Miksi nuoret naiset ovat niin turvonneita?

  • Viestiketjun aloittaja "huhhuh"
  • Ensimmäinen viesti
"huhhuh"
Katukuvassa näkyy ihan hirvittävän paljon pulleita nuoria naisia, ja monesti nuoret äidit ovat myös aika tukevassa kunnossa, siis että kiloja on kerätty selvästi enemmän kuin normaaliin raskauteen kuuluu. 20-30v naisilla on järkyttäviä läskikerroksia vyötärönseudulla ja muutenkin olemus sen näköinen, että ei ole varmaan tullut pahemmin liikuntaa harrastettua ja lounaan korvikkeena käy suklaalevyn puolikas tai patonki.

Mistä tämä lihavuus johtuu? Terveys ja hyvinvointi on kuitenkin hyvin pinnalla nykyään ja terveellisen elämän perusteet tietää varmasti jokainen. Teinitkin ovat huomattavasti lihavempia nykyään.

Koko 40 on normaali nykyään, vaikka monen kohdalla se jo kielii pyöreydestä. Hoikkuutta taas ei saisi ihannoida, mutta pientä pyöreyttä ja bmi:n ylärajoja kyllä.
 
Nykyään alkaa olla mahdotonta pitää ittensä kuosissa. Näin se vaan on. Tarjolla on niin paljon maukkaampaa syötävää ku salaatti, ja valitettavasti myös kaloripitoisempaa.
Eikä tartte ees olla mikään mättäjä, vaan kyllä niitä kaloreita tulee helposti liikaa.
 
Hra Majuri
Nykynaiset on pullamössökansaa ja eivät osaa tehä ite ruokiaankaan vaan mässyttävät hampurilaisbaarien roskatuotteita ja huuhtovat siiderillä hampurilaisen paskan maun suustaan. :attn:
 
165/65
Se on elintason tuomaa "uimarengasta" syödään pikaruokaa, alkoholi lihottaa, ei löydy muka aikaa kuntoilulle yms.
Täällä myös käytössä koko 40 ja otin itseäni niskasta kiinni ja tutustuin karppaukseen ja jo muutamassa päivässä turvotus lähti ja uskon, että tässä voisi olla itselleni sopiva muoto pudottaa muutama kilo...
 
"Pomm"
Tohtori Kiminkisen mukaan syy on siinä että ihmisen yläpään reikä on isompi kuin alapään reikä, siksi lihavuutta esiintyy :)

Elintasosta: Halpa ruoka yleensä sitä epäterveellisempää...

Kaupoissa myydään suuria perhepakkauksia halvalla.... sitten niitä puputetaan kauhealla tohinalla ennen kuin ne menevät pilalle (eli syödään enemmän kuin keho tarvitsee, mutta kun ruokaa ei saa laittaa hukkaan.

Evoluutio: ihmisistä on tulossa isompia?????

Muodin syy: tällä hetkellä muodissa sellaiset vaatteet että makkarat tursuaa sieltä ja täältä, siksi katukuvassa näkyy naisia makkaroissaan :)
 
"Jenis"
Mä oon kiinnittänyt ihan samaan huomiota. Ja eikös se oo se siideri ja suklaa, joka siihen vyötärölle asettuu... kun ootin kuopusta, yliakaiskontrollissa lääkäri kertoi että jo 1/3 odottavista äideistä on reilusti ylipainoisia. On kuulemma jo vaikea ultrata mahan päältä :-O

Enkä mä usko tohon, että sitä ruokaa on vaan pakko mättää. Me vanhemmat ne ipanat totutetaan tiettyyn elämäntyyliin - sipsipussia ei oo pakko olla kädessä joka pe, lapsia ei oo pakko kuskata autolla kouluun, on ihan ok vaatia että ne ulkoilee, jne. Herkuttelusta on tehty ihan joka päiväistä kun on niiiin paljon helpompaa hakea se pizza kuin vaivautua laittamaan ruokaa ihan ite. Jos vanhemmat ei tee muuta ku makaa sohvalla, ei ne lapsetkaan muuhun opi.
 
"Äiti"
Vanhemmilla ei ole aikaa tehdä lapsilleen ruokaa. Käydään hesessä ja mäkissä tai syödään saarioisten kuralättyjä. Siksi on lihavia teinejä. Enää ei tehdä fyysistä työtä, syödään masennukseen jne. Silti kokoajan laihdutetaan. Ntkyään myösanoreksia ja muut syömishäiriöt lisääntyvät. Kirjoituksesi tuntuu kovin mustavalkoiselta. Ei asiat ole ihan noinkaan jos mietit nykypäivän faktoja liittyen kiireeseen, ulkonäkövaatimuksiin, ruokailutottumuksiin, liikuntatottumuksiin jnejne...
 
"Daa"
Meillä tyttären kohdalla ainakin tulee syynä olemaan liikkumattomuus, koska isä kuskaa jopa parinsadan metrin matkat. Lapsesta on tullut todella laiska ja viitsimätön.Ja lisäksi puuttuva karkkipäivä, eli herkkuja joka päivä.
 
sannili
Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23793586:
Vaaleaa leipää, sokeria, perunaa, kaljaa.
muut kohdat nielin purematta, mutta jos tämä naisten lihavuus on nykyajan juttu (niinkuin siis onkin), niin epäilen etteikö ennen perunaa ole syöty. Luulenpa että vallan perunaa.
 
jasps
Mä olen normaalipainon ylärajalla ja siis pullea, koska pidän suklaasta ja karkeista ja jäätelöstä ja syön niitä päivittäin. Myös pizzat jne. maistuu, varsinkin työpäivän jälkeen, kun ei jaksa laittaa ruokaa. Tykkään rasvasta ja hiilareista yhdessä. Tiedän että olen iso, mutta minkäs teet:(
 
muut kohdat nielin purematta, mutta jos tämä naisten lihavuus on nykyajan juttu (niinkuin siis onkin), niin epäilen etteikö ennen perunaa ole syöty. Luulenpa että vallan perunaa.
Peruna on tuotu Perusta. Ei täällä olla aina syöty perunaa. Pula-aikana peruna on ollut mainio ravinnonlähde, nykyään on niin paljon syötävää, ettei sitä perunaa tarvitsisi enää syödä niin paljoa.
 
turpea
Siksi, kun syä aamulla kaks leipää, lounaan=kasviksia+lihaa+lasimaitoa+illalla 2 leipää. Niin rupee jo päivän kiintiö paukkumaan. No söinpä sitten vielä suklaapatukan (300kcl) ja mehujään (75kcl) niin tuosta se jo alkaa kertymään. Ja huom! mitään kaloripitoista en juonut muuta, kuin tuon rasvattoman maitolasillisen.
Olisihan tuonm 375 kcl äkkiä tullut myös terveellisestä päivällisestä, jos joku ajattelee, että mitäs herkkuja söit.

Eli aika ankeet on eväät näin toimisto työtätekevällä, joka ehtii max. tunnin päivässä liikumaan. Jos meinaa, että mitään ei jää vyötärölle. Kuitenkin hankalaa kieltäytyä kaikesta makeasta.
Veikkaisin siis lopulliseksi syyksi keventynyttä arkea en niinkään sitä, että ei harrastettai liikuntaa.
 
sannili
Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23793679:
Peruna on tuotu Perusta. Ei täällä olla aina syöty perunaa. Pula-aikana peruna on ollut mainio ravinnonlähde, nykyään on niin paljon syötävää, ettei sitä perunaa tarvitsisi enää syödä niin paljoa.
mitä se mihinkään liittyy mistä se on tuotu? en kai olettanut että suomalaiset "keksi" perunan...vähän niinkuin ruudinkin.

no kuitenkin mä olen sitä mieltä että peruna on terveellistä ja ravintorikasta. Mun mielestä perunan syömistä voi jatkaa ja vähentää sitä muuta.
 
mitä se mihinkään liittyy mistä se on tuotu? en kai olettanut että suomalaiset "keksi" perunan...vähän niinkuin ruudinkin.

no kuitenkin mä olen sitä mieltä että peruna on terveellistä ja ravintorikasta. Mun mielestä perunan syömistä voi jatkaa ja vähentää sitä muuta.
No, peruna on melkein pelkkää tärkkelystä. Onhan se ihan hyvä ruoka, mutta kyllä sitä syödään ihan liikaa.
 
Mä luulen ja muistelen kyllä lukeneenikin että etenkin nuorilla äideillä on ravitsemusasiat vähän persiillään, syödään mitä mieli tekee ja melkoisia määriä.
Mehuissa, limuissa, muroissa ja kaikessa valmiissa on niin paljon turhaa höttöä ja ihan liikaa energiaa ja se näkyy monilla juuri vatsanseudulla ja takapuolessa..
 
dfdf
Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23793586:
Vaaleaa leipää, sokeria, perunaa, kaljaa.
Syön kaikkea noita urakalla, mutten ole lihava. Kaljaa en juo lainkaan.

Sen sijaan läskeille tuttavilleni maistuu rasvaiset ruoat, juustot ja suolapalat.
 

Yhteistyössä