K
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Nannan äiti;30076596:Ei ole mitään syytä mollata etupylly nimityksen käyttäjiä. Meillä käytetään nimityksiä pippi ja kikki.
Uskovaiset käyttää usein etupyllyä.
Ihan hyvin voi käyttää etupylly sanaa myös työssään.
Alkuperäinen kirjoittaja Sopivasti lihava mäyrä;30077737:Kyllä alapää on ihan perussanastoa sairaalamaailmassakin. Jos mä ohjaan potilaan virtsanäytteelle, sanon, että huolellinen alapään pesu ja sitten keskivirtsanäyte. En sano, että peskää sukupuolielimenne, alapää toimii kaikkein parhaiten.
Alkuperäinen kirjoittaja Sopivasti lihava mäyrä;30077737:Kyllä alapää on ihan perussanastoa sairaalamaailmassakin. Jos mä ohjaan potilaan virtsanäytteelle, sanon, että huolellinen alapään pesu ja sitten keskivirtsanäyte. En sano, että peskää sukupuolielimenne, alapää toimii kaikkein parhaiten.
Alkuperäinen kirjoittaja Sopivasti lihava mäyrä;30077789:Mut eiks tolla logiikalla "alapesu" voi tarkoittaa myös vaikkapa jalkojen pesua? No vitsit vitsinä.... musta alapesu ja alapään pesu on yks ja sama asia, eikä ainakaan tähän mennessä kukaan ole pessyt muuta kuin sukuelimensä, jos olen jompaa kumpaa ilmaisua käyttänyt.
Jos odottavasta äidistä pitäis ottaa vaikkapa streptokokkiviljely, en mä silloin sano, että otetaan näyte tuolta alapäästä, vaan käytän sanaa emätin. Koska se on se tarkka sijainti. Samoin jos otan mrsa-näytteitä, käytän sanoja peräaukko ja väliliha, enkä alapäätä. Ts. eksakteilla nimityksillä, jos puhutaan tarkasta paikasta, alapäästä jos puhutaan sukuelimistä yleisesti.
Alkuperäinen kirjoittaja Sopivasti lihava mäyrä;30077820:Joo, ja sanopa miehelle, että "otan näytteen tuolta alapäästä" ja sitten tuikkaa se pumpulipuikko persreikään, niin siinä menee kyllä persposket salamana lukkoon. Viisaampaa varottaa suoraan, että nyt mennään ihan asian ytimeen.
Alkuperäinen kirjoittaja Sopivasti lihava mäyrä;30077795:Ei oo ei. Mun korvissa kuulostaa just siltä mitä moni muukin on sanonut: aikuisen keksimä nimitys, kun ei kehtaa pimppiä sanoa.