4-vuotias syö huonosti kotona

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"a p"

Vieras
Lapsi on päivähoidossa meidän ollessa töissä. Yleensä klo. 8.30-16.00. Hoitopaikassa syö aamupalalla puuron ja lounaan hyvällä ruokahalulla. Monesti saadaan kuulla että on pyytänyt jopa lisää ja lautasen syönyt tyhjäksi. Olen kuitenkin itse pistänyt merkille, että välipala on hoitopaikassa toisinaan aika tuhti ja monesti sisältää eineksiä mm. lihapiirakoita, eineslihapullia, valmis kiisseliä missä järkyttävän paljon sokeria jne jne :O välipalan syövät klo 14.00.

Kotona teen päivällisen klo. 18.00 kieppeillä. Lapsi ei tosin syö oikein mitään. Särppii vain ruokaa..maistaa ehkä vähäsen ja työntää lautasen syrjään. Ja meillä tosiaan syödään normaalia peruskotiruokaa. Tänäänkin oli perunoita ja nakkikastiketta..luulisi että lapselle maistuisi. Mutta ei niin ei :/ ennen nukkumaanmenoa, iltapalalla sitten olisikin hirveä nälkä, kun ei päivällistä syönyt. Voisiko siis mielestänne ongelma piillä tuossa tuhdissa välipalassa? Päivällisen tekoa en paljoa myöhempäänkään haluaisi siirtää koska muulla perheellä on jo kuuden maissa kova nälkä.

Vapaapäivinä kun ollaan kotona, lapsen välipala koostuu yleensä hedelmistä ja/tai marjoista. Ja yleensä myös päivällinenkin maistuu tuolloin paremmin

Pakko on kysyä mikä tässä on ongelma? Jos ei iltaruoka maistu, niin tulee kuitenkin pöytään istumaan ja syö mitä syö. Sitten taas iltapalalla enemmän. Päivällä syö niin hyvin niin ei varmaan sitten iltaruoka aikaan ole vielä nälkä.

Itse olisin niin onnellinen jos poikani 3,5v söisi noin hienosti mitä teillä lapsi syö!

Yhteistyössä