Miksi oi miksi ei meidän 3kk voi nukkua kuten kaikkien tuttujeni??!! 12h yössä HERÄÄMÄTTÄÄ

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja peikkopojan äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
no jos lohduttaa, niin meillä 1v5kk heräilee edelleen 2 kertaa yössä ja vanhempi alkoi nukkua täysiä öitä kolmen-neljän vanhana... 3-kuinen on vielä aika pieni. Kaikki lapset ovat omia yksilöitä, vertailu turhauttaa monesti. Jaksamisia!

Jokaisen unen tarve on tietysti yksilöllinen, mutta en ymmärrä miten voi pahasti väsyä, jos kaksi kertaa yössä herää syöttämään. Eri asia tietysti jos ei saa nopeasti unta tai vauva valvoo pitkään syömisen jälkeen. Mä olin tosi tyytyväinen kun tyttö kolmikuisena heräsi kahelta ja viideltä syömään. Se tuntu musta normaalilta ja kohtuulliselta.

Aika harvinaista se on jos 3 kk ikäinen ei herää yöllä.. Tavallisempi tilanne teillä on. Tietysti väsynyt saa olla, mutta tilanne voisi olla paljon pahempi.. Lakkaa haaveilemasta paremmasta ja laskemasta yöherätyksiä ja niihin käytettyä aikaa, se piristää :)

Alkuperäinen kirjoittaja ilmukka:
miä oon oikeen happy ku meidän pikkunen herää pääsääntösesti kerran tai kaks yöllä syömään.kaverilla herättiin kahen tunnin välein...

Nii herättii ekat n. seitsemän kuukautta
Joskus yhdeksän kuukauden ikäisenä nukku ekan kerran kaheksan tuntia heräämättä :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja peikkopojan äiti:
Ei.. meillä herätään vähintään 2 keraa syömään... Olen niin kade kaikille tutuilleni joilla 2-6kk ikäiset vauvat nukkuvat heräämättä yönsä. Nukkuupa yhden 1,5kk vanha tyttökin heräämättä. Kaikki ihmettelevät miten voin olla niin väsynyt, kun eivät he vain ole..... :headwall:

meillä herää 4 kk ikäinen 2 kertaa ja sit se herää 5-6 aikaan aamulla eikä rupee enään kun vasta 1h-2h päästä uudelleen nukkumaan. mut ei auta ite nukkua kun on muitakin lapsia 4v ja 5v ja ne ei enään nuku päikkyjä. meillä eka nukkua törryytti 2vkon iästä asti heräämättä, n. 12h yöunia ja on muutenkin ollut toosi hyvä nukkuja. mut nyt sit näin tän vauvan kaa. kyllä ne joskus nukkuu, usko pois :)

3kk ikäinen on vielä ihan pikkuvauva, totta kai se herää syömään yöllä. Yöheräämisiä on erilaisia, jos lapsi herää, syö ja nukahtaa uudelleen niin asiassa ei mitään erityistä ole. Jos lapsi herää ja huutaa vain niin silloin voi alkaa miettiä, että onkohan jokin vialla. Ei monikaan vauva tosiaan vielä 3kk ikäisenä öitään nuku, mutta täydellisten äitien pitää hiukan aina päästä asioista sanomaan. Itse voin sanoa, että jos mun tyttö olis 3kk ikäisenä nukkunut koko yön niin mun olis itse kuitenkin pitänyt herätä lypsämään kun olis muuten tuo tissivarustus räjähtänyt. Lapseni on nykyään melkein kahdeksanvuotias, viime yönäkin kävin nostamassa lattialle pudonneen peiton lapsen päälle, suukotin poskelle ja sanoin että yö vielä, sopii nukkua pitkä tovi. Yöherääminen kuuluu vanhemmalle pitkän, pitkän aikaa, teini-iässä sitä istutaan varmaan keittiössä oottelemassa lasta yöjuoksuiltaan kotiin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja peikkopojan äiti:
Ei.. meillä herätään vähintään 2 keraa syömään... Olen niin kade kaikille tutuilleni joilla 2-6kk ikäiset vauvat nukkuvat heräämättä yönsä. Nukkuupa yhden 1,5kk vanha tyttökin heräämättä. Kaikki ihmettelevät miten voin olla niin väsynyt, kun eivät he vain ole..... :headwall:

meillä herää 4 kk ikäinen 2 kertaa ja sit se herää 5-6 aikaan aamulla eikä rupee enään kun vasta 1h-2h päästä uudelleen nukkumaan. mut ei auta ite nukkua kun on muitakin lapsia 4v ja 5v ja ne ei enään nuku päikkyjä. meillä eka nukkua törryytti 2vkon iästä asti heräämättä, n. 12h yöunia ja on muutenkin ollut toosi hyvä nukkuja. mut nyt sit näin tän vauvan kaa. kyllä ne joskus nukkuu, usko pois :)

ja lisään vielä että keskimmäinen meillä on ollut aika levoton öisin ja on siis vieläkin ja on jo 4v. joskus nukkuu hyvin mut vieläkin joskus heräilee painajaisiin ja kun vessaan täytyy päästä niin huutelee mut hereille kun ei uskalla ite vielä käydä. isompi siis on aina nukkunut hyvin yöt, ja käynyt vessassa 3v asti itekseen. näin ne on vaan erillaisia vaikka samasta perheestä ovatkin

mun poika 5kk nukkuu heräämättä 22.00-09.30. jos joskus sattuu herään ni nukahtaa tutilla. näin on nukkunut jo muutaman kuukauden. esikoinen,tyttö 3,5v heräilee. hyvin harvoin nukkuu koko yötä. herää itkeen jopa 3 kertaa yöllä ja se huuto varmasti kerättää koko talon. eiköhän se tästä,oon niin tottunu siihen. tyttö ei oikeestaan koskaan oo ollu hyvä nukkuja. eikä nuku päiväuniakaan,sitten on känkkäränkkä päiviä usein.

Kun näitä palstoja lukee niin huomaa, että kolmikuiselle vauvalle aletaan antaa vellejä ja kaksikuisille sosetta ettei ne vaan häiritsisi äitiensä yöunia. Kaksi kertaa yössä ei ole paljon kolmikuiselle vauvalle. Meillä herätään syömään 2-7 krt yössä.

Kun näitä palstoja lukee niin huomaa, että kolmikuiselle vauvalle aletaan antaa vellejä ja kaksikuisille sosetta ettei ne vaan häiritsisi äitiensä yöunia. Kaksi kertaa yössä ei ole paljon kolmikuiselle vauvalle. Meillä herätään syömään 2-7 krt yössä.

Yhteistyössä