Miksi nuoria äitejä katsotaan arvostelevasti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ootteks te nyt oikeesti noin saakelin tyhmiä??

ap ihmetteli miksi ihmiset tuijottaa? Miksi tuijottaa? Joko ymmärsit? vai kurvaanko äkkiä k-rautaan ja haen rautalankaa`?
Ap kysyi, miksi nuoria äitejä katsotaan arvostelevasti. Kulmat kurtussa. Hän saa arvostelevia ja kyttääviä katseita, häntä katsellaan nenän vartta pitkin.

Ja mä en usko, että yhtäkään normaalisti käyttäytyvää ihmistä tuijotettaisiin tuolla lailla pahasti, ellei hän sitten kulje jossain lordi-maskeissa...Kovin kaunista naista voidaan ehkä vilkaista ihaillen.

Ja jotkut ihmiset kokevat kaikki silmät auki vastaan kävelevät ihmiset tuijottajina, ja olettavat kaikkien supinoiden ja kikatusten koskevan häntä, kuten ystäväni jonka jo mainitsin - ja hän on totaalisen väärässä.

Mutta ehkä me ollaan niin saakelin tyhmiä, ja sinä porukan ainoa fiksu :)

Alkuperäinen kirjoittaja katsu:
Itse olen nyt 21v ja lapseni on 1v. Laittauduin kyllä aina, kun lähden ulos. Siis en vietä tunteja peilin edessä laittautumassa, mutta siistiydyn kuitenkin. Ja jos on luonnonkaunis, ei tarvitse kaunistautumiseen tuhrata sen kummemmin aikaa ;) Minua ei oo kukaan koskaan katsonut nenänvarta pitkin tms. Itse monesti katson ihaillen kaupoissa, jos on selvästi pirteä äiti lapssensa kanssa, omana itsenään, en niinkään tuijota ulkonäköä. Itsekin tykkään katsella ihmisiä, mutta sivistyneesti. En viitsi jäädä tuijottamaan enkä supisemaan. Yleensä tulee hymyiltyä muillekkin hyväntuulisille äideille :)

tuo on ystävällistä :)

Alkuperäinen kirjoittaja Jenni:
Ja kauneus on kyllä ihan katsojan silmissä... ;) Makuasia, onneksi kaikki ei tykkää samasta vaan kaikki naiset on kauniita jonkun silmissä! :)

siis täällä on ihan oikeasti naurettavaa sakkia :laugh:

kauheet herneet vetää mammat nenään kunjoku TÄYSIN TUNTEMATON sanoo olevansa omasta mielestään kaunis.

Aletaan heittää et on täynnä itteään ja et kaikki ei oo kaikkien silmissä kauniita jaa muu paskaa..

ei siinä mitään hyvät naurut taas saa :laugh:

Voiks tosiaan olla noin huono itsetunto jollain???

Kyllä joskus sitä näkee että katsotaan ulkonäön takia pahasti ja sen tietää siitä, kun katsojat puhuu suht suureen ääneen ja nimittelee huoraksi. Ehkä sitten ei maut kohtaa tai jotain, mutta kummaa, jos tulee tarve sanoa toisen ulkonäöstä oikein kuuluvasti ja katsoa rumasti.

Mä olen niin keskittynyt omiin ja lasten asioihin (varsinkin lasten kanssa liikkuessani!) etten huomaa katsella muita ihmisiä sillä tavalla että katsovatko he juuri minua! ;) Että huomionhakua vaikuttaa sulla olevan...

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Ootteks te nyt oikeesti noin saakelin tyhmiä??

ap ihmetteli miksi ihmiset tuijottaa? Miksi tuijottaa? Joko ymmärsit? vai kurvaanko äkkiä k-rautaan ja haen rautalankaa`?
Ap kysyi, miksi nuoria äitejä katsotaan arvostelevasti. Kulmat kurtussa. Hän saa arvostelevia ja kyttääviä katseita, häntä katsellaan nenän vartta pitkin.

Ja mä en usko, että yhtäkään normaalisti käyttäytyvää ihmistä tuijotettaisiin tuolla lailla pahasti, ellei hän sitten kulje jossain lordi-maskeissa...Kovin kaunista naista voidaan ehkä vilkaista ihaillen.

Ja jotkut ihmiset kokevat kaikki silmät auki vastaan kävelevät ihmiset tuijottajina, ja olettavat kaikkien supinoiden ja kikatusten koskevan häntä, kuten ystäväni jonka jo mainitsin - ja hän on totaalisen väärässä.

Mutta ehkä me ollaan niin saakelin tyhmiä, ja sinä porukan ainoa fiksu :)

Kyllä se on niin et tällä palstalla on huonon itsetunnon omaavia mammoja. ei mitään muuta. Tuli taas todistetuksi sekin. Haukutaan itseään kauniina pitävät ihmiset itserakkaiksi leijoiksi :D

Alkuperäinen kirjoittaja nuori Äiti:
Mä olen niin keskittynyt omiin ja lasten asioihin (varsinkin lasten kanssa liikkuessani!) etten huomaa katsella muita ihmisiä sillä tavalla että katsovatko he juuri minua! ;) Että huomionhakua vaikuttaa sulla olevan...

juupati juu... juttuhan se tuokin.. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Kyllä joskus sitä näkee että katsotaan ulkonäön takia pahasti ja sen tietää siitä, kun katsojat puhuu suht suureen ääneen ja nimittelee huoraksi. Ehkä sitten ei maut kohtaa tai jotain, mutta kummaa, jos tulee tarve sanoa toisen ulkonäöstä oikein kuuluvasti ja katsoa rumasti.

Missä porukoissa sinä oikein liikut??
En ikinä koskaan missään kuullut ketään huoraksi haukuttavan pelkän kauneuden perusteella.

Alkuperäinen kirjoittaja Jenni:
Ja kauneus on kyllä ihan katsojan silmissä... ;) Makuasia, onneksi kaikki ei tykkää samasta vaan kaikki naiset on kauniita jonkun silmissä! :)

siis täällä on ihan oikeasti naurettavaa sakkia :laugh:

kauheet herneet vetää mammat nenään kunjoku TÄYSIN TUNTEMATON sanoo olevansa omasta mielestään kaunis.

Aletaan heittää et on täynnä itteään ja et kaikki ei oo kaikkien silmissä kauniita jaa muu paskaa..

ei siinä mitään hyvät naurut taas saa :laugh:

Voiks tosiaan olla noin huono itsetunto jollain???

se on se kateellisuus se. ja toisekseen ne huoraksi haukkujat eivät taitaa tietää mitä huora edes tarkoittaa.

Kyllä se on niin et tällä palstalla on huonon itsetunnon omaavia mammoja. ei mitään muuta. Tuli taas todistetuksi sekin. Haukutaan itseään kauniina pitävät ihmiset itserakkaiksi leijoiksi :D
Ahaa. Mä en huomannut, että ainakaan kovin moni olisi haukkunut. Jokaisella on täysi oikeus pitää itsestään. Itse asiassa mua vituttaa enemmän nämä "oon ruma ja tyhmä ja läski enkä osaa mitään"- viestit kuin sellaiset, joissa joku kertoo olevansa tyytyväinen itseensä.

Mutta tuota mulkoilua, arvostelevia katseita yms en edelleenkään kässää.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:

En ikinä koskaan missään kuullut ketään huoraksi haukuttavan pelkän kauneuden perusteella.

No eihän kukaan tuttu noin sanokaan eikä normaalit ihmiset noin tee. Mutta joskus on noin käynyt ihan vaikkapa kadulla tai kaupassa. Näkee, että katsotaan ja sitten ihan tahallaan kuuluvasti sanotaan jotain "lumppu" tai muuta vastaavaa.

En minäkään, sen jälkeen kun yläasteelta pääsin :D

No eihän kukaan tuttu noin sanokaan eikä normaalit ihmiset noin tee. Mutta joskus on noin käynyt ihan vaikkapa kadulla tai kaupassa. Näkee, että katsotaan ja sitten ihan tahallaan kuuluvasti sanotaan jotain "lumppu" tai muuta vastaavaa.

Uskomatonta!! :o
No, tietää ainakin ettei tuollaisilla ihmisillä ole ihan kaikki kotona :/

Uskomatonta!! :o
No, tietää ainakin ettei tuollaisilla ihmisillä ole ihan kaikki kotona :/

Ja ei tuommoista usein käy, mutta kun on kerran tommosen kohteeksi joutunut, niin kieltämättä saattaa alkaa tuntua, että kaikki katsovat pahasti.

mä oon kans 22-v. kohta puolivuotiaan pojan mamma. Oon hoikassa kunnossa, treenaan paljon ja olen huoliteltu kun lähden kaupungille. Lenkille tai kauppaan mennessä en siis meikkaa tai muuta. Mun lapsi on sen verran helppo, että mun on helppo siinä samalla lapsen kanssa lattialla istuessani meikata ja laittaa tukkaa käsipeilin kanssa. Samoin lapsi viihtyy hyvin vaunuissa kun käyn vaunujuoksemassa. Helppoa siis pitää itsestään huolta. Mulla on paljon ystäviä joihin pidän paljon yhteyttä ja käydään yhdessä lasten kanssa kyläilemässä toisillamme tai kahvilla kaupungissa silloin tällöin. Mies haluaa viettää paljon aikaa vauvan kanssa töistä tullessaan, joten silloin käyn salilla tai yksin lenkillä. Koen itseni erittäin pirteäksi ja sitä kautta jaksavaksi äidiksi pojalleni. Viihdyn todella hyvin ihanan lapseni kanssa, joka nukkuu yönsä hyvin. Mun mielestä on erittäin tärkeetä, että äiti jaksaa ja on kiinnostunut huoltamaan itseään. Ajan käyttö on täysin organisointikysymys, toiset osaa käyttää kaiken ajan hyödyllisesti jotta kaikki hyötyvät. No, itsellä tosiaan on vasta yks lapsi, joten puhun nyt sillä kokemuksella mitä tähän asti oon kokenut.

Yhteistyössä