugh: :D Ei sentään,mulla ei oo mitään sitä vastaan jos lapset on kaupassa matkassa :D Näin äiti ihmisenä sitä tietää ja tuntee lapset että en kato ku öö aapisen laidalla äimänä jos joku pikkunen vähän kitisee :D

Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Ja on muuten ihan eri asia mennä ei-väsyneiden ja kaupassa viihtyvien lasten kanssa kauppaan kuin raahata väsyneet ja kiukuttelevat kakarat sinne.

AAMEN! Eihän toki kaikkien lapset väsyään (tai karkinnälkää tai lelujen perään) huuda kaupassakaan, mutta joka ikunen kerta, kun ruokaostoksille menen, vähintään yksi kiljumiskonsertti siellä vedetään. Se haittaa mua.

Jos on tollainen asenne, niin ehkä sun itse olisi paras jäädä kotiin ja antaa miehesi hoitaa kaupassa käynnit :whistle:

Miksi se, jolla on tilillä rahaa/ajokortti/tarvitsee shampoota, ei voi mennä yksin kauppaan?

siks ku on kiva ärsyttää tollasia ihmisiä ku sä
a015.gif

me käydään aina koko perheen voimalla kaupassa kellon ajasta huolimatta, mutta meidän lapset eivät kiukuttele saatika karju kaupassa. se on heille "elämys" päästä kauppaan...

kyl kaupassa noita huutajiakin näkee aikas paljon ja semmoiset voiskin mielummin jäädä kotionsa... mut pääasiassa kaupassa käy hyvin käyttäytyviä lapsiperheitä...

Juuh, meillä ei liiemmälti ole kokemusta tuosta kiukuttelusta kaupassa, vaikka esikko onkin uhmaiässä ja kuopuskin sitä lähestyy. Ja vaikka käymme lähes aina koko perheellä iltasella kaupassa...

Meillä nuo kauppareissut on oollu kaikille mukavia yhdessäolon hetkiä. Se on meidän perheen 'harrastus' hih...

oletkos viisaudessasi ajatellu koskaan, että kaikkien kotiäitien tai työssä käyvien äitien miehet ei makaa laiskana sohvalla. meillä esim. mies tekee töitä aamu puoli kuusi ilta kello 20. eli pakko sinne kauppaan on lasten kanssa mennä

Mun mielestä se on kyllä sitten sinun ongelmasi jos se sua haittaa kun sinne lapsia tuodaan. Laita sä ukkos asialle niin ei tarvi kauppaan mennä. En mä kyllä ymmärrä miten jotain voi häiritä jos toisen lapsi huutaa kaupassa, eihän sun siihen tarvi reagoida vaan voit hoidella ihan omia asioitas. kyllä on pienet ongelmat ku tälläsestäkin täytyy napista.

No meillä jos ruokakauppaan mennään niin riittää että toinen vaan mutta en kyllä anna ukon ostella mulle shampoita tai meikkejä vaan ite kyllä menen mukaan. Ja joskun myös vaan toisen tilillä rahaa ja sitten toinen tulee maksamaan siis. Ja joskus se vaan on kivaa mennä kaikki yhdessä pyörimään kauppoihin =) Meiän vauveliinikin kyllä tykkää kaupassa käynnistä että ei kauheasti kärryissä huutele.

Ja joillain voi olla niinkin että molemmilla ei ole ajokorttia, tilanteita on monia.

No jos miehellä on rahaa ja kortti ja vaimolta vaikka puuteri loppu niin meillä ainakin molemmat menis kauppaan.

No ok, ne saa mennä yhdessä! Mutta mielellään mummu hoitaan lapsia! :D

No mä mieluummin otan kyllä ton ipanan mukaan kun hälytän mummin 100 km päästä hoitamaan :D Olenko mä ainoa täällä joka ihan vilpittömästi vaan haluaa mennä kauppoja kiertelemään ja mies seurana? Mun mielestä se on mukavaa vaikkakin tyytyväinen, pirteä ja kylläinen vauva mukana :xmas:

Noh.. mulla ei oo korttia eikä autoa, lähin isompi kauppa ei kävalymatkan päässä, mies pääsee töistä vasta illalla ja haluan itse kattoo osan ostettavista joten yksinkään se ei aina voi mennä. Tosin meidän lapset ei kyllä huuda ja kiukuttele kun ne on ihan innoissaan kun pääsee kaupoille :D

Ja on muuten ihan eri asia mennä ei-väsyneiden ja kaupassa viihtyvien lasten kanssa kauppaan kuin raahata väsyneet ja kiukuttelevat kakarat sinne.

AAMEN! Eihän toki kaikkien lapset väsyään (tai karkinnälkää tai lelujen perään) huuda kaupassakaan, mutta joka ikunen kerta, kun ruokaostoksille menen, vähintään yksi kiljumiskonsertti siellä vedetään. Se haittaa mua.

No huh...pitäisköhän sun lopettaa kaupassa käyminen tai siirtyä esim. käymään siwassa =).

Lapset ei opi kaupassa käyttäytymistä muuta kuin kaupassa käymällä.Me jos ollaan koko perheen voimin kaupassa ja toinen lapsista nostaa mekkalan niin pääsee kyllä kaupasta äkkiä ulos ja autoon odottamaan. Meidän muksut on yleensä olleet kunnolla ja tästä syystä ne kaupassa mukana onkin. Nyt vain yks kerta tuli pienemmällä hirveä uhmis ja huusi kurkku suorana kaupassa,kun ei saanut haluamaansa periksi...ei johtunut väsymyksestä sun muusta vaan ihan luonnollisesta pikkulapsen uhmasta ja tämän yhden kerran takiako me ei nyt saatais enää kauppaan mennä ku vasta sitten kun muksut on 10 vuotiaita =) ?

Mua häiritsee toi eniten lapsen takia! Jos lapsi aina kiukuttelee niin eikös se tarkoita, että hän ei jaksa/viihdy kaupassa? Voisi niitä lapsiakin välillä ajatella ja miettiä, että onko ihan pakko raahata ne juuri sillä kertaa mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Jos on tollainen asenne, niin ehkä sun itse olisi paras jäädä kotiin ja antaa miehesi hoitaa kaupassa käynnit :whistle:

Niin mä monesti teenkin!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun mielestä se on kyllä sitten sinun ongelmasi jos se sua haittaa kun sinne lapsia tuodaan. Laita sä ukkos asialle niin ei tarvi kauppaan mennä. En mä kyllä ymmärrä miten jotain voi häiritä jos toisen lapsi huutaa kaupassa, eihän sun siihen tarvi reagoida vaan voit hoidella ihan omia asioitas. kyllä on pienet ongelmat ku tälläsestäkin täytyy napista.

Niin, munhan se ongelma ONKIN, että mua ärsyttää kirkuvat lapset kaupassa! Enhän muuta ole väittänytkään!

Mä taas en ymmärrä, miten jotakuta EI häiritse lasten raivarit kaupassa, etenkin jos se on oman lapsen raivari...

Yhteistyössä