Miksi mun paino ei laske?

• Viestiketjun aloittaja Ärkele
  • Ensimmäinen viesti
vieras
ap, sä saat aivan liian vähän kaloreita sun painoosi nähden!!! :attn: sen vuoksi sun paino ei laske vaan jojoilee ja saattaa jopa nousta.

oletko siis lääkärin valvonnassa nyt?

ja kyllä se valitettavasti on niin kuinlääkäritkin sanoo (niinku monet tässä ketjussa jo on sulle maininneet) että terveellinen, tasapainoinen ruokavalio sekä liikunta YHDESSÄ auttavat pudottamaan painoa. ei mikään vlcd-dieetti auta sinua pudottamaan esim. 30 kiloa jos ET LIIKU!

kaks viikkoa olet ollu nälkäkuurilla ja ainoa mistä se massa näyttäis lähteneen on aivot...

Ärkele
No joo, myönnän kyllä että ärsytti välillä.. ei ne ehdotukset, vaan lähinnä se että tuntui ettei mun vastauksia lueta ollenkaan vaan jatketaan inttämistä että mä syön liikaa, liikun liian vähän ja olen säästöliekillä.
Ok, ehkä olen, mutta mä haluaisin sitten vastauksen siihen miks ne muut pussikeittoilijat laihtuu kahden viikon jälkeenkin ja mä en? Miks ne ei oo säästöliekillä, mutta mä menin samantien?

No, ehkä mä annan olla koko jutun ja unohdan koko vaa´an. Kiusaus lopettamiseen on suuri, mutta toisaalta samapa se on jatkaa näinkin kuin että alkaisi taas syömään suklaata ja juustoleipiä.. Makeanhimosta ainakin olen päässyt ylitse ja se on hyvä juttu.

Alkuperäinen kirjoittaja Ärkele:
Ok, ehkä olen, mutta mä haluaisin sitten vastauksen siihen miks ne muut pussikeittoilijat laihtuu kahden viikon jälkeenkin ja mä en? Miks ne ei oo säästöliekillä, mutta mä menin samantien?

.
Oletko kysynnyt, mitä he tekevät? Paljonko syövät lisäksi, onko liikuntaa jnejne? Tuoho on paha antaa vastausta näin mutu-tuntumalla.

Löytyisikö netistä ko. asiaan liittyvä keskustelupalsta, mistä voisit saada lisää infoa?
Mitä lääkärisi on sanonut?

*kyselyikä iski :D :ashamed: *

No joo, myönnän kyllä että ärsytti välillä.. ei ne ehdotukset, vaan lähinnä se että tuntui ettei mun vastauksia lueta ollenkaan vaan jatketaan inttämistä että mä syön liikaa, liikun liian vähän ja olen säästöliekillä.

No, ehkä mä annan olla koko jutun ja unohdan koko vaa´an. Kiusaus lopettamiseen on suuri, mutta toisaalta samapa se on jatkaa näinkin kuin että alkaisi taas syömään suklaata ja juustoleipiä.. Makeanhimosta ainakin olen päässyt ylitse ja se on hyvä juttu.
Pääsisinpä mäkin... :ashamed: :snotty:

opsdnb

1. Sipsit. kourallinen pilaa sen päivän. Kaksi kourallista pilaa kaksi päivää. Ei se vaarallista ole, eikä näyttele kovinkaan suurta roolia jatkossa. Se tarkottaa vain sitä, että se oli päivä, jolloin paino ei tippunut. Niitä tiputuspäiviä tarvitset kuitenkin sen noin 400

2. Nesteet. Vlcd pudottaa kilon viikossa. Kaksi viikkoa on kaksi kiloa. Se 600g minkä aloitusviestissä mainitset on täyteenlasketty tuopillinen vettä.

hei

Mä tiedän miksi. Sulla on aineenvaihdunta mennyt aivan sekaisin. Oletko ennen laihduttanut? On nimittäin hirveän stressaavaa elimistölle jatkuvasti laihduttaa...

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja oaefnv:
Heitä se vaaka nyt alkuun helvettiin.

Olet kuitenkin vlcdllä sen kolme kuukautta ja selvää on, että läski tippuu noin 16 kg.

Se, että nesteet heittelee on jotain, minkä ei tarvitse kiinnostaa. Se, minkä pitäisi kiinnostaa on se, mitä vlcd:n jälkeen tapahtuu...
ja säästöliekki on bullsshittiä
No niin, onneks olkoon, olit eka joka edes tajusi mun viestit. Nesteitä nuo varmaankin on, mutta ärsyttää se silti että ne tulee ja menee kuin joku hemmetin liima. Kyllä mulla on käsitys siitä, mitä laihtumisen jälkeen tapahtuu, en aio palata tähän. Täydellinen ruokaremontti on edessä, mutta ensin haluan kunnon alkustartin tälle kaikelle.
kuules ap, säästöliekki on ihan totisinta totta ja se voi jatkua kuukaudenkin ennenkuin paino sitten putoaa taas. nimimerkillä kokemusta on. mulla on sama lähtöpaino kun sullakin joten tiedän mistä puhun. mä olen saanut elimistöni sekaisin noilla nutrileteillä sun muilla vlcd-dieteillä ja nyt yritän saada omaa kehon kemiaa ja hormonitoimintaa normalisoitumaan ihan terveellä normaalilla ruualla. kaikki on tarkoin laskettu, 10 ml rasvaa, 20-50 g hiilihydraatteja, paljon enemmän kuituja ja proteiineja päivässä. sokerit myös minimissä.

muista nyt hyvänen aika myös se, että ihmiset on erilaisia. kun tuossa vaahtosit siittä ettei kellään muullakaan oo ollu mitään säästöliekkiä eikä ongelmia, että miksi sinulla ois. johtuu siittä että jokaisella ihmisellä kehon kemia on ihan omanlaisensa, se mikä pätee naapuriin maijaan ei päde sinuun.

mun kaveri laihdutti 30 kiloa sillä että se lopetti tupakanpolton ja rupes kävelemään 10 kilometrin lenkkejä joka päivä, se söi ihan samallalailla kun ennenkin. mikä tässä on ihmeellisintä niin kaikki muut mun tuntemat tupakoitsijat on LIHONEET tupakanpolton lopettamisen jälkeen. ymmärrätkö, ihmiset on erilaisia?

tsemppiä painonpudotukseen mutta sulla kiristää jo tässä vaiheessa päätä niin lujasti että suosittelen sulle Efamolia suurimpien raivokohtausten välttämiseksi tulevaisuudessa. aivotkin tarttee voiteluaineita.

vieras
SIKSI KOSKA IHMISET ON ERILAISIA!!!! voi jumalauta sentään. ihan selvää asiaa pitää sulle rautalangasta vääntää? etköhän nyt jo tajua että menetät liian vähäisen ravinnonsaannin vuoksi myös sitä aivokapasiteettia jolla ajatella?

mä olen itse ollu vlcd-dieetillä kaks kuukautta ja sinä aikana tyhmenin helvetisti, joten tiedän mistä puhun. meni useampi kuukausi saada taas aivot toimimaan taas normaalisti.

ja muista: ÄLÄ VERTAA ITSEÄSI MUIHIN :attn: ja relax, ota omena.

plm
Alkuperäinen kirjoittaja huokaus:
Alkuperäinen kirjoittaja plm:
Enkä hetkeäkään usko että kukaan voisi elää 800 kilokalorilla saati että lääkäri suosittelisi sitä.
Se on tutkitusti paras keino ja lääkärihän suosittelee.
Loppuelämänkö?
Siitä vaan, eipä ole multa pois jos joku haluaa kituuttaa. Mä tarvitsen energiaa että jaksan käydä töissä ja harrastaa.
Normaalipainoinen ja päivässä menee noin 1700 kcal.
Kuka täällä (muu kuin sinä) on loppuelämästä puhunut??
Okei, mä luulin että moni haluaa laihtua pysyvästi mutta ehkä olen väärässä. Sori.

Onko sulla ap varmasti aivan oikein laskettu aivan kaikki kuten niissä pusseissa on? Mun tuntemat niillä laihtuneet on pilkulleen noudattaneet pakettien ohjeita mitä tulee liikuntaan, nesteisiin ja sallittuihin kasviksiin. Joku sulla mättää tossa kuviossa.

plm
Enkä hetkeäkään usko että kukaan voisi elää 800 kilokalorilla saati että lääkäri suosittelisi sitä.
Loppuelämänkö?
Siitä vaan, eipä ole multa pois jos joku haluaa kituuttaa. Mä tarvitsen energiaa että jaksan käydä töissä ja harrastaa.
Laihduttaminen lakkaa normaalipainoon.
Joo niin varmaan mutta paljonko silloin syödään? Mun mielestä on helpompaa muuttaa kalorimäärä pikkuhiljaa kuin rysäyttää se kertaheitolla alas.

Loppuelämänkö?
Laihduttaminen lakkaa normaalipainoon.
Joo niin varmaan mutta paljonko silloin syödään? Mun mielestä on helpompaa muuttaa kalorimäärä pikkuhiljaa kuin rysäyttää se kertaheitolla alas.
Tätä minäkin ajoin takaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ev:
Luulis tuosta elopainosta lähtevän viikossa vaikka viis kiloo jos tahtoo.
Ei se sentään nin oon että lähtee paljon jos on paljon painoakin.Mulla ja miehellä on molemmilla ylipaino ja samalla ruoalla tahti on eri. Ja sellanen repiminen ei oo edes hyvä homma elimistölle.

Ooo
Naisilla kroppa pitää kiinni siitä rasvasta eri tavalla ja se varastoituu eri tavalla kuin miehillä. Siksi kropalle kannattaa antaa sitä rasvaa, niin se malttaa luopua vähän niistä vanhoista varastoista :)

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja paljon melua tyhjästä:
Miten pitkään sulla on ollu kitukuuri? Oisko säästöliekillä?
2 vkoa. Ja mun kokoisille ihan lääkärin valvonnassa suositellaan näitä erittäin niukkaenergisiä dieettejä. Eli kalorit alle 800kcal päivässä. Ja niillä muutkin näin lihavat kuin mä, laihtuu.

Ja jos säästöliekki ois olemassa, ei ois anorektikkoja ja afrikkalaisia luurankolapsia. :(
No näin juuri. Kyllä se painonpudotus monilla vaatii tosi ankaraa dieettiä. Näin minullakin, aikani kuuntelin näitä palstan jorinoita säästöliekeistä, jotka on ihan huuhaata. Joillain painon tiputtaminen vaatii todellakin vähäisen energian saannin. Mutta samaa mieltä, että pikkuhiljalleen kannattaa alkaa liikkumistakin harrastamaan, varovasti, vaikkakin painonhallinta riippuu ensisijassa ja yli kaiken syömisistä.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mun kaveri laihdutti 30 kiloa sillä että se lopetti tupakanpolton ja rupes kävelemään 10 kilometrin lenkkejä joka päivä, se söi ihan samallalailla kun ennenkin. mikä tässä on ihmeellisintä niin kaikki muut mun tuntemat tupakoitsijat on LIHONEET tupakanpolton lopettamisen jälkeen. ymmärrätkö, ihmiset on erilaisia?
Kaikki ihmiset eivät myöskään kerro koko totuutta painonvaihteluistaan ja sen syistä, eivätkä aina itselleenkään myönnä. Koska fakta on, että tupakoinnin lopettaminen ei laihduta. Ehkä siihen liittyi myös jokin muu elämäntapapäätös, kuten tuo liikkuminenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja paljon melua tyhjästä:
Miten pitkään sulla on ollu kitukuuri? Oisko säästöliekillä?
2 vkoa. Ja mun kokoisille ihan lääkärin valvonnassa suositellaan näitä erittäin niukkaenergisiä dieettejä. Eli kalorit alle 800kcal päivässä. Ja niillä muutkin näin lihavat kuin mä, laihtuu.

Ja jos säästöliekki ois olemassa, ei ois anorektikkoja ja afrikkalaisia luurankolapsia. :(
No näin juuri. Kyllä se painonpudotus monilla vaatii tosi ankaraa dieettiä. Näin minullakin, aikani kuuntelin näitä palstan jorinoita säästöliekeistä, jotka on ihan huuhaata. Joillain painon tiputtaminen vaatii todellakin vähäisen energian saannin. Mutta samaa mieltä, että pikkuhiljalleen kannattaa alkaa liikkumistakin harrastamaan, varovasti, vaikkakin painonhallinta riippuu ensisijassa ja yli kaiken syömisistä.
Ehkäpä ap ei oo niitä niukkalaihuttajia kuten en minäkään. Mulla taas toimii ruokavalio ja liikunta. Liian pieni määrä ei laihuta kuten näyttää ap:lla olevan.

hitaasti
En ole ylipainoinen mutta aina välillä pääsee kertymään se pari kiloa joka pitää saada pois. Homma vaan tahtoo lässähtää alkuunsa koska minulla ainakin elimistö heittää tuon säästöliekin päälle heti kun vähennän kaloreita, ja tämän olen kokeillut niin monta kertaa että olen varma asiasta. Pari viikkoa kasviskeitolla ja lisätyllä liikunnalla ei näy painossa mitenkään. Sitten kun syö pizzan niin johan alkaa paino pudota, pitää vaan jättää se pizza siihen yhteen, mikä onkin hankalin homma:) Kyllä suositelen myös liikuntaa. Liikunta vilkastuttaa aineenvaihduntaa ja tekee hyvää päälle, ja juuri pään kunnostahan se painon pudotus on hyvin pitkälle kiinni. Kun mieli on maassa niin herkutkin maistuvat.

Onko sulla kuukautiset? Mulla ne tärskäyttää aina kilon-kaksi lisäpainoa, joka sitten häviää itsestään. Eli nesteitä.

Mä onnistuin laihduttaa "pisteillä". Eli en liittyny mihinkään kerhoon, mutta sain kaverilta lainaan vanhat PV:n matskut. Ja pikkutarkkana ihmisenä en tietenkään tyytynyt epämääräisiin pisteisiin vaan punnitsin ja laskin kalorit tarkasti... fineli.fi :ssä on ihanan paljon tietoa.

Minunkin mielestä syöt liian vähän. Painonvartijain mukaan olisin saanu syödä 20 pistettä (1200 kcal) plus vihannekset, mutta söin taatusti enemmän, ainakin 23-24. Ja ämpärikaupalla tomaatteja. Ja oluen sai vasta, jos oli ensin käynyt vastaavan kolrimäärän kuluttavalta lenkillä. Mä siis ekan puoli vuotta vain kävelin, vasta tänä vuonna olen alkanut juosta.

vieras
Tuli vain mieleen, että eikö paino kannata punnita vain kerta viikkoon aamuisin. Eikä joka päivä koska silloin voi tuntua et painoa vain kertyy vaikka se olis laskusuunnassa.

Tuli vain mieleen, että eikö paino kannata punnita vain kerta viikkoon aamuisin. Eikä joka päivä koska silloin voi tuntua et painoa vain kertyy vaikka se olis laskusuunnassa.
Mun mielestä se vaaka joutaa romukoppaan ja ottaa mittanauha käyttöön :)

plm
ap, sä saat aivan liian vähän kaloreita sun painoosi nähden!!! :attn: sen vuoksi sun paino ei laske vaan jojoilee ja saattaa jopa nousta.

oletko siis lääkärin valvonnassa nyt?

ja kyllä se valitettavasti on niin kuinlääkäritkin sanoo (niinku monet tässä ketjussa jo on sulle maininneet) että terveellinen, tasapainoinen ruokavalio sekä liikunta YHDESSÄ auttavat pudottamaan painoa. ei mikään vlcd-dieetti auta sinua pudottamaan esim. 30 kiloa jos ET LIIKU!

kaks viikkoa olet ollu nälkäkuurilla ja ainoa mistä se massa näyttäis lähteneen on aivot...
:D

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
Mun mielestä se vaaka joutaa romukoppaan ja ottaa mittanauha käyttöön :)
Sekin. Itse mittaan ja punnitsen itseni kerta viikkoon. On ihan mielenkiintoista seurata miten etenee. Mut jokapäiväiset mittaukset ja punnitukset on ihan turhia. Eihän niistä tuu kuin masennus.

Yhteistyössä