Vapaus valita
Niin on. Mitä sitten? Ei kai se sinulta ole pois jos MINÄ en halua lastani Fannyksi nimetä? Mielestäni en ole mitenkään epäystävällisesti/provosoivasti/ilkeästi asiasta puhunut. Ap kysyi miksi moni inhoaa erikoisia nimiä ja minä sanoin mielipiteeni asiasta. Jos sinun lapsesi on Fanny, niin ihan jees. Minun elämää se ei pilaa, eikä kenenkään muunkaan. Eikö tämä ole juuri keskustelupalstan idea, että saa sanoa oman mielipiteen? Ja edelleenkin mielestäni en ollut millään tavalla loukkaava. Pahoittelen jos pahoitin mielesi.Alkuperäinen kirjoittaja same:Mutta on se Fanny muuallakin nimi, ei tosiaan vaan täällä Suomessa.... huoh taas.Alkuperäinen kirjoittaja Vapaus valita:No mä olen kyllä 32 ja mua ei edes naurata Fanny-vanukas. Lähinnä esim. jos lapsi menee opiskelemaan vaikka ulkomaille niin kyllä mä uskon, että se saa siellä jaskaa niskaan. Suomessahan Fanny on ihan perinteinen nimi. Mitä sän nyt herneet vedät siitä jos briteissä tuo nimi tarkoittaa naisen värkkiä. Syytön siihen lienen...Alkuperäinen kirjoittaja uskomatonta:No jaa... tossa taas näkyy aikuinen asenne ! Nimi Fanny on kuitenkin NIMI. Meidän teinien luokalla tuon niminen tyttö, enkä koskaan ikinä milloinkaan ole kuullut teinien mitenkään ihmettelevän, häpeilevän, kiusaavan tai pilkkaavan kaveriaan tai hänen nimeään. Haloo mistä ne asenteet tulevat?!Alkuperäinen kirjoittaja vapaus valita:Sehän on vaan rikkaus, että on erilaisia nimiä niinkuin ihmisiäkin. Ehdointahdoin en kyllä missään nimessä antaisi lapselle nimeä joka olisi jotenkin todella törkeä esim. Fanny. En pahemmin kehtaisi matkustella lapseni kanssa...
Sinäkö tirskahtelisit naurua pidätellen, jos lapsesi toisi tuon nimisen kaverin kotiin? Tai häpeäisit vanhempien puolesta; huoh.