MIKSI mun sinappipohjainen salaatinkastike AINA juoksettuu?? :/ MITÄ mä teen väärin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tumpelo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tumpelo

Vieras
Eli sellanen mihin laitetaan sinappia, öljyä, viinietikkaa, mausteita ananasmehua...

Mikä hemmetti voi olla vikana, kun mä mielestäni vatkaankin sitä lujaa ( sähkiksellä - mulla ei yleiskonetta tai tehosekoitinta ), kun laitan sen öljyn... |O

Se öljy pitää liruttaa tosi ohuena tasasena nauhana sinne sekaan ja vatkata samalla tehokkaasti. Sähkövatkain käy kyllä, ei tarvi mitään yleiskonetta olla. Laitathan aineet ohjeen mukaisessa järjestyksessä? Noilla luulis kyllä onnistuvan... Jos menee pieleen, niin sit en osaa sanoo. Onnea kastikkeen tekoon. :)

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Öljy pitää laittaa hitaasti ohuena nauhana.

Niin mä laitankin, mutta silti se juoksettuu... :( Onko se sitten vaan siitä kiinni, että jos laitan "liikaa" sitä öljyä? Mulla ei ole mitään sen kummempaa ohjetta ( määriä ) vaan teen sen summamutikassa. Ja vaikka lopetan öljyn lisäämisenkin jo ennen, kuin se "leikkaa kiinni", niin silti mä saan sen juoksettumaan, kun lisään loput aineet. :headwall:

et ole varmasti tumpelo mutta kun sekotat öljyä ota lasiin vierelle kylmää vettä ja liruta sitä välillä joukkoon niin ei juoksetu ja öljyä sitten taas ja hitaasti, se johtuu öljyn ja muitten ainetten rakenteesta, siksi juoksettuu nuo öljypohjaset tosi helposti! tehoaa ! ja sitä rivakkaa vispausta koneella vaan! t:entinen kylmäkkö

et ole varmasti tumpelo mutta kun sekotat öljyä ota lasiin vierelle kylmää vettä ja liruta sitä välillä joukkoon niin ei juoksetu ja öljyä sitten taas ja hitaasti, se johtuu öljyn ja muitten ainetten rakenteesta, siksi juoksettuu nuo öljypohjaset tosi helposti! tehoaa ! ja sitä rivakkaa vispausta koneella vaan! t:entinen kylmäkkö

Vieläkö aloittajalla juoksettuu? ;)

Itse laitan öljyt viimeisenä enkä mitään nauhoja tee enkä edes sekoita. Sitten kun lisään kastiketta salaattiin, niin sekoitan lusikalla millä otan ja vóilaa kaikki on kivasti sekaisin ja salaatin päällä kastikkeena. Ei juoksetu.

Yhteistyössä