Miksi mun paino ei laske?

• Viestiketjun aloittaja Ärkele
  • Ensimmäinen viesti
plm
Alkuperäinen kirjoittaja Ärkele:
Alkuperäinen kirjoittaja paljon melua tyhjästä:
Miten pitkään sulla on ollu kitukuuri? Oisko säästöliekillä?
2 vkoa. Ja mun kokoisille ihan lääkärin valvonnassa suositellaan näitä erittäin niukkaenergisiä dieettejä. Eli kalorit alle 800kcal päivässä. Ja niillä muutkin näin lihavat kuin mä, laihtuu.

Ja jos säästöliekki ois olemassa, ei ois anorektikkoja ja afrikkalaisia luurankolapsia. :(
Hölynpölyä!
Afrikkalaiset luurankolapset ei ole koskaan saaneet ruokaa joten ei voi todellakaan verrata!
Ja anorektikot on ihan oma lukunsa, nehän on sairaita.
Enkä hetkeäkään usko että kukaan voisi elää 800 kilokalorilla saati että lääkäri suosittelisi sitä.

MyyMuikkunen
Olen täysin samoissa mitoissa kuin sinä ap. Mun lepokulutus (vai mikskä sitä oikein kutsutaankaan...) on vastikään mitattu ja se on 1700kcal. Eli vuorokauden sohavalla makaamalla kulutan 1700kcal...! Ja luonnollisesti en makaa sohvalla, vaan teen kotihommia, käyn töissä, touhuan lasten kanssa jne. Eli ainakin mulla päivän kulutus on aika huima! Olen saanut aika kovasti mässätä, että paino on vaan noussut...
Vaan nyt on onneksi vihdoinkin suunta alaspäin. Olen vlcd:llä jolla saan 500kcal/pvä ja ketoosi pitää huolen siitä, ettei nälkä ole. :)

mie
Kyllä näillä helteillä joku vaikutus on. Mulla paino pudonnut jonkun 2kg toukokuusta vaikka aivan varmasti kaloreita olen syönyt sen verran vähän, että reilu puoli kiloa viikossa ois pitänyt pudota. Mulla kans vaaka sahannut ylös-alas-ylös tässä taas viimiset päivät. Kyllä se siitä kun helteet lähtee. Mulla toisaalta laiharia on häirinnyt helteellä myös se, että joskus on pakko syödä sipsejä äkkiä kun verenpaine alkaa laskee alas. Mulla on normisti verenpaine jotain 90/60 ja nyt helteellä saattaa laskea entisestään ja äkkiä vedän pari kourallista sipsejä naamaan...

lol
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Kyllä näillä helteillä joku vaikutus on. Mulla paino pudonnut jonkun 2kg toukokuusta vaikka aivan varmasti kaloreita olen syönyt sen verran vähän, että reilu puoli kiloa viikossa ois pitänyt pudota. Mulla kans vaaka sahannut ylös-alas-ylös tässä taas viimiset päivät. Kyllä se siitä kun helteet lähtee. Mulla toisaalta laiharia on häirinnyt helteellä myös se, että joskus on pakko syödä sipsejä äkkiä kun verenpaine alkaa laskee alas. Mulla on normisti verenpaine jotain 90/60 ja nyt helteellä saattaa laskea entisestään ja äkkiä vedän pari kourallista sipsejä naamaan...
Et ole sitten kuullut vichyvedestä?

plm
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kylläpäs ap. on ärhäkkä. Suuttuu meille ja dieetilleen kun ei laihdukaan nopeasti. Vika on ainoastaan sinussa kun olet noin ylipainoinen etkä voi syyttää mitään/ketään muuta. Ja laihtuminen ei ole mikään taikatemppu, että naps vaan, kidutan itseäni 2vk ja olen sen jälkeen laiha. Mene ravitsemusterapeutille, noudata hänen ohjeitaan ja tule kahden VUODEN päästä tänne kertomaan tuloksista. Koska oikeasti 2vk tai 2kk ei ole yhtään mitään...
Voi kuule, en ole suuttunut mutta on melko käsittämätöntä ettei täällä aikuiset ihmiset ymmärrä lukemaansa. Kysyin miksi mun paino jojoilee, vastaukset on olleet luokkaa
"syöt liikaa, liikut liian vähän/olet säästöliekillä"

Vaikka mä oon monta kertaa sanonut että
-mun bmi on yli 40, ja syön alle 800kcal päivässä, joten kulutus ON enemmän kuin saanti
-ja että pussidieeteillä, joita suositellaan meikäläisen kokoiselle, on sama kalorirajoitus päivässä eikä niittenkään syöjät kahden viikon jälkeen säästöliekille mene. Miks mä sitten oisin mennyt?

Mut ei. Ihan kuin kukaan ei lukisi riviäkään siitä mitä mä kirjoitan, vaan sama jankutus jatkuu vaan.
Ei jojoilu tarkoita sitä painonvaihtelua muutaman kilon sisällä joka on ihan normaalia kaikille! Esim nesteistä johtuen jne.
Jojoilu tarkoittaa sitä että lihoo, laihtuu, lihoo, laihtuu. Siis ihan kunnolla.
Eikä tosiaan ole järkevää hypätä vaa'alla joka päivä. Korkeintaan kerran viikossa.

plm
Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja plm:
Enkä hetkeäkään usko että kukaan voisi elää 800 kilokalorilla saati että lääkäri suosittelisi sitä.
Se on tutkitusti paras keino ja lääkärihän suosittelee.
Loppuelämänkö?
Siitä vaan, eipä ole multa pois jos joku haluaa kituuttaa. Mä tarvitsen energiaa että jaksan käydä töissä ja harrastaa.
Normaalipainoinen ja päivässä menee noin 1700 kcal.

sellasta
Miten pitkään sulla on ollu kitukuuri? Oisko säästöliekillä?
2 vkoa. Ja mun kokoisille ihan lääkärin valvonnassa suositellaan näitä erittäin niukkaenergisiä dieettejä. Eli kalorit alle 800kcal päivässä. Ja niillä muutkin näin lihavat kuin mä, laihtuu.

Ja jos säästöliekki ois olemassa, ei ois anorektikkoja ja afrikkalaisia luurankolapsia. :(
kyllähän säästöliekilläkin jotain kuluttaa, mutta vaan normaalia paljon vähemmän. Kyllähän ne anorektikot ym. kuitenki laihtuu, kun eivät oikeasti syö päivässä kuin sen 1 omenan verran.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja lol:
En pysty juomaan hiilihapollisia juomia, en mitään...

sama
Loppuelämänkö?
Siitä vaan, eipä ole multa pois jos joku haluaa kituuttaa. Mä tarvitsen energiaa että jaksan käydä töissä ja harrastaa.
Laihduttaminen lakkaa normaalipainoon.

Ymmärrätkö lukemaasi? En ole verrannut ylipainoa ja nälkiintyneitä lapsia. Sanoin vaan että kahdessa viikossa ei mikään säästöliekki iske päälle, muutenhan kukaan ei nälkiintyisi tai sairastuisi anoreksiaan jossa laihtuu lopulta luurangoksi. Säästöliekki voi iskeä, mutta eiköhän sekin tule vasta sitten kun nälkäkuolema ihan oikeasti uhkaa. Ei siinä vaiheessa kun ylipainoa on viisikymmentä kiloa.
No mikä se vertaus sitten oli afrikanlapsista ja anorektikoista? Pikkasen eriasia heidän ja ylipainoisen 'säästöliekki' What ever that is...

Ymmärsin kyllä pointtisi, älä ala reuhaamaan. Ja kun kysyt miksi painosi jojoilee, niin mun käsittääkseni olet saanut ihan asiallisia vastauksia, miksi se jojoilee.
Se, että sä makoilet sohvalla ja vetelet jotain pussidiettejä, ei ole oikotie onneen. Paino saattaa jonkin ajan kuluttua tippua reilustikkin, mutta mitäs sitten kun jätät ne pussisi pois? Ja alat syömään normaalisti?
Aivan, painosi nousee Nasan kuuraketin lailla; FIUH -samoihin lukemiin, kuin alussa.

Noinkin ison bmi:n saaminen normaaleihin lukemiin tarvitseee elämäntapamuutoksen. Usko minua, tiedän tasan mistä puhun.

huokaus
Loppuelämänkö?
Kuka täällä (muu kuin sinä) on loppuelämästä puhunut??

Ooo
Lääkärit suosittelevat kaikenlaisia asioita, riippuu vain minkä suuntauksen lääkärille menee. Ei ole yhtä jumallallista totuutta. Lääkäri se on Antti Heikkiläkin (joka vähien hiilarien puolesta puhuu).
Itselle tuntuisi vaikealta kaikki kuurit, koska niissä on se perusajatus, että ne kestävät vain hetken. Ja jos kuuri on pussikeiton litkimistä, niin voi kuvotus. Jos paino laskee paremmin kun syö kermaisen lohikeiton, niin ei ole vaikea valita kumpaa syö =)

kk
Toi parisataa grammaa sinne tänne heittely ei kerro laihdutuskuurin tehokkuudesta tai tehottomuudesta yhtään mitään. Ton verran se heittelee jokaisella naisella esim. kuukautiskierron mukaan.

joku
Alkuperäinen kirjoittaja Criminal Mind:
Alkuperäinen kirjoittaja reps:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja joku:
Karppaamalla mulla lähti 20 g muutamassa kuukaudessa ja söin 2500-3000 begin_of_the_skype_highlighting              2500-3000      end_of_the_skype_highlighting kaloria päivässä... Ja liikuntana pelkkä kävely jota en lisännyt entiseen verrattuna.
Uu, tehokasta ;)
:D
Ja on muuten tarkka vaaka... :whistle:
Siis 20 kg!!!

Ärkele
Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
Ymmärrätkö lukemaasi? En ole verrannut ylipainoa ja nälkiintyneitä lapsia. Sanoin vaan että kahdessa viikossa ei mikään säästöliekki iske päälle, muutenhan kukaan ei nälkiintyisi tai sairastuisi anoreksiaan jossa laihtuu lopulta luurangoksi. Säästöliekki voi iskeä, mutta eiköhän sekin tule vasta sitten kun nälkäkuolema ihan oikeasti uhkaa. Ei siinä vaiheessa kun ylipainoa on viisikymmentä kiloa.
No mikä se vertaus sitten oli afrikanlapsista ja anorektikoista? Pikkasen eriasia heidän ja ylipainoisen 'säästöliekki' What ever that is...

Ymmärsin kyllä pointtisi, älä ala reuhaamaan. Ja kun kysyt miksi painosi jojoilee, niin mun käsittääkseni olet saanut ihan asiallisia vastauksia, miksi se jojoilee.
Se, että sä makoilet sohvalla ja vetelet jotain pussidiettejä, ei ole oikotie onneen. Paino saattaa jonkin ajan kuluttua tippua reilustikkin, mutta mitäs sitten kun jätät ne pussisi pois? Ja alat syömään normaalisti?
Aivan, painosi nousee Nasan kuuraketin lailla; FIUH -samoihin lukemiin, kuin alussa.

Noinkin ison bmi:n saaminen normaaleihin lukemiin tarvitseee elämäntapamuutoksen. Usko minua, tiedän tasan mistä puhun.
Mä en enää usko että sä oot tosissasi. Ei kukaan voi olla tuommoinen :eek:
Mä EN makaa vaan sohvalla, kuten olen sanonut monta kertaa jo. Mä EN aio elaihtumisen jälkeen alkaa syömään samalla tavalla kuin aiemmin, senkin olen sanonut tässä ketjussa jo. Ja ne vastaukset, no on kai ne asiallisia mutta ei ne todellakaan ole vastanneet mun kysymyksiin. Ja tämän perustelin jo aiemmin.

:headwall:

sama
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No siinähän se sitten on. Kourallisessa sipsiä on 548kcal, josta 55% rasvaa...

joo
Onneks meidän elimmistöllä on vaaka joka ensin mittaa että onko painoa tarpeeks että vois mennä säästöliekille ... ;)

EI mitään väliä oletko ylipainoinen vai alipainoinen, elimmistö voi mennä "säästöliekille". Sen tehtävä on taata tärkeimpien elinten toimintaa jos ravinnon saanti päivässä ei meinaa riittää niille. Toisinsanoen hidastaa aineenvaihduntaa. Ja kun aineenvaihdunta hidastuu hidastuu se rasvan palaminenkin koska siitä otetaan kaikki mahdollinen irti.

Tää kituuttaminen pienellä siis hidastaa rasvan palamista, sitä säästöliekki mun käsityksen mukaan tarkoittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:

Mä en enää usko että sä oot tosissasi. Ei kukaan voi olla tuommoinen :eek:
Mä EN makaa vaan sohvalla, kuten olen sanonut monta kertaa jo. Mä EN aio elaihtumisen jälkeen alkaa syömään samalla tavalla kuin aiemmin, senkin olen sanonut tässä ketjussa jo. Ja ne vastaukset, no on kai ne asiallisia mutta ei ne todellakaan ole vastanneet mun kysymyksiin. Ja tämän perustelin jo aiemmin.

:headwall:
Niin siis makaaminen sohvalla oli vain vertauskuva, EN todellakaan usko, ettet liiku ollenkaan, rauha. :)

Ja normaalilla syömisellä tarkoitin terveellisesti syömistä. En samaa mässäilyä (tämäkin kielikuva, älä revi stringejäsi! :D) mitä mahdollisesti aikasemmin.

Väännä mulle ratakiskosta ne kysymykset? Ilmeisesti käsitin ne väärin. =)

Mun mielestä mm. Pinki on ihan asiaa kirjoittanut.
Älä ap suutu, mutta mun mielestä sun asenne ei kovin suopea ole alun alkaenkaan ollut. Se, että mäkin kysyin sulta voiko olla säästöliekki ei tarkoita sitä, että sulla ON säästöliekki. Mä ajattelin, että tänne voi ehdotella, mikä voisi olla vikana ja sinä itse päättelet, mikä voisi sun kohdallas pitää kutinsa. Ja varmaan tiedät, että palstalla asiat menee herkästi muutenkin tappeluksi. Auttaisi, että ap koittaisi olla heittämättä vettä myllyyn.

Sinuna odottelisin vielä, että helteet ovat kunnolla ohi ja jättäisin punnitsematta siihen saakka. Varmasti kolmen litran päivittäisellä nestemäärällä (mikä varmasti on hyvä) jää osa turvottamaan kroppaa. Toivottavasti et luovuta, vaan jatkat sitten sillä hyvällä ruokavaliolla ja onnistut! :flower:

sama
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No siinähän se sitten on. Kourallisessa sipsiä on 548kcal, josta 55% rasvaa...
Kannattaa vatkata se hiilihappo pois, jos se häiritsee. Se ei oikein toimi diettinä, jos ottaa 800 kcal nutriletistä ja 1200 kcal muutamasta kourallisesta sipsiä.

Jos vlcd ei pidä, niin se joko laitetaan pitämään tai haetaan muutosta muualta. Vlcd kyllä on parasta, mitä merkittävään ylipainoon on tarjolla-

Mun mielestä mm. Pinki on ihan asiaa kirjoittanut.
Älä ap suutu, mutta mun mielestä sun asenne ei kovin suopea ole alun alkaenkaan ollut. Se, että mäkin kysyin sulta voiko olla säästöliekki ei tarkoita sitä, että sulla ON säästöliekki. Mä ajattelin, että tänne voi ehdotella, mikä voisi olla vikana ja sinä itse päättelet, mikä voisi sun kohdallas pitää kutinsa. Ja varmaan tiedät, että palstalla asiat menee herkästi muutenkin tappeluksi. Auttaisi, että ap koittaisi olla heittämättä vettä myllyyn.

Sinuna odottelisin vielä, että helteet ovat kunnolla ohi ja jättäisin punnitsematta siihen saakka. Varmasti kolmen litran päivittäisellä nestemäärällä (mikä varmasti on hyvä) jää osa turvottamaan kroppaa. Toivottavasti et luovuta, vaan jatkat sitten sillä hyvällä ruokavaliolla ja onnistut! :flower:
Kiitos! :flower:

Ja tummennettuun kohtaan, samaa toivon minäkin, vilpittömästi! :hug:

Yhteistyössä