Miksi mummut ei voi tajuta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
meillä lapsi siis hoidossa mummulla sillon kun minulla ja miehellä sattuu sama vuoro. Aamuisin siis vain, koska itse teen vain aamuvuoroa, mies tekee vuorotyötä. No, mummolle on sanottu ainakin nyt 5 krt, että KUN lapsi on heillä hoidossa aamusta päivään, niin lounas syötetään MUTTA päivällistä ei, koska tulen itse kotiin klo 3 ja teen ruuan meille klo 16-17 väliin, ja syömme sitten ite. Nyt mummu tekee niin, että syöttää lounaan noin klo 12 ja päivällisen jo 14.30-15.00. Miksi ei voi tajuta, että teemme itse päivällisen koska syömme muutenkin itse ja että lounas ja päivällinen on liian lähekkäin jos noin mennään. Miksi ihmeessä anoppi tahtoo mennä omien sääntöjensä mukaan...

Haloo, päivällinen klo 14:30-15??????

Silloinhan normaalit ihmiset syö VÄLIPALAA!!!
Ap, olisin minäkin tuohduksissa.....

No jos ehdottaisit mummolle että ennemmin välipala olisi paikallaan siihen aikaan?

Tosin mun mielestä sillä ei suuresti ole väliä syökö lapsi ravintoa etiketillä "välipala" tai "päivällinen", eiköhän joka tapauksessa syö juuri sen verran kuin sattuu olemaan nälkä.

Kysehän on nyt siitä, että enhän minä ns. vaadi mitään, muutakuin olla syöttämättä lastani. Joudun joka tapauksessa tekemään kotona ruuan heti, että saan seuraavana päivänä ruokaa evääksi. Ja minähän ne sapuskat sinne lapselle ostan, niin eikö niitä voi säästellä, koska haluan syöttää toisella aterialla lapselle KOTIRUOKAA, enkä halua että lapsi syö pilttiä 2 krt päivässä.

Kysehän on nyt siitä, että enhän minä ns. vaadi mitään, muutakuin olla syöttämättä lastani. Joudun joka tapauksessa tekemään kotona ruuan heti, että saan seuraavana päivänä ruokaa evääksi. Ja minähän ne sapuskat sinne lapselle ostan, niin eikö niitä voi säästellä, koska haluan syöttää toisella aterialla lapselle KOTIRUOKAA, enkä halua että lapsi syö pilttiä 2 krt päivässä.

Mutta jos tätä kaiken lisäksi tapahtuu harvemmin (eli silloin kun teillä on vuorot yhtäaikaa) niin mitä väliä? Ei sen sun lapsi siitä Piltistä pilalle mene. Sun täytyy varmaan hommata joku muu hoitaja jos ette pääse yhteisymmärrykseen lapsen ruokailuista... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja nellustiina:
Tuohonhan on helppo ratkasu :) vie vaan se yks pilttipurkki mukana älä vie varastoon sinne nii sitte ei voi antaa ku sen yhen purkin

Näinpä juuri, viet sitten lisäksi jotain mikä menee välipalasta.

On toisilla isot ongelmat ;)

Alkuperäinen kirjoittaja miss-x:

Mutta jos tätä kaiken lisäksi tapahtuu harvemmin (eli silloin kun teillä on vuorot yhtäaikaa) niin mitä väliä? Ei sen sun lapsi siitä Piltistä pilalle mene. Sun täytyy varmaan hommata joku muu hoitaja jos ette pääse yhteisymmärrykseen lapsen ruokailuista... :whistle:

No mitähän yhteisymmärrystä siinä sitten on, jos kerran mummu saa päättää miten lapseni syö?? Jos maksan anopille 450? kuussa siitä, että hän hoitaa lastamme silloin tällöin, niin enkö tosiaan saa päättää, miten lapseni syö?

Ja totta helvetissä olen kiitollinen anopille siitä, että hoitaa lastamme, ei parempaa hoitajaa olisi. Mutta tuota ruoka hommaa en tajua lainkaan. Enkä sitä, että mummu ei voi pestä aamuisin tytön hampaita :O Se ihmetyttää...

Onhan sulla vaihtoehtona sanoa anopille kovasti ja rumasti kyllä hän silloin ymmärtää ja ilahtuu ja hommat toimii sen jälkeen. Vie sitä ruokaa purkki kerrallaan niin ongelma ratkeaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onhan sulla vaihtoehtona sanoa anopille kovasti ja rumasti kyllä hän silloin ymmärtää ja ilahtuu ja hommat toimii sen jälkeen. Vie sitä ruokaa purkki kerrallaan niin ongelma ratkeaa.

No ollaan jo ostettu sinne iso satsi pilttejä mummon toiveesta aikaisemmin, jo ennen kuin tyttö aloitti hoidon, joten se olisi aika turhaa ja lapsellista alkaa niitä sieltä pois roudaamaan. Mutta mielestäni en ole kyllä mitenkään epäkiitollinen, kun toivon että lasta ei syötettäisi vielä 2,5h päästä lounaasta, kun siihen jää sitten iso väli iltapalaan. Eihän tässä nyt kyse ole kiitollisuudesta, mielestäni. Ihme kyllä kun se pitää siihen vääntää!

En ole ihminen joka sanoo rumasti, varsinkaan läheisille ihmisille. Kyllä pyrin selvittämään asiat sovussa ja ihmisten tavoin :)

No ollaan jo ostettu sinne iso satsi pilttejä mummon toiveesta aikaisemmin, jo ennen kuin tyttö aloitti hoidon, joten se olisi aika turhaa ja lapsellista alkaa niitä sieltä pois roudaamaan. Mutta mielestäni en ole kyllä mitenkään epäkiitollinen, kun toivon että lasta ei syötettäisi vielä 2,5h päästä lounaasta, kun siihen jää sitten iso väli iltapalaan. Eihän tässä nyt kyse ole kiitollisuudesta, mielestäni. Ihme kyllä kun se pitää siihen vääntää!

Ei jää iso väli kun lapsi syö teidän kanssanne.

Kuskaa sinne iso satsi marja- ja hedelmäsoseita ja pyydä antamaan välipala-aikaan?

Alkuperäinen kirjoittaja Yksvaan:
Enkä sitä, että mummu ei voi pestä aamuisin tytön hampaita :O Se ihmetyttää...

MITÄ? Toi on kyllä kodin tehtävä.

Mummo tulee tänne hoitamaan lasta, koska lähdemme aamuvuoroon miehen kanssa jo klo 5 aamulla. Joten tyttö jää nukkumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja yks:
niin ja helpompihan sun on mennä kotiin laittamaan sitä ruokaa, kun ei ole nälkäinen ja kiljuva lapsi mukana sitte!! nauti tilanteesta ja muista kiittää mummua siitä huolenpidosta!!! en ymmärrä, miksi nykyään valitetaan niiiiiiiiin turhista asioista!!!!

niimpä

Mummu vaivautuu ruokkimaan lapsesi ja sä iniset?

Ymmärrän, että yhdessä on mukava syödä päivällinen, mutta alotuksen perusteella mummun hoitopäivät ei ole ihan jokapäiväistä?

Yhteistyössä