Miksi mis ei voi mennä vasektomiaan? Miksi minun pitää mennä steriloitavaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tämän vauvan jälkeen haluamme ikuisen ehkäisyn. Ikääkin jo alkaa olemaan aika paljon. Jonkun mielestä olen varmaan jo nyt liian vanha saamaan vauvaa.

Sanoin miehelle, että se on miehelle paljon paljon yksinkertaisempi tehdä ja jos hän epäröi jotain niin hän voi aina luovuttaa spermaansa pakastettavaksi. Jos epäilee, että joskus haluaa jonkun kanssa vielä lapsia. Tuskin haluaa koska mies kärsii masennuksesta ja on jo tähän lapsimäärään ja töihinsä väsynyt. Nyt kuitenkin halusi vielä yhden.

Yhtenä päivänä hän kyseli kaikki mitä tiedän tästä toimenpiteestä. Olen lukenut siitä ja kerroin kaiken mahdollisen miesten luuloista faktoihin. Sitten hän sanoi et selitän siitä niin kuin painostaisin. Vastasin et itsehän kysyit ja mä kerron.

Pitääkö naisen kärsiä kaikki hemmetin raskausvaivat, synnytyskivut, yövalvomiset ja mies ei voi tehdä mitään yhteisen elämän eteen?

Meillä ihan sama tilanne. Mies ei suostu vasektomiaan, mulle ei käy hormonaalinen ehkäisy. Vuosia jo menty kortsuilla ja alkaa ärsyttää. Todella. Mutta eih, mies ei suostu. Lapset jo 11 ja 9 v ja enempää ei tehdä, se on puhuttu sata kertaa läpi. En tajua oikeesti miksi mies pistää hanttiin.

mä en haluis että mun mies menis vasektomiaan, ois aivan totaalinen turn off henkisesti, ehkä miehes ajattelee jotenkin samalla lailla.
en menis kyllä itsekään, mutta mä oonkin siitä "hullu" että syön mielelläni pillereitä kun saan ihan itse päättää koska on menkat ja iho pysyy hyvänä.

[QUOTE="vieras";25685175]mä en haluis että mun mies menis vasektomiaan, ois aivan totaalinen turn off henkisesti, ehkä miehes ajattelee jotenkin samalla lailla.
en menis kyllä itsekään, mutta mä oonkin siitä "hullu" että syön mielelläni pillereitä kun saan ihan itse päättää koska on menkat ja iho pysyy hyvänä.[/QUOTE]

Mäkään en menisi, enkä haluaisi että mies menee. Saisi toki tehdä itse mitä haluaa ja olisin ihan ok sen kanssa. Tuo on kuitenkin tosi henkilökohtainen asia ja tosiaan vaikuttaa monella tavalla, että ei mun mielestä ihan voi ajatella noin että "miksei se voi mennä vaan mun pitää...".

[QUOTE="mama";25685189]sekä miehet että naiset pelkäävät sen vaikuttavan seksuaaliseen halukkuuteen ja kykyyn.[/QUOTE]

Ainakin mun halukkuuteen vaikuttaiskin, en vaan vois haluta miestä jonka tietäisin olleen vasektomiassa. mielikuvissa sellainen nyhverö tossukka.
jos ne miehet vaikka eroo joskus teistä niin ehkä haluavat jatkossakin saada naisen.

[QUOTE="vieras";25685198]jessus mitä kauhuämmiä te ootte oikeesti. miettikää jos mies painostais teitä steriloitavaksi, ois varmaan ihanaa ja tuntis itsensä oikein haluttavaksi.[/QUOTE]

On tuokin koettu. Ja eikö se juuri kerro haluttavuudesta?

• Tykkää
Reactions: Millenia
Minun mielestäni sterilointi kuuluu sille, joka ei enää missään tapauksessa halua lapsia. Siihen ei pitäisi mennä siksi, että puoliso haluaa. Meillä mies on käynyt vasektomiassa. Tyyytyväisiä on oltu, vaikka jouduin ottamaan muista syistä hormonikierukan. Pitäisi olla melkoisen varma ehkäisy :)

• Tykkää
Reactions: Millenia
Miesten on ehkä "vaikeampi" mennä tuollaiseen...ehkä harvemmin esittävät alapäätään lääkärille kuin naiset.Voisiko olla syy?Ei se sterilisaatio naisellekaan niin kamala ole, mutta tosiasiahan se on, että miehelle se olis helpompi tehdä.

Ajatteleeko monikin mies munallaan aivojensa sijaan? Varmaan ainakin ne, jotka eivät koiraansakaan voi kastroida, kun tuntuu niin pahalta sen pallien puolesta. Mä en ikimaailmassa suostuisi kortsuehkäisyyn vain siksi, että mies ei suostu vasektomiaan lapsiluvun ollessa täysi. Pillereitäkään ei voi ikuisesti syödä. Ihan törkeää itsekkyyttä mieheltä laittaa nainen tekemään kaikki uhraukset.

Miten sen eron huomaa, et siittiöitä ei siemennesteessä ole..? Kun kyllähän sitä siemennestettä samallailla tulee vasektomian jälkeenkin, siihen ei enää vaan siittiöitä pääse mukaan. Hassuja ajatuksia ihmisillä. Kun ottaa huomioon miten paljon pienempi ja helpompi toimenpide on miehelle tehtynä, kuin naiselle.

Meillä ihan sama tilanne. Mies ei suostu vasektomiaan, mulle ei käy hormonaalinen ehkäisy. Vuosia jo menty kortsuilla ja alkaa ärsyttää. Todella. Mutta eih, mies ei suostu. Lapset jo 11 ja 9 v ja enempää ei tehdä, se on puhuttu sata kertaa läpi. En tajua oikeesti miksi mies pistää hanttiin.

Miksi et menee itse sterilisaatioon?

Meillä on miehelle tehty vasektomia, mutta hän halusi sen itse. Tai oli meillä kolmosen raskausaikana puhetta, oltiin yhtä mieltä että ei enempää lapsia. Itselleni oli kolmas raskaus jo todella rasittava ja koitinkin saada itselleni steria kolmosen synnytyksen yhteyteen. Mutta ei onnistunut. Olin siis itse valmis menemään, koska MINÄ en halua enempää lapsia, MINULLE ei sovi hormonaalinen ehkäisy..... Päätin sitten ruveta tota sterilisaatiota ajamaan uudestaan, kun kolmonen on syntynyt. Kun kolmonen oli parikuinen, mieheni päättikin, että hän on miettinyt asiaa ja voisi teettää itselleen vasektomian.

Ja minusta näin se kuuluu mennäkin. Se on kuitenkin niin iso päätös, ettei sitä tehdä toisen painostuksesta tai toiselle mieliksi. Siihen pitää olla itse valmis. Sen takia en ymmärrä valitusta siitä, että mies pistää hanttiin.... Näköjään et ole itsekkään valmis siihe toimenpiteseen, niin miksi vaadit mieheltä sitten kuitenkin sitä?

Ja mikä tulee siihen, että kun naine yleensä hoitaa ehkäisyn, niin voihan toki miehelle ilmoittaa, että nyt on hänen vuoronsa pitää huoli ehkäisystä. Mutta hän hoitaa sen sitten tavallaan, ei sen tarvitse automaattisesti olla se vasektomia.

Mun mies pelkää sitä toimenpidettä. Kun edes puhutaan siitä sitä alkaa kuulemma pakottaa kiveksiä... :D mies itse sanonut ettei enää lapsia todellakaan ja minä olen samaa mieltä. Siksi suoraan sanottuna vituttaa leikkiä noilla kortsuilla vuodesta toiseen.

Tänäkin aamuna oli kiihkeää jne ja jotenkin se fiilis vaan menee kun mies joutuu nousemaan ylös, kävelee kaapille, hakee sieltä kumin ja asettelee sen paikoilleen.... Argh.

Miten sen eron huomaa, et siittiöitä ei siemennesteessä ole..? Kun kyllähän sitä siemennestettä samallailla tulee vasektomian jälkeenkin, siihen ei enää vaan siittiöitä pääse mukaan. Hassuja ajatuksia ihmisillä. Kun ottaa huomioon miten paljon pienempi ja helpompi toimenpide on miehelle tehtynä, kuin naiselle.

eihän se sitten enää ole siemennestettä, jotain limaa vain

eroa ei varmaan huomaa fyysisesti mutta siitähän tässä ei ole kysymys

[QUOTE="vieras";25685198]jessus mitä kauhuämmiä te ootte oikeesti. miettikää jos mies painostais teitä steriloitavaksi, ois varmaan ihanaa ja tuntis itsensä oikein haluttavaksi.[/QUOTE]

Mä mietin ennemmin sitä, minkälainen sankari painostaa ennemmin naisensa vuosikymmenien hormonikuurille välttyäkseen itse yhdeltä toimenpiteeltä alapäässään. On miehekästä ja siten varsin haluttavaa, jos mies on niin itsevarma ja sinut itsensä kanssa, että ymmärtää, että siemenjohdin ei ole koko miehuuden ydin.

Ei huomakaan mutta jos tiedän miehen olevan vasektoitu niin on todella HENKINEN turn off.
Todella todella törkeää naisilta (ja miehiltä myös mutta harvemmin taitavatkaan) painostaa noin henkilökohtaiseen asiaan. Ne miehenne vehkeet ovat kuitenkin miehenne, ei teidän.

Mun mies kävi ja ehdotti sitä ihan itse. Minulle ei käy hormonaalinen ehkäisy, kortsulla ei mies halua ja lapset on tehty. Miehelle oli luonnollisempaa menna sinne kuin,että minä menisin koska se on niin paljon helpompi toimenpiteenä. Tyytyväinen on päätökseensä ja niin minäkin olen.

Onneks mun miehellä järki pelaa, ja hän ymmärtää ihan ite et se on miehelle helpompi tehdä ja siks menee sinne ite. Lisäksi on vanhempi meistä ja pääsee toimenpiteeseen nopeampaa.

1. Jokaisella (myös miehellä) on oikeus päättää omasta kehostaan.
2. Painostaminen ei ainakaan auta, tuhoaa vaan parisuhteen, jos mies myöhemmin katuu tekoa.
3. Miksi ei kuparikierukka/muu kierukka? Hormonaalista ehkäisyähän on nykyään hirveän monenlaista. Esim. kapselit tai piikit, jotka voivat sopia, vaikkei kummatkaan pillerit sopisi.
4. Ei se kortsun käyttäminen niin kamalaa ole!

[QUOTE="vieras";25685217]Ainakin mun halukkuuteen vaikuttaiskin, en vaan vois haluta miestä jonka tietäisin olleen vasektomiassa. mielikuvissa sellainen nyhverö tossukka.
jos ne miehet vaikka eroo joskus teistä niin ehkä haluavat jatkossakin saada naisen.[/QUOTE]

ÖÖÖ miten ihmeessä vasektomia voi vaikuttaa naisen saamiseen :O
Kyllä se sperma lentää vaikka ois toimenpide tehty, siellä ei vaan ole siittiöitä... ja niitä ei nyt voi kun mikroskoopissa erottaa...

Yhteistyössä