Miksi mun paino ei putoa?!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "laihduttaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"laihduttaja"

Vieras
Eli, oon nyt 2kk vahtinut syömisiä, ei herkkuja, no jouluna tuli toki vähän syöytyä Mut nyt taas kolme viikkoa oon ollut laihiksella. Laskin juuri kalorilaskimella, että mun kalorit jää päivittäin alle 1200, mut miksei mitään tapahdu? Ton laskurin mukaan mun pitäis laihtua jos syön alle 1500. Oon myös lisännyt liikuntaa. Joo ja en napostele, ei tule siitä lisää. Joinain päivinä kalorit jää johonkin 800-900... onko toi sit liian vähän? mitä mä teen väärin?

Syön ihan normiruokaa:
Aamulla 2 palaa ruisleipää tai näkkäriä, päällä kurkkua ja margariinia, kahvia ja hedelmä
lounas: kevyt keitto tai nutrilett aterian korvike, vettä
välipala: hedelmä + kahvi
Päivällinen: esim. kanaa ja riisiä, tänään kalakastike ja riisi, salaatti
iltapala: rasvatonta jugurttia, hedelmä

niiiiin... minusta tuntuu ihan samalta. Syön ehkä noin 1500 kcl päivässä ja käyn salilla, liikun ja touhua. Joskus ohimennen napostelen pari pähkinää tai juustosiivun, en käytännössä juuri mitään. Huomasin, että kävely/aerobinen liikkuminen (esim, lumityöt tms) vaikuttaa tosi paljon. Vettäkin pitäisi yrittää muistaa juoda. Huomasin myös, että välillä täytyy pitää repahduspäiviä, muuten elimistö menee jotenkin ihmeelliselle säästöliekille (?) ja paino ei meinaa tippua vaikka en söisi mitään. Yksi-kaksi reipasta syömispäivää ei oikeastaan nosta painoa, mutta parin päivän päästä voi yllättäin tippua kilonkin.
Olen melko varma, että nyt imetysaikana elimistö pitää täysillä kiinni joka grammasta. No mutta jaksamista, kyllä se siitä!

Sulla on liian tiukka dietti. Jos normikulutus on siis n. 2000 kaloria. Elimistö meni säästöliekille, paino tippuu joo, mutta menee hyvin pitkä aika verrattuna järkevämmin syövään laihduttajaan. Ite kuullut suositusta että pitäisi se 1500 kaloria päivässä saada kasaan (eli 500 kaloria vähemmän kuin normaali päiväkulutus) ettei tuo elimistö mee säästöliekille.

he, syöt ehkä vähän väärin. Jätä leivät pois, ehkä riisikin kannattaisi korvata kasviksilla. Turvottavat ja olet hiilaripöhössä. Rasvaton jugu sisältää vain myrkyllisiä makeutus-ja lisäaineita, jotka itseasiassa lisäävät makeannälkää. Elimistö tarvitsee rasvaa, ei siinä ole mitään pahaa mutta noissa margariineissä ja rasvattomissa tuotteissa on pelkkiä myrkkyjä. Luovu toki niistä ja syö luomukasviksia, porkkanoita, kesäkurpitsaa...

Leipää syön 2 siivua tummaa leipää päivässä. Ei kai niissä nyt niin hirveesti hiilareita ole. Rasvaton jugurtti on luonnon jugurttia, eli ei oo myrkkyjä. Riisit ja makaronit on täysjyvää, syön ehkä desin per ateria niitä. Voin kyllä jättää ne pois, mut mitä sit tilalle? Pelkkää kasvista?

Ei se et kuinka paljon syö..(kcl:ät hukkaan) vaan mitä syö!!!! saa ja pitää syödä "hyvin" mutta terveellisesti.. ja nurtiletit vaan saa tuijottamaan liikaa napaan. syöminen on luonnollista mutta noilla poppas konsteilla ajatukset pyörii liikaa sen ympärillä... ruokaremontti!!!

Itse syön aamusin kermaista rahkaa marjoilla ja kahvia kermalla.Lounaalla syön reilun annoksen salaattia öljyllä tai vihannesgratiinia juustolla ja kermalla ja lihaa/kanaa/kalaa.
Päivällisellä suht samaa kun lounaalla ja iltasella 2 mantelileipää reiluilla täytteillä,esim tuorejuustoa,meetwurstia,paprikaa,kurkkua,sipulia.
Eli siis laihdutan karppaamalla ja nyt lähtenyt 3 viikossa 5kg painoa.En sano että olis kaikkien juttu mutta miksi ei kokeilisi kun niin moni saanut siitä avun laihdutukseen.Täällä hyökätään heti silmille kun ehdottaa karppausta mutta itse ainakin soisin tämän saman helpon tavan laihduttaa ilman itsensä rääkkäämistä.Oli siitä leivästä munkin vaikea luopua,mutta mantelileivät korvannut sen himon.kasvikset ruoalla on humattavasti maistuvampi vaihtoehto kuin mauton peruna,ja annan itselleni luvan syödä täysjyvä riisiä tai palan ruisleipää silloin tällöin,siihen se maailma ei kaadu.
Joillekkin toimii vähärasvainen ja toiselle karppaaminen ja jollekkin jotain siltä väliltä,joten jos koet että tämänhetkinen diettisi ei toimi niin miksi et kokeilisi jotain muuta?

[QUOTE="laihduttaja";22940370]Leipää syön 2 siivua tummaa leipää päivässä. Ei kai niissä nyt niin hirveesti hiilareita ole. Rasvaton jugurtti on luonnon jugurttia, eli ei oo myrkkyjä. Riisit ja makaronit on täysjyvää, syön ehkä desin per ateria niitä. Voin kyllä jättää ne pois, mut mitä sit tilalle? Pelkkää kasvista?[/QUOTE]

Vilkaisepa ihan piruuttasi leipäpussin ja makaronilootan kyljestä hiilarimäärät. Rasvaa tilalle, hiilarit vähemmälle

No en tiiä onks senttejä kadonnut kun en oo mittaillu. Mutta painoa on lähtenyt 500g.
Siis kolmessa viikossa...
Millainen ruokaremontti sit pitäisi tehdä? Toi nutrilett on mulla vaan sen takii, koska toi lounasaika on sellainen ett siinä kohtaa alan mässätä ja siksi syön nutriletin jos ei oo sitä keittoa. Ei oo sitä tarkoitus pitää jatkosta vaan syödä ihan lounasta.

No sun kroppas ei saa tarpeeksi rasvaa,siksi ei luovu niistä ylimääräsistäkään.Suosittelen lisäämään rasvan määrää,ja leivän pastan ja perunan tilalle kasviksia reilusti,sekä marjoja ja kotimaista omenaa.

[QUOTE="laihduttaja";22940476]Painan 80kg, bmi on 32 eli on kyllä sitä massaa mistä pitäis päästä eroon[/QUOTE]

No kyllä sun siinä tapauksessa pitäisi noilla energiamääärillä laihtua pidemmän päälle. Pain ovoi hypähtää kerralla enemmän, jos vaan sinniikkäästi jaksaa dietoida. Onko mahdollista, että olet syönyt kuitenkin enemmän kuin olet laskenut? Jos muu ei auta niin syö enemmän proteiinia ja vähemmän hiilaria niinkuin täällä on muutkin neuvoneet.

Haluaisin karppausta kokeilla, mutta mulla ei ole varaa siihen juuri nyt. Kaveri ainakin sanoi, että kun alkoi karpata, ruokalasku kasvoi hurjasti. Voin toki vaihtaa esim. jugurtin rasvaiseen jugurttiin, mut se tuntuu jotenkin hassulta :) Voin toki ruisleivästäki luopua, mutta mitä sitten aamiaiseksi?

Oon pitänyt ruokapäiväkirjaa, eli ei pitäisi olla että oon syönyt enemmän kuin oon laskenut.

Minusta tää on ihan sairasta, istutaan kotona ja paino tippuu, karppausta, kaloreita, lässyn lässyn ja läski lähtee hitaasti. Mitä jos kävisitte salilla? Ja juoksemassa?
Itse ainakin syön terveellisesti ja käytännössä ihan mitä vaan haluan, enkä ikinä lähtis mihinkään ihme dietille.

[QUOTE="laihduttaja";22940542]Haluaisin karppausta kokeilla, mutta mulla ei ole varaa siihen juuri nyt. Kaveri ainakin sanoi, että kun alkoi karpata, ruokalasku kasvoi hurjasti. Voin toki vaihtaa esim. jugurtin rasvaiseen jugurttiin, mut se tuntuu jotenkin hassulta :) Voin toki ruisleivästäki luopua, mutta mitä sitten aamiaiseksi?

Oon pitänyt ruokapäiväkirjaa, eli ei pitäisi olla että oon syönyt enemmän kuin oon laskenut.[/QUOTE]

ei meillä ole kasvanut kohtuuttomasti kauppalasku,kun ruoan määrät on alentunut ihan selvästi.Ei sitä täyttävämpää ruokaa jaksa niin paljon syödä.
On totta että vihannekset ja salaatit ym maksaa enemmän kuin se peruna mutta näin talvella esim pakasteesta saa ihan hyviä vihanneksia myös,ja kun ostaa isompia puseja niin kolohintakaan ei ole kohtuuton,esimerkiksi teet perunamuussin sijaan kukkakaalimuussia,kaali on aina suht edullista,siitä teet salaatteja ja lisäät vaan reilun lorauksen esim oliiviöljyä siihen,siitä tekee myös hyvää jauheliha-kaalipaistosta,keittoa ym.Kananmunat ovat ihanteellista ravintoa helpossa paketissa ja edullisia myös.Tonnikalaa öljyssä saa purkeissa aika edullisesti joskus,niistä tekee esim.pastakastikkeen kera keitettyjen pakastevihannesten ym.

Minusta tää on ihan sairasta, istutaan kotona ja paino tippuu, karppausta, kaloreita, lässyn lässyn ja läski lähtee hitaasti. Mitä jos kävisitte salilla? Ja juoksemassa?
Itse ainakin syön terveellisesti ja käytännössä ihan mitä vaan haluan, enkä ikinä lähtis mihinkään ihme dietille.

Lähtisin jos ois paikka mihin lapset laitan. Näillä keleillä ei edes pahemmin rattaiden kanssa pysty juoksemaan eikä 3v jaksa juosta vieressä.

Olen melko varma, että nyt imetysaikana elimistö pitää täysillä kiinni joka grammasta. No mutta jaksamista, kyllä se siitä!

Olen imettänyt viimeiset puolitoista vuotta ja mulla on ollut sama ongelma. Koskaan ennen elämäni aikana en ole ollut tippaakaan ylipainoinen. Olen puskenut päätäni seinään tämän laihduttamisen kanssa. Nyt lapsi on vähentänyt radikaalisti rintamaidon syömistä ja varmaan päästään lopettelemaan koko imetys. Mulla lähti paino heti laskuun, eikä tämä tunnu yhtään vaikealle enää. Olen vaan alkanut huolehtia säännöllisestä liikunnasta ja jättänyt karkit pois. Olen jaksanut liikkuakin paremmin. Muuten en osaa sua neuvoa näissä ravintoasioissa, mutta sanoisin, että toki syömiseen kannattaa kiinnittää huomiota, ettei ainakaan hirveesti kerää lisää kiloja, mutta laihduttamisen kanssa en vielä stressaisi tossa vaiheessa.

Yhteistyössä