Miksi nuoret naiset ovat niin turvonneita?

  • Viestiketjun aloittaja "huhhuh"
  • Ensimmäinen viesti
dfdf
Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23793731:
No, peruna on melkein pelkkää tärkkelystä. Onhan se ihan hyvä ruoka, mutta kyllä sitä syödään ihan liikaa.
Ei todellakaan syödä liikaa, vaan liian vähän. Nuori polvi on siirtynyt pastaan ja riisiin, mikä on sekä ravitsemuksellisesti että ekologisesti huono juttu. Perunaa tuotetaan lähellä, Suomessa ja sen ravintoarvo on hyvä. Toinen aivan liian aliarvostettu 'ruoka' on maito.
 
"ÖÖÖÖ"
Missä nää pullukat on, kun mä oon sitä vastoin nähnyt tosi paljon TODELLA ruipeloita tyttöjä?? Mut se lihavuus johtuu varmaan tosi paljon juuri noista edellä mainituista tekijöistä. Roskaruokaa, vähän liikuntaa... perusaktiivisuus minimissä, ajetaan skopoilla joka paikkaan jne jne. Niin ja se joka viikonloppuinen juhliminen vasta vyötäröllä näkyykin....
 
Pistä laput silmille kyylä ja anna ihmisten olla!
Vittu sunkaltasten ihmisten takia olin vuosikaudet kotona ja pelkkä kaupassa käynti oli ylivoimasta kun sai aina ilkeitä kommentteja ja katseita.
Onko oma elämä liian tylsää kun pitää läskejä kyylätä?
 
"Anne"
Ruokailutavat, kiire yms.
Ihmisen sapuskointi yksinkertaistuu ja lisäaineellistuu. Syödään sitä mitä halvalla saa tai mitä on kotona opittu syömään. Kiirellinen äiti->pikaruokaa, pastaa, leipää, muroja yms.
Ei ole muka aikaa keittää perunaa, keitetään makaronia. Unohdetaan kasvikset ja salaatit. Viljalla ja sokerilla kun täyttää päivän kalorinsa niin nälkäiseksihän siinä jää.
 
"akka"
Se johtuu pitkästä äitiyslomasta,siitä että on mahdollisuus maata kotihoidontuella kotona kunnes lapsi on 3v ja sen jälkeen viedä se säilytykseen päivähoitoon kun on tämä oikeus viedä.
Jäähän siinä aikaa maata kotona television edessä tai istua koneella monta vuotta.
 
[QUOTE="akka";23794001]Se johtuu pitkästä äitiyslomasta,siitä että on mahdollisuus maata kotihoidontuella kotona kunnes lapsi on 3v ja sen jälkeen viedä se säilytykseen päivähoitoon kun on tämä oikeus viedä.
Jäähän siinä aikaa maata kotona television edessä tai istua koneella monta vuotta.[/QUOTE]

En mä ainakaan ole tolla reseptillä lihonut. :)
 
karppi
Ei todellakaan syödä liikaa, vaan liian vähän. Nuori polvi on siirtynyt pastaan ja riisiin, mikä on sekä ravitsemuksellisesti että ekologisesti huono juttu. Perunaa tuotetaan lähellä, Suomessa ja sen ravintoarvo on hyvä. Toinen aivan liian aliarvostettu 'ruoka' on maito.
perunasta voi tehdä liimaa tai syöttää sen possuille. Syödään me sitten se possu eikä takuulla ole huolta ylipainosta
 
"ninni"
mun mielestä koko 40ei oo mikään liian lihava vaan voi olla ihan normaalipainon rajoissa. Onko S tai XS mielestänne sitten ainoat sopivat koot naiselle? Media on kyllä tehnyt tehtävänsä. Ylipaino on epäterveellistä mutta pieni pyöreys ei ole mitään ylipainoa.
 
[QUOTE="ninni";23794027]mun mielestä koko 40ei oo mikään liian lihava vaan voi olla ihan normaalipainon rajoissa. Onko S tai XS mielestänne sitten ainoat sopivat koot naiselle? Media on kyllä tehnyt tehtävänsä. Ylipaino on epäterveellistä mutta pieni pyöreys ei ole mitään ylipainoa.[/QUOTE]

Kokohan riippuu paljon pituudesta. Ei pitkän tarvitse olla mikään xs, tietenkään. :)
Tietty on pääasia, että itse viihtyy kropassaan. Ja jokainen pitää huolta omasta kropasta.
 
"vieras"
Nykynaiset on pullamössökansaa ja eivät osaa tehä ite ruokiaankaan vaan mässyttävät hampurilaisbaarien roskatuotteita ja huuhtovat siiderillä hampurilaisen paskan maun suustaan. :attn:
Tavallaan totta, mutta ei aina :) Minä olen ainakin saanut kiloni ihan perusruokaa syömällä, ovat vain turhan suuria annoksia. Siideriäkään ei voi juoda kun närästää :D
 
Lapsen terveyttä ajatteleva
[QUOTE="Daa";23793652]Meillä tyttären kohdalla ainakin tulee syynä olemaan liikkumattomuus, koska isä kuskaa jopa parinsadan metrin matkat. Lapsesta on tullut todella laiska ja viitsimätön.Ja lisäksi puuttuva karkkipäivä, eli herkkuja joka päivä.[/QUOTE]

Ette ole voineet yhdessä isän kanssa sopia pelisääntöjä eli että ei kuskata vaan kannustetaan kävelemään? Miksi et ole määrännyt karkkipäivää tai muuten voi rajoittaa lapsen syömistä. Kyllä se niin on, että lapsen lihavuus on aina vanhemmista kiinni, noin 90-prosenttisest.
 
"Anne"
[QUOTE="ninni";23794027]mun mielestä koko 40ei oo mikään liian lihava vaan voi olla ihan normaalipainon rajoissa. Onko S tai XS mielestänne sitten ainoat sopivat koot naiselle? Media on kyllä tehnyt tehtävänsä. Ylipaino on epäterveellistä mutta pieni pyöreys ei ole mitään ylipainoa.[/QUOTE]

Jos media olisi tehnyt tehtävänsä, miksi mediassa myös selostetaan ylipainoisten määrän kasvua? Toisella kädellä syötetään tietoa malleista, alipainosta ja muotivaatteista, toisella kädellä siitä kuinka ylipaino on ihan ok, kuinka pyöreys on kaunista, kuinka kiloista ei pidä välittää.
Se mikä koko on kenellekkin sopiva, riippuu myös pituudesta. Ylipaino on epäterveellsitä eikä pieni pyöreys ole ylipainoa, totta.
 
Ihmisen elimistö ei pysy perässä tässä kehityksessä: raskas työ on ollutta ja mennyttä, samoin niukkuus ja pula ruuasta. Siksi nykyään taistellaan kilojen kanssa. Häviämällä se taistelu. Eikä tartte olla ees mikään emakko/karju joka vetää jatkuvasti napaansa suklaata ja sipsejä. Kyllä ne kalorit kertyy vähemmälläki.

Oikeastaan pitäis lopettaa kaikki keskustelut laihduttamisista. Olis kaikilla yks stressin aihe vähemmän.
 
"vieras"
[QUOTE="heips";23793880]Itsekin olen tämän huomannut. Ja niillä hoikillakin on lähes kaikilla pömppömaha :([/QUOTE]
Jep, samaa olen katsellut, että sellaiset normaalipainoisetkin nuoret naiset on usein tosi löysän näköisiä ja vyötäröltä pönäköitä. Näkee, ettei liikunta oikein maistu ja herkut ja siideri sitten senkin edestä.

Olen itse parikymppinen ja monet mun kavereista oli teineinä hoikkia, vaikka mättivätkin usein roskaruokaa ja sipsejä. Siinä parinkympin hujakoilla alkoivat sitten lihoa. Monet ovat lihoneet opiskelijaelämän myötä, yksi mun kaveri juuri sanoi, ettei ole ikinä ollut niin tuhdissa kunnossa kuin nyt, kun opiskelujen myötä ryyppäjäisiä on jatkuvasti.

Täytyy itsekin myöntää, että viime syksynä lihoin pari kiloa, kun aloitin korkeakouluopiskelun. :D Ihan hoikka olen kuitenkin ja harrastan paljon liikuntaa.
 
pinkille puudelille
Pistä laput silmille kyylä ja anna ihmisten olla!
Vittu sunkaltasten ihmisten takia olin vuosikaudet kotona ja pelkkä kaupassa käynti oli ylivoimasta kun sai aina ilkeitä kommentteja ja katseita.
Onko oma elämä liian tylsää kun pitää läskejä kyylätä?
Hei hae hoitoa ja ole avaamatta tällaisia ketjuja, jos et kestä keskustelua asioista. Kukaan ei puhunut mitään kyyläämisestä, mutta tuskin kukaan laput silmillä ihmisten keskuudessa kulkee. Kyllä sen läskitrendin huomaa ihan kyyläämättäkin.
 
tässä tarina
Raskaana saa syödä mitä vaan ja kahden edestä. Tuota ajatusta kun totetuttaa, niin ainakin turpoaa. Ihan kuin jotain pahaa tapahtuisi, jos ei annakaan jokaiselle mielihalulleen periksi ja heti.

Ystäväni turposi tuolla tavalla ihan hulluna raskausaikanaan ja laittoi aina miehensä asialle vaikka keskellä yötä, milloin hakemaan pakastetäytekakkua ja milloin heseruokaa. Kiltisti mies hakikin, vaikka nainen olisi voinut itsekin hakea.

Kerran sitten kun ystäväni oli jo syönyt itsensä aivan valtavaksi eikä edes ollut viimeisillään ja mankui taas miestä huoltsikalle myöhään illalla, niin mies vaan totesi, että " sä oot kuule tainnut nyt syödä noita juttuja jo ihan tarpeeksi, jääkaapissa on paprikaa ja rahkaa". :D:D Mun mielestä ihan mahtava palautus. Inhottavaa lihottaa itseään tuolla tavalla, ei ihme ettei miestäkään enää kiinnosta mikään, kun vaimo näyttää syöttöporsaalta.
 

Yhteistyössä