Miksi mua aina huimaa tai oksettaa? Usein molempia, yleensä vähintään jompaa kumpaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ja olen siis yrittänyt hoitaa tuota vaivaa. Illalla tein kemppijumppaa ja venyttelin, olo tuntui paremmalta. Mutta jo nukutun yön jälkeen aamulla olo oli taas kamalampi.

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
voi olla myös hyvälaatusta asentohuimausta. siihen liittyy ainaki miulla pahoinvointisuus ku maailma pyörii silmissä.

Mulla huimaus ei ole sellaista pyörivää. On vaan lähes jatkuva olotila. Tunnen sen huimauksen ja olo on sellainen "epävarma". Vaikea selittää.

Itselläni liittyy tosi pahaa huonovointisuutta niska- ja hartiasärkyyn. Itse olen helpottanut oloa lämpimällä vehnätyynyllä ja kuumavesipullolla. Sitten olen vähän hieroskellut itse. Mut kannattaa oikeasti käväistä hierojalla :) Itselläni se helpotti. En meinannut enää sängystä päästä ylös.

Alkuperäinen kirjoittaja hm:
Itselläni liittyy tosi pahaa huonovointisuutta niska- ja hartiasärkyyn. Itse olen helpottanut oloa lämpimällä vehnätyynyllä ja kuumavesipullolla. Sitten olen vähän hieroskellut itse. Mut kannattaa oikeasti käväistä hierojalla :) Itselläni se helpotti. En meinannut enää sängystä päästä ylös.

Mullakin joskus aamuisin sattuu oikealle puolelle niin, että ei tosiaan meinaa päästä sängystä ylös =/

Alkuperäinen kirjoittaja Mussupussu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Mussupussu:
Mulla oli tollanen olo monta vuotta. Sitten lopetin tupakanpolton. Ei oo enää.

Itse en polta.

Sitten en osaa auttaa. Alhainen verenpaine? Alipaino? Henkinen paha olo?

Verenpaine "ihanteellinen", paino ok, en ainakaan tunnista henkistä pahaa oloa. Tietysti se mitä tämä jatkuva olotila rassaa.

Googleta niskahartiajumppa, löydät useita erilaisia jumppaohjeita, joista voit valita itsellesi sopivimman. Sitä pitää kyllä tehdä päivittäin, että siitä jotain hyötyä on, mutta jumpalla saat hartiasi pidettyä hyvässä kunnossa. Ainakin mulla toimii, kun töissä tehdään säännöllisesti taukojumppaa, niin on paljon parempi olo kuin silloin, jos jumppa unohtuu pidemmäksi aikaa tekemättä.
Kokeile myös erilaista tyynyä.

juuri poden useita viikkoja kestävästä huimaavasta tunteesta.Jo kyljen kääntö sängyssä aamulla herätessä saa huimaavaa oloa aikaa ja oksettaa.

Eilen kävin hierojalla..ja NYT vasta onkin huimannut.Olo kuin pienessä krapulassa koko ajan.Tuskaa! Ensi viikolla uusi aika hierojalle..toivottavasti se lähtee tällä

pari varvastakin jo puutuneessa tilassa...jonnekin painaa nyt jokin

ihanaa huomata etten ole huimaukseni kanssa ainoa

Minulla vastaavia oireita ja lisäksi päänsärkyä jo vuosien ajan. Tk-lääkärit sanoneet niska- ja selkäoireiksi, eli jumppaa. Sain viimein ajan neurologille joka laittoi mangneettikuvaukseen. Aivoissa ei mitään poikkeavaa, mutta poskiontelot ja joku muu ontelo ihan täynnä jotain, kystia tms. Nyt sitten odottelen seuraavan polin aikaa...
Vaadi lääkäreitä tutkimaan, jossain yleensä vika. Jopa ihan yllättävä sellainen.

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
voi olla myös hyvälaatusta asentohuimausta. siihen liittyy ainaki miulla pahoinvointisuus ku maailma pyörii silmissä.

Mulla huimaus ei ole sellaista pyörivää. On vaan lähes jatkuva olotila. Tunnen sen huimauksen ja olo on sellainen "epävarma". Vaikea selittää.

no ei se kaikilla oo samanlaista. riippuu että missä kohtaa tasapainoelintä se sakka on...

Alkuperäinen kirjoittaja Emma:
Mulla oli tuota aivan samaa, jatkuvaa huonoa oloa ja huimausta. Kävi ilmi että niskassa nikamat oli aivan jumissa. Vasta 4 kerta sai ne auki.

Ok. Täytyy vissiin saada lääkärin lähete?

mutta lääkärin lähetteellä saa Kelan korvausta ( huimat 20% ). Itsellä tuli 10x maksamaan n 400e, josta saan sitten tuon 20% takaisin

Yhteistyössä