Miksi oi miksi ei meidän 3kk voi nukkua kuten kaikkien tuttujeni??!! 12h yössä HERÄÄMÄTTÄÄ

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja peikkopojan äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja apa:
Meillä ainaki mies hyvinki mielellään aina välillä hoiti yön tai anto nukkua vloppu aamuna niin pitkään ko halusin. Sille piti vain itte sanoa, että on väsyny, ei kuulemma oo ajatustenlukija :D Sano, että ei yhen yön valvominen esim kerran viikossa ole ollenkaan paha, vaikka töissä kulkeeki, ko se perusunentarve on kuitenki ihan ok saavutettu. Eihän valvominen oo paha, jos se ei oo jatkuvaa ja päivittäistä.

Meillä ei mies herää. Enkä viitsi alkaa sitä herätteleen ku sit tiuskasee ku pitää nousta. Viikonloppuisin mies ei aamuisin myöskään herää. Joten mulla ei miehestä apua.

Meillä 4 lasta joista kaksi on heräillyt vähän väliä 2vuotiaaksi asti,nyt olen melkein vuoden saanut jo nukkua vain satunnaisila heräilyillä,kyllä on ollut mukavaa.Mutta siis pari vuotta tuli valvottua lapsen kanssa öisin.

Alkuperäinen kirjoittaja äippä-86:
Meillä ainaki mies hyvinki mielellään aina välillä hoiti yön tai anto nukkua vloppu aamuna niin pitkään ko halusin. Sille piti vain itte sanoa, että on väsyny, ei kuulemma oo ajatustenlukija :D Sano, että ei yhen yön valvominen esim kerran viikossa ole ollenkaan paha, vaikka töissä kulkeeki, ko se perusunentarve on kuitenki ihan ok saavutettu. Eihän valvominen oo paha, jos se ei oo jatkuvaa ja päivittäistä.

Meillä ei mies herää. Enkä viitsi alkaa sitä herätteleen ku sit tiuskasee ku pitää nousta. Viikonloppuisin mies ei aamuisin myöskään herää. Joten mulla ei miehestä apua.

No voi ei. Se kyllä helpottaa hurjasti... Eikö onnistu, vaikka sanot, että väsyttää? Ko ei ne tosiaan oo mittään ajatustenlukijoita nuo miehet.. Entäs lähteekö lasten kans reissuun? Meillä ana about kerran kuussa tai kahdessa kuussa lähti oma-alotteisesti mummolaan lasten kans yöksi, että sain rauhassa nukkua ja levätä. Ainakaan mie en olis varmaan ees hengissä ennää tuon valvomisen kans, jos mies ei olis ollu tukena... kyllä sen vuojen jaksaa valvoa, mutta sitte mennee jo yli. En tiä sitte onko mulla jotenki erikoinen mies ko on mukana niin paljon...

Ne lapset on myös miesten. Mitä se semmoinen on, että mies saa nukkua aina ja te ette ennen ku lapsikin? Meillä viikonloppuna vuorotellen nukutaan yö hyvin, tai se on sopimus mut yleensä mä saan jatkaa unia molempina aamuina niin pitkään ku tykkään :) tai sit mullakin on harvinainen mies tässä suhteessa. Muuten sit riidelläänkin joka päivä :(

Harvinaisempaa taitaa olla että 3-kuinen nukkuu 12 tuntia putkeen. Tuon ikäiset ovat vielä pelkällä maidolla, jolla nälkä ei kauaa poissa pysy. Meillä mukulat on alkaneet nukku 12 tuntia vasta paljon vanhempina, kun on jo syöneet kiinteempää ruokaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kuule:
Ole todellaki onnellinen et joudut heräämään yöllä VAIN KAHDESTI! Meidän kohta 2v herää joka yö useammin ku teidän 3kk. Siihen päälle 1kk ikäisen heräilyt. Viime yönä heräsin 5kertaa 7 tunnin aikana.

Miellä sama meininki. Ja miltei saman ikäiset muksut. Vanhempi 23kk ja nuorempi kyllä jo 5,5kk.

Omat muksuni ovat olleet nopeita motoriselta kehitykselstään ja uudet taidot ovat kiihdyttäneet mieliä öisinkin. Eli se on ainakin meidän muksuilla yksi riesa. Liikkumisia pitää saada reenata yölläkin. Ja hampaat oli toinen mikä sitten rassas kuukausi tolkulla vanhemmalla. Aivan kuin olis sama meno nyt pienemmällä. No, mutta ajattelne näin,että vaikka yöt onki ihan karseita niin jossakin muussa pääsen ehkä helpommalla. Yöisin kovasti reenannu esikko pieksää monet ikätoverinsa liikkumisen taidoissa. Kun kaverien pienokaiset mössötti vielä äitiensä sylkyissä, jotkut osaamatta edes seistä tukea vasten, otti meillä vanhempi jo roimia juoksuaskelia. Nyt kiikkuu jo vaikka mimmosissa kiipeilytelineissä ilman, että tarvii pelätä että putoaa tms. Siellä missä meän esikko menee itsenäisesti on monien äidit vielä paimentamassa omiaan ja avustamassa.

Alkuperäinen kirjoittaja äippä-86:

No voi ei. Se kyllä helpottaa hurjasti... Eikö onnistu, vaikka sanot, että väsyttää? Ko ei ne tosiaan oo mittään ajatustenlukijoita nuo miehet.. Entäs lähteekö lasten kans reissuun? Meillä ana about kerran kuussa tai kahdessa kuussa lähti oma-alotteisesti mummolaan lasten kans yöksi, että sain rauhassa nukkua ja levätä. Ainakaan mie en olis varmaan ees hengissä ennää tuon valvomisen kans, jos mies ei olis ollu tukena... kyllä sen vuojen jaksaa valvoa, mutta sitte mennee jo yli. En tiä sitte onko mulla jotenki erikoinen mies ko on mukana niin paljon...

No mies sillon tällön jos herää samaanaikaan mun kans viikonloppuna sanoo et nuku sä...mut en saa sit enää unta. Ei mieskään tahallaan tiuskaise yöllä, kunhan unen pöppörössä. Meillä ei ole mitään mihin menis yöks kylään. Ja kaupassa käydään yleensä yhdessä, jotta mäkin pääsen joskus johonkin. :)
Kyllä mies varmaan auttais jos heräis, mut sairaalassakin nukkui tosi sikeästi kun esikoista odotin ja yön, ennen synnytystä olin hereillä siellä. Sanoin miehelle et vedä narusta et hoitaja tulee, kun mies nukkui toisella sängyllä, missä naru roikkui yläpuolella. Veti narusta ja ennen kun hoitaja tuli oli jo unessa..Mielettömät unen lahjat...

Meillä neiti 5 kk:ta menee klo 21.30 nukkuun ja herää n klo 07-07.30.Tietty nyt kun on yskää, niin herää siihen yskimiseen, mut nukkuu heti uudestaan.Aiemmin kun ei ollut yskää, niin nukkui jopa12h.Syötän heti aamulla( yöllä ei enää tarvitse ) ja sit nukkuu taas uudestaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Kuulkaa:
Ne lapset on myös miesten. Mitä se semmoinen on, että mies saa nukkua aina ja te ette ennen ku lapsikin? Meillä viikonloppuna vuorotellen nukutaan yö hyvin, tai se on sopimus mut yleensä mä saan jatkaa unia molempina aamuina niin pitkään ku tykkään :) tai sit mullakin on harvinainen mies tässä suhteessa. Muuten sit riidelläänkin joka päivä :(

Niin no, mä imetn vielä tätä lähes vuoden ikäistä, eipä siinä voi ´mies auttaa.

Kuules :whistle: mun tyty reilu 5kk nyt, herää JOKA YÖ n. 10-20 kertaa! Notta :laugh: :D Tisu suuhun ja uni jatkuu. Se on ihan jatkuvaa sen heräily mut jaksan hyvin joten täysimetyksellä jatkan ja ilman tassukouluja. :)

Esikoinen oli vielä vaikeempi sillä tiheiden heräilyjen lisäksi huusi ja valvo yöt ja päivät. Sai jo soseita jne et nälästä ei ollu kii. Isompanakin, esim reilu 1v heräs huutaan n.10 kertaa öisin ja kipitin sen huoneeseen haliin ja lohduttaan. Lopulta väsyin ja alettiin perhepeteileen niin helpottu.

kuule niin jotkut nukkuu..esim mun kummityttö nukkunu yöt kokonaan 3kk..meillä likka 5kk..joskus herää kerran josus 2 joskus enemmän..pääosin 2kertaa..eikä se mua väsytä..kakki on ohimenevää--niin kuin tämäkin vaihe..nauti nyt vaan :D

Olisko niin, että ystävät kaunistelee hiukan noita nukkumisia. En osaa millään uskoa että 12h vauvat nukkuisivat putkeen.
Mielestäni taas jos 2 kertaa herää yön aikana noin pieni kuin sinulla, se on jo hyvin!
Seuraavaksi kavereitten lapset kävelee 8kk, puhuu lauseita 10kk ja lukee 3v..
Aina ei pidä kuunnella kaikkea ja verrata omaan lapseen!

huh miten sä valitat.. siis noin pieni vauva kyseessä ja jos sen 2 kertaa herää yössä syömää ni ole onnellinen!!!
Meidän vauva rauhottu vasta 10kk:n ikäisenä nukkumaan vähän paremmin, aiemmin olin tulla väsymyksestä hulluksi kun heräili puolentunnin-tunnin välein !
ei ton ikäiseltä vauvalta voi vaatia mitään täysiä yöunia :whistle:

No tuota... Meillä tuo olis ollut luksusta, jos tyttö olis vain 2 kertaa yössä syönyt :xmas: On tosiaan ennemminkin sääntö kuin poikkeus, että kolmekuinen maidolla elävä vauva herää vähintään pari kertaa yössä ruokailemaan...

No meillä ei ole kukaan, ei kukaan, nukkunut täysiä öitä ennen kahta vuotta! Siihen asti on heräilty jopa viisikin kertaa yössä ja valvottajia on ollut parhaillaan kolme! Että joo.

Yhteistyössä