Miksi mun paino ei laske?

• Viestiketjun aloittaja Ärkele
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Ärkele:
Syön samalla tavalla makroja, mitä niitä on noissa pussidieeteissä. Eli hh 10-80, rasvaa alle 10, proteiinia 50-80. Vitamiinit plus muut otan purkista, vettä menee päivässä 3 litraa suunnilleen. Pieniä annoksia muutaman kerran päivässä. Kcal alle 800.
Liian vähän, niitäkin nutreja jne syödään se 5-6/pv. Vai paljonko on se muutama?

Ärkele
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Syön samalla tavalla makroja, mitä niitä on noissa pussidieeteissä. Eli hh 10-80, rasvaa alle 10, proteiinia 50-80. Vitamiinit plus muut otan purkista, vettä menee päivässä 3 litraa suunnilleen. Pieniä annoksia muutaman kerran päivässä. Kcal alle 800.
Liian vähän, niitäkin nutreja jne syödään se 5-6/pv. Vai paljonko on se muutama?
Täh? Nutreissakin päivän kalorisaldo on alle 800. Ja makrot just noi. Syön 4-6 krt päivässä, riippuu päivästä.

Kaikkihan tämän nyt tietää, mutta pistän silti;

Eli minä olin 125 kg, reilu 6 (7?) vuotta sitten. Vähensin jo silloin syömistäni ja rupesin liikkumaan, paino putosi. Tosin nousikin heti, kun lopetin liikkumisen ja mässytys alkoi (ylläri)

Nyt tammikuussa olin reilu 100kg jälleen, ja aloitin työt (hevostalleilla). Runsas liikunta ja säännölliset ruoka-ajat, siinä se jippo mulle! Paino lähti tippumaan ja on nyt 69kg :D

Syödä voin vaikka kuinka paljon (siis ruokaa, ei välipaloja) ja liikunta pitää huolen siitä, että ravinto ei keräänny vatsamakkaroiksi.

Ap ajatusmaailma on hieman väärä, jos rupeaa ylipainoa ja afrikan lapsia vertaamaan keskenään :/

karppaaja
Ootko kokeillu karppausta? Se on nopea ja helppo tapa laihduttaa. Vähäkalorisella saat vaan aineenvaihdunnan sekasin ja laihduttaminen on kidutusta.

www.karppaus.info Lue ehkä myös joku karppikirja, esim. Karpin tapaan ennen ku aloitat!

Mullakin menossa painoremppa ja aivan kotikonstein ilman kitukuureja. Koko samaa luokkaa kun ap. Mistään en oo luopunu kokonaan, mut se ratkasee paljonko syö, mitä syö ja kulutus.
Onkohan sulla ap ny aivan kohillaan toi homma jos ei se toimi.

Ärkele
Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
Kaikkihan tämän nyt tietää, mutta pistän silti;

Eli minä olin 125 kg, reilu 6 (7?) vuotta sitten. Vähensin jo silloinsyömistäni ja rupesin liikkumaan, paino putosi. Tosin nousikin heti, kun lopppetin liikkumisen ja mässytys alkoi (ylläri)

Nyt tammikuussa olin reilu 100kg jälleen, ja aloitin työt (hevostalleilla). Runsas liikunta ja säännölliset ruoka-ajat, siinä se jippo mulle! Paino lähti tippumaan ja on nyt 69kg :D

Syödä voin vaikka kuinka paljon (siis ruokaa, ei välipaloja) ja liikunta pitää huolen siitä, että ravinto ei keräänny vatsamakkaroiksi.

Ap ajatusmaailma on hieman väärä, jos rupeaa ylipainoa ja afrikan lapsia vertaamaan keskenään :/
Ymmärrätkö lukemaasi? En ole verrannut ylipainoa ja nälkiintyneitä lapsia. Sanoin vaan että kahdessa viikossa ei mikään säästöliekki iske päälle, muutenhan kukaan ei nälkiintyisi tai sairastuisi anoreksiaan jossa laihtuu lopulta luurangoksi. Säästöliekki voi iskeä, mutta eiköhän sekin tule vasta sitten kun nälkäkuolema ihan oikeasti uhkaa. Ei siinä vaiheessa kun ylipainoa on viisikymmentä kiloa.

vieras
Kylläpäs ap. on ärhäkkä. Suuttuu meille ja dieetilleen kun ei laihdukaan nopeasti. Vika on ainoastaan sinussa kun olet noin ylipainoinen etkä voi syyttää mitään/ketään muuta. Ja laihtuminen ei ole mikään taikatemppu, että naps vaan, kidutan itseäni 2vk ja olen sen jälkeen laiha. Mene ravitsemusterapeutille, noudata hänen ohjeitaan ja tule kahden VUODEN päästä tänne kertomaan tuloksista. Koska oikeasti 2vk tai 2kk ei ole yhtään mitään...

oaefnv
Heitä se vaaka nyt alkuun helvettiin.

Olet kuitenkin vlcdllä sen kolme kuukautta ja selvää on, että läski tippuu noin 16 kg.

Se, että nesteet heittelee on jotain, minkä ei tarvitse kiinnostaa. Se, minkä pitäisi kiinnostaa on se, mitä vlcd:n jälkeen tapahtuu...

Ärkele
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kylläpäs ap. on ärhäkkä. Suuttuu meille ja dieetilleen kun ei laihdukaan nopeasti. Vika on ainoastaan sinussa kun olet noin ylipainoinen etkä voi syyttää mitään/ketään muuta. Ja laihtuminen ei ole mikään taikatemppu, että naps vaan, kidutan itseäni 2vk ja olen sen jälkeen laiha. Mene ravitsemusterapeutille, noudata hänen ohjeitaan ja tule kahden VUODEN päästä tänne kertomaan tuloksista. Koska oikeasti 2vk tai 2kk ei ole yhtään mitään...
Voi kuule, en ole suuttunut mutta on melko käsittämätöntä ettei täällä aikuiset ihmiset ymmärrä lukemaansa. Kysyin miksi mun paino jojoilee, vastaukset on olleet luokkaa
"syöt liikaa, liikut liian vähän/olet säästöliekillä"

Vaikka mä oon monta kertaa sanonut että
-mun bmi on yli 40, ja syön alle 800kcal päivässä, joten kulutus ON enemmän kuin saanti
-ja että pussidieeteillä, joita suositellaan meikäläisen kokoiselle, on sama kalorirajoitus päivässä eikä niittenkään syöjät kahden viikon jälkeen säästöliekille mene. Miks mä sitten oisin mennyt?

Mut ei. Ihan kuin kukaan ei lukisi riviäkään siitä mitä mä kirjoitan, vaan sama jankutus jatkuu vaan.

sama
Alkuperäinen kirjoittaja oaefnv:

Olet kuitenkin vlcdllä sen kolme kuukautta ja selvää on, että läski tippuu noin 16 kg.

Se, että nesteet heittelee on jotain, minkä ei tarvitse kiinnostaa. Se, minkä pitäisi kiinnostaa on se, mitä vlcd:n jälkeen tapahtuu...
ja säästöliekki on bullsshittiä

Ihan sen verran hyppään mukaan että mulle on ravintoterapeutti moneen otteeseen teroittanut että ravinnolla on se suurempi merkitys laihdutuksessa kuin liikunnalla. Liikunta on hyvä tuki mutta on hiton vaikeaa polttaa liikkumalla 1000 kaloria kuin että jättäisi sen ruokavaliolla syömättä.

Tsemppiä ap:lle toivoo toinen läski joka ei laihdu...

joku
Alkuperäinen kirjoittaja joku:
Karppaamalla mulla lähti 20 g muutamassa kuukaudessa ja söin 2500-3000 begin_of_the_skype_highlighting              2500-3000      end_of_the_skype_highlighting kaloria päivässä... Ja liikuntana pelkkä kävely jota en lisännyt entiseen verrattuna.
Uu, tehokasta ;)
No miehellä lähti 10 kg vaikka se ei ees laihduttanu ja jatko herkkujen syömistä. Vähensi vaan hiilareita ja söi enemmän rasvaa... Eikä oo tullu takas kilot kummallekaan (alotettiin karppaus vuosi sitten)

vieras
Voi kuule, en ole suuttunut mutta on melko käsittämätöntä ettei täällä aikuiset ihmiset ymmärrä lukemaansa. Kysyin miksi mun paino jojoilee, vastaukset on olleet luokkaa

-mun bmi on yli 40, ja syön alle 800kcal päivässä, joten kulutus ON enemmän kuin saanti
-ja että pussidieeteillä, joita suositellaan meikäläisen kokoiselle, on sama kalorirajoitus päivässä eikä niittenkään syöjät kahden viikon jälkeen säästöliekille mene. Miks mä sitten oisin mennyt?

Mut ei. Ihan kuin kukaan ei lukisi riviäkään siitä mitä mä kirjoitan, vaan sama jankutus jatkuu vaan.
Sä olet ihan skitso sen vaakasi kanssa, olisit miettinyt tätä tilannetta silloin kun lihoit... Kukaan ei voi laihtua nopeasti ellei sitten halua myös luopua lihaksistaan. Laihdutus on hidasta ja pitkäjänteistä hommaa ja kun sen tekee hitaasi, se on pysyvää. Vieppäs se vaaka nyt varastoon ja käy vaikka kerran kuukaudessa sillä, olet ihan stressaantunut yhden kilon takia.

Ärkele
Alkuperäinen kirjoittaja sama:

No niin, onneks olkoon, olit eka joka edes tajusi mun viestit. Nesteitä nuo varmaankin on, mutta ärsyttää se silti että ne tulee ja menee kuin joku hemmetin liima. Kyllä mulla on käsitys siitä, mitä laihtumisen jälkeen tapahtuu, en aio palata tähän. Täydellinen ruokaremontti on edessä, mutta ensin haluan kunnon alkustartin tälle kaikelle.

Kalorit on samat noissa pusseissa. Mutta niissä mainitaan myös riittävä liikunta yhteydessä ravintoon. On se mitä tahansa kunhan liikkuu. Ohjeissa sanotaan että se on tärkeää. Miehellä tippus reilu 18kg mut ei se ollu liikkumatta vaan käveli, ui...Ja kävi vaakalla kerran viikossa kuten minäkin jos muistan.

osdn
Alkuperäinen kirjoittaja Criminal Mind:
Ihan sen verran hyppään mukaan että mulle on ravintoterapeutti moneen otteeseen teroittanut että ravinnolla on se suurempi merkitys laihdutuksessa kuin liikunnalla. Liikunta on hyvä tuki mutta on hiton vaikeaa polttaa liikkumalla 1000 kaloria kuin että jättäisi sen ruokavaliolla syömättä.

Jos vaihtaa pekonituplamcdonalds aterian tunnin juoksulenkkiin, niin se on yhteensä noin 3000 kcal.

sama
Alkuperäinen kirjoittaja sama:

No niin, onneks olkoon, olit eka joka edes tajusi mun viestit. Nesteitä nuo varmaankin on, mutta ärsyttää se silti että ne tulee ja menee kuin joku hemmetin liima. Kyllä mulla on käsitys siitä, mitä laihtumisen jälkeen tapahtuu, en aio palata tähän. Täydellinen ruokaremontti on edessä, mutta ensin haluan kunnon alkustartin tälle kaikelle.
No sitähän olet tekemässä. Se kunnollinen alkustartti ei vain tapahdu parissa päivässä, vaan parissa kuukaudessa.

Ärkele
Alkuperäinen kirjoittaja Criminal Mind:

Kiitos! Just näin mäkin olen useammastakin luotettavasta tutkimuksesta lukenut. Joten en stressaa sillä näin alussa. Aloitan liikunnan sitten kun se alkaa tuntumaan hyvältä. Tällä painolla en todellakaan voi edes niitä kävelylenkkejä tehdä, kun polvet ei kestä. On testattu. Samoin muukin liikunta. Mutta kun pääsen alle 90, pystyn taas lenkkeilemään ja tanssimaan ja muutakin.
Uinti olisi hyvä juttu ja tykkäisin siitä, mutta meillä on lähin uimahalli 40 kilsan päässä kun tän paikkakunnan halli meni remonttiin ja kiinni vuodeksi..

Ooo
Tästä taasen huomamme, ettei ne vanhat ajatukset pidä paikkaansa...Siis siitä, että mennään mahdollisimman vähillä kaloreilla. Silloin joutuu kituuttamaan, ei jaksa elää sellaista elämää kauaa, repsahtaa, kituuttaa taas jne. Paino jumittaa kun ei saa ravintoa, pitää kiinni läskivaroistaan ihan viimeiseen saakka. Toki joskus laihtuu, ihan väkisinkin, niinhän käy jos ei syö. Mutta mukavammilla ja terveemmilläkin tavoilla pääsee kiloistaan eroon. Ei liikkumalla vaan ruokavaliolla.

epfv
Voin kertoa kokemuksesta, että kun pudottaa painon lauantaiksi, niin maanataina ja tiistaina se on korkeammalla kuin edellisenä viikonloppuna. Se syö kyllä mielenterveyttä etenkin, kun energiaa ei ole.

Yhteistyössä