[QUOTE="laihduttaja";22940542]Haluaisin karppausta kokeilla, mutta mulla ei ole varaa siihen juuri nyt. Kaveri ainakin sanoi, että kun alkoi karpata, ruokalasku kasvoi hurjasti. Voin toki vaihtaa esim. jugurtin rasvaiseen jugurttiin, mut se tuntuu jotenkin hassulta

Voin toki ruisleivästäki luopua, mutta mitä sitten aamiaiseksi?
Oon pitänyt ruokapäiväkirjaa, eli ei pitäisi olla että oon syönyt enemmän kuin oon laskenut.[/QUOTE]
ei meillä ole kasvanut kohtuuttomasti kauppalasku,kun ruoan määrät on alentunut ihan selvästi.Ei sitä täyttävämpää ruokaa jaksa niin paljon syödä.
On totta että vihannekset ja salaatit ym maksaa enemmän kuin se peruna mutta näin talvella esim pakasteesta saa ihan hyviä vihanneksia myös,ja kun ostaa isompia puseja niin kolohintakaan ei ole kohtuuton,esimerkiksi teet perunamuussin sijaan kukkakaalimuussia,kaali on aina suht edullista,siitä teet salaatteja ja lisäät vaan reilun lorauksen esim oliiviöljyä siihen,siitä tekee myös hyvää jauheliha-kaalipaistosta,keittoa ym.Kananmunat ovat ihanteellista ravintoa helpossa paketissa ja edullisia myös.Tonnikalaa öljyssä saa purkeissa aika edullisesti joskus,niistä tekee esim.pastakastikkeen kera keitettyjen pakastevihannesten ym.