Miksi nuoria äitejä katsotaan arvostelevasti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tänään just katoin kun oli kaksi niin nuoren näköistä äitiä pienten lastensa kanssa ja päivittelin kavereille. Kaverit sanoi, että arvaa vaan miltä itse näytit kun olit saanut ensimmäisesi ja miltä näytät yhä. Hokasin, että todellakin, ei sitä voi tietää minkä ikäisiä ne edes oli. Pahalla en kattonut, mutta ällistyneenä, ne vaikutti vielä onnellisiltakaan, ei miltään pakoksi äideiksi tulleilta.

Alkuperäinen kirjoittaja maria:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Katsotaanko sua oikeesti, vai kuvitteletko vaan?

Mun yhden kaverin mielestä kaikki tuijottaa häntä koko ajan, joka paikassa. Kukaan muu ei tosin ole huomannut samaa... :whistle:

Mä luulen, että koska ap on mielestään niin pirun hyvännäköinen niin kuvittelee kaikkien katsovan.
Ehkä ne katsookin siksi, että sinä luulet itsestäsi hieman liikoja... olet ylentänyt itsesi.

Tässä taas näkee kuinka kateellista porukka on. Ruvetaan haukkuu toinen lyttyyn jos hän vaan sanoo olevansa kaunis. :D voi ressukoita.

Missäs kohtaa sitä haukkumista oli? :o

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja sulasieni:
tää on niin ikuisuus aihe.. olekko iha varma ettet vaan kuvittele tota? koska mä sain lapseni 18veenä ja en ole huomannut mitää supatteluja. nyt olen siis 22

Se kuule riippuu paljolti nuoren äidin ulkonäöstä. Jos ei näytä miltään vaan on harmaa ja tylsä - ei tuijoteta. Mutta jos erehdyt olemaan kaunis - tasan tarkkaan saat tuijotusta.

Ei tarvii olla kaunis, mutta valitettavasti meikattuja ja vähän muihin kuin arkisiin vaatteisiin pukeutuneita jotkut tuijottelee ja halveksuu, kun ovat muka niin pinnallisia. Eihän äidin 24 tunnin vuorokauden aikana olisi suotavaa tehdä mitään muuta, kuin pukea verkkarit jalkaan ja keskittyä kaikki muu aika vain lapsiinsa..

sulta tulee nyt hieman ristiriitaisia juttuja.. :laugh: mee jo pois hyvissä ajoin

Sori nyt vaan vieras, mutta periaatteessa kyllä kaikki ihmiset ovat mielestäni yhtä kauniita. Toki eivät jokainen yleisten kauneusihanteiden mukaisia. Mutta jos on yleisen kauneusihanteen mukainen, on naurettavaa kuvitella olevansa muita upeampi ja jokaisen silmissä kaunis.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Tänään just katoin kun oli kaksi niin nuoren näköistä äitiä pienten lastensa kanssa ja päivittelin kavereille. Kaverit sanoi, että arvaa vaan miltä itse näytit kun olit saanut ensimmäisesi ja miltä näytät yhä. Hokasin, että todellakin, ei sitä voi tietää minkä ikäisiä ne edes oli. Pahalla en kattonut, mutta ällistyneenä, ne vaikutti vielä onnellisiltakaan, ei miltään pakoksi äideiksi tulleilta.

ehkeipä sulla olis varaa..

Tässä taas näkee kuinka kateellista porukka on. Ruvetaan haukkuu toinen lyttyyn jos hän vaan sanoo olevansa kaunis. :D voi ressukoita.

Monesti nämä "olen mielestäni niiiiiin hyvännäköinen"-tyypit kävelee nokka pystyssä ja katsellen nenänvartta pitkin muita. Ihminen voi olla kaunis ilman, että sen tarvitsee itsensä ylentämällä alentaa muut.

Ja siis mulle on aivan sama miten kukakin katua tallaa; itse olen arkena laittautunut, viikonloppuna otan ihan relax.

ehkeipä sulla olis varaa..

Varaa mihin? En ole pahalla katsonut, oli vaan mun mielestä tosi nuorilla tytöillä lapsia. Ihan tyytyväiseltä ne näytti.

Katsotaanko sua oikeesti, vai kuvitteletko vaan?

Mun yhden kaverin mielestä kaikki tuijottaa häntä koko ajan, joka paikassa. Kukaan muu ei tosin ole huomannut samaa... :whistle:

Mä luulen, että koska ap on mielestään niin pirun hyvännäköinen niin kuvittelee kaikkien katsovan.
Ehkä ne katsookin siksi, että sinä luulet itsestäsi hieman liikoja... olet ylentänyt itsesi.

Missäs kohtaa sitä haukkumista oli? :o

No mietis sitä :D

"luulee olevansa niin pirun hyvännäköinen"

Miksi? Miksi ? Miksi? Ei saisi sanoa olevansa kaunis?

Monesti nämä "olen mielestäni niiiiiin hyvännäköinen"-tyypit kävelee nokka pystyssä ja katsellen nenänvartta pitkin muita. Ihminen voi olla kaunis ilman, että sen tarvitsee itsensä ylentämällä alentaa muut.

Ja siis mulle on aivan sama miten kukakin katua tallaa
; itse olen arkena laittautunut, viikonloppuna otan ihan relax.

Juuri näin. Täysi peesi :flower:

Mä epäilen että sä kuvittelet muiden tuijottavan tai sitten ne ihmiset vain katsoo huvikseen kun tykkää lapsista. Useimmat. Varmaan aika harva katsoo pahalla "nuorta äitiä" sen enempää kuin "vanhempaa äitiä" Ne (harvat) ketkä katsoo arvostelevasti tekee saman vanhemmillekin, aina löytyy arvostelemista sellaisten ihmisten mielestä! Itse olin samanikäinen kun sain esikoisen eikä ole tuijotettu (siis "pahalla"). Kakskymmpinen on samanlainen ja samanarvoinen äitinä kuin vanhemmatkin äidit (eikä mikään harvinaisuus), iällä ei ole mitään väliä, sitä ei tarvitse hävetä ja selitellä mutta ei kehua ja korostaakaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja 30+:
ne vaikutti vielä onnellisiltakaan, ei miltään pakoksi äideiksi tulleilta.

ajatella, että nuori äiti voi aidosti olla onnellinen ja ihan omasta tahdostaan äiti :o
:headwall:

No ihan turhaan siinä päätäs hakkaat, mäkin tulin äidiksi 18 vuotiaana.

Tottakai saa sanoa olevansa kaunis.

Mutta mä en vaan usko, että jotain tuijoitettaisiin pahasti, koska hän on niin kovin kaunis. Ihailevasti ehkä.

Alkuperäinen kirjoittaja sulasieni:
tää on niin ikuisuus aihe.. olekko iha varma ettet vaan kuvittele tota? koska mä sain lapseni 18veenä ja en ole huomannut mitää supatteluja. nyt olen siis 22

Se kuule riippuu paljolti nuoren äidin ulkonäöstä. Jos ei näytä miltään vaan on harmaa ja tylsä - ei tuijoteta. Mutta jos erehdyt olemaan kaunis - tasan tarkkaan saat tuijotusta.

Ei tarvii olla kaunis, mutta valitettavasti meikattuja ja vähän muihin kuin arkisiin vaatteisiin pukeutuneita jotkut tuijottelee ja halveksuu, kun ovat muka niin pinnallisia. Eihän äidin 24 tunnin vuorokauden aikana olisi suotavaa tehdä mitään muuta, kuin pukea verkkarit jalkaan ja keskittyä kaikki muu aika vain lapsiinsa..

sulta tulee nyt hieman ristiriitaisia juttuja.. :laugh: mee jo pois hyvissä ajoin

Sori nyt vaan vieras, mutta periaatteessa kyllä kaikki ihmiset ovat mielestäni yhtä kauniita. Toki eivät jokainen yleisten kauneusihanteiden mukaisia. Mutta jos on yleisen kauneusihanteen mukainen, on naurettavaa kuvitella olevansa muita upeampi ja jokaisen silmissä kaunis.

Kuka täällä on nyt sellaista kuvitellutkaan? :D Ei kukaan. Kyl se on ihan sun oman pään tuotosta se, alusta alkaen.

Ap vaan sanoi että on kaunis. Ja sen myöntäminen ei ole mitään itsensä pönkittämistä. Siitä ei kuuluisi kenenkään alkaa luulla et kuvittelee olevansa kauniimpi kuin muut. Taitaa olla niin et se oot sinä Emilyn jolla paska itsetunto ja oot epävarma itsestäs kun pitää täysin VIERASTA ihmistä alkaa työntää nurkkaan ja VAAN siksi että tämä erehtyi sanomaan olevansa omasta mielestään kaunis.

voi voi.. huonosti menee.

Tottakai saa sanoa olevansa kaunis.

Mutta mä en vaan usko, että jotain tuijoitettaisiin pahasti, koska hän on niin kovin kaunis. Ihailevasti ehkä.

Ootteks te nyt oikeesti noin saakelin tyhmiä??

ap ihmetteli miksi ihmiset tuijottaa? Miksi tuijottaa? Joko ymmärsit? vai kurvaanko äkkiä k-rautaan ja haen rautalankaa`?

ajatella, että nuori äiti voi aidosti olla onnellinen ja ihan omasta tahdostaan äiti :o

mut sulla ei luulis sit varaa olevan tuijottaa ja ihmetellä/arvostella kun olet itsekkin tullut nuorena äidiksi.

mä olen 28-vuotias ja mua kyllä oikeesti monet katsoo sillai "voi totakin tyttörassua kun on jo kaks lapsta noin nuorena, elämä pilalla, onkohan sillä edes miestä tai koulujakaan käynyt loppuun" -katseella. joskus se on todella kiusallista ja... kerran kassajonossa yks mummo alkoi päivtellä, miten kauheeta on kun lapset alkaa lapsia tehdä :headwall:

mulla tää ei siis ainakaan johdu esim. että mul ois jotkut trendikkäät vaatteet tmv, vaan vaikka pukisin Halosen mummokoltun niin näyttäsin just sellaselta 16 kesäseltä.
mut näillä mennää.

Noh, itselläni ei ole mitään käsitystä siitä, miten ihmiset minua katsovat, kun olen liikkeellä lasten kanssa (tai yksinkään, sen puoleen). Luulenpa, että nuo katseet ovat osittain omassa päässäsi. Jos joku katsoo sinua, niin miksi luulet, että katse on arvosteleva tai tuomitseva?

ap ihmetteli miksi ihmiset tuijottaa? Miksi tuijottaa? Joko ymmärsit? vai kurvaanko äkkiä k-rautaan ja haen rautalankaa`?

Kyllä täytyy olla aika vainoharhainen, jos kuvittelee kaikkien tuijottavan :whistle:

Itse olen nyt 21v ja lapseni on 1v. Laittauduin kyllä aina, kun lähden ulos. Siis en vietä tunteja peilin edessä laittautumassa, mutta siistiydyn kuitenkin. Ja jos on luonnonkaunis, ei tarvitse kaunistautumiseen tuhrata sen kummemmin aikaa ;) Minua ei oo kukaan koskaan katsonut nenänvarta pitkin tms. Itse monesti katson ihaillen kaupoissa, jos on selvästi pirteä äiti lapssensa kanssa, omana itsenään, en niinkään tuijota ulkonäköä. Itsekin tykkään katsella ihmisiä, mutta sivistyneesti. En viitsi jäädä tuijottamaan enkä supisemaan. Yleensä tulee hymyiltyä muillekkin hyväntuulisille äideille :)

mut sulla ei luulis sit varaa olevan tuijottaa ja ihmetellä/arvostella kun olet itsekkin tullut nuorena äidiksi.

No en mä arvostele, mä olin hämmentynyt ja katsoin uteliaisuuttani ja tulin hyvälle mielelle, kun näin niin nättejä tyttöjä lastensa kanssa ihanassa auringonpaisteessa onnellisina. Jos joku kattoo, niin ei se aina tarkota, että pahalla kattoo.

Alkuperäinen kirjoittaja Jenni:
Ja kauneus on kyllä ihan katsojan silmissä... ;) Makuasia, onneksi kaikki ei tykkää samasta vaan kaikki naiset on kauniita jonkun silmissä! :)

siis täällä on ihan oikeasti naurettavaa sakkia :laugh:

kauheet herneet vetää mammat nenään kunjoku TÄYSIN TUNTEMATON sanoo olevansa omasta mielestään kaunis.

Aletaan heittää et on täynnä itteään ja et kaikki ei oo kaikkien silmissä kauniita jaa muu paskaa..

ei siinä mitään hyvät naurut taas saa :laugh:

Voiks tosiaan olla noin huono itsetunto jollain???

Kyllä täytyy olla aika vainoharhainen, jos kuvittelee kaikkien tuijottavan :whistle:

ja sun täytyy olla saakelin tyhmä +30 kun et osaa lukea. ap ei missään vaiheessa sanonut että KAIKKI. vaan että jotkut. Mut jos hei löydät sen kohdan KAIKKI niin tuu kertoo.

Yhteistyössä