Miksi minusta vaikuttaa siltä, että sektioäitien ja pulloäitien lapset on sairaampia ja allergisempia kuin alatiesynnyttäneiden ja

  • Viestiketjun aloittaja tarhantäti
  • Ensimmäinen viesti
Nalletar
No enpä ole vielä synnytystavalla kuullut merkitystä lapsen terveyteen olevan...Pulloruokinnasta toki olen. Me ollaan oltu onnekkaita ja kumpikin sektiolla syntynyt & pulloruokittu lapsi on ollut hyvinkin perusterve ,hyväunisia ja allergioitakaan ei ole näkynyt.
 
Minä olen sekä sektioäiti että pulloäiti, jos nyt näin pitää sanoa.. :D Molemmat lapset ovat täysin terveitä, ei mitään allergioita jne.:) Ja toinen syntynyt vielä alle kilosena ja kaikki mainiosti.:) Kolmatta odotan.
 
Ei noita tarvi havaita. Oon lukenut tutkimuksia ja tilastoja missä todetaan että lapsi saa paremman suojan alatiesynnytyksen kautta ja imetys nyt tietty luo paremman suojan kuin korvikeproteiiniliru josta puuttuu vasta-aineet , valkosolut jne. Noi no vaan faktaa.. eikä mikään väittely-keskustelu aihe. Piste.

Mutta kaikki ei voi / ei halua synnyttää alatietä ja 2% ei voi / ei halua imettää jostain syystä.
 
vieras
Itse olen syntynyt sektiolla ja mua on imetetty 1v 3kk ja en ollut lapsena kipeä kuin harvoin(menin päiväkotiin jo 10kk iässä). Oma lapseni syntynyt alakautta ja imetin pari kuukautta, ei ole paljoa sairastellut...todella terveenä pysynyt vaikka on päivähoidossa. Joten kai se geeni ja perimä vaikuttaa myös!
 
Mä olen sektioäiti ja lapset ihan todella terveet. Ei mitään allergioita ja harvoin sairaana. Imetin kyllä molempia 9kk asti. Olisko jotain apuja ollut maitohappobakteereille joita söin odottaessa ja annoin koko vauva-ajan?
 
Naapurin tyttö
En jaksanut näin typeräotsikkoista ketjua lukea läpi, tulin vaan kertomaan että tämän mamman sektiolapsi joka on maitonsa pullosta saanut on täydellisen terve. Ollut koko ikänsä.
 
Mun likka on syntynyt alakautta ja oli pullovauva, kipeänä on ollut vain muutaman kerran viiden vuoden aikana. Entisen opiskelukaverin lapsi syntyi alakautta ja sai rintaa, aivan kauheat allergiat oli tällä tytöllä pienenä.
 
kolme pulloruokittua lasta
Meillä syntyi kolme sektiolla ja ovat korvikemaidollla kasvaneita. Allergioita ei ole eikä ole sairastaneet nimeksikään. Nukkuvat hyvin. Itse taas omaan kokemukseen perustuen en voi allekirjoittaa väitettäsi :)
 
Malla




Mulla kanssa näin , eka syntyny alateitse , kuopus sektiolla ei suunniteltu setio ei hätäsektiokaan molemmat pulloruokinalla laitokselta asti ja tosinkuopukselle annoin jo 1kk iässä maissivelliä kun huusi nälkäänsä , 3kk iässä lopetin vellin antamisen.
Molemiilla ei ole ollut mitään allergioita, ei korvatulehduksia ei edes tämä vuonna yhtään flunssaa/ kuumetta. yms.
Ja ite olen moniallerginen - ruoka ja siitepöly-kaikki karvalemmikit mukaanlukien :)
 
Minä oon lukenut tieteellisiä tutkimuksia noista aiheista että tilastollisesti noin on, mutta ihmettelen kyllä että mulla itellä ei ole mitään aavistustakaan meidän päiväkodin lasten synnytys- tai ruokintatavoista, jos nyt poislasketaan vauvalan puolen pikkulapset joista osaa saatetaan vielä iltaisin imettää tai joille tuodaan korviketta hoitoon. Ja oon ajatellut tuntevani lasten vanhemmat harvinaisen hyvin. :eek:
 
kolli
hyvä juma sentään. Poika syntyi diabetekseni takia sektiolla ja oli pulloruokinnalla, kun ei maitoa tullut itseltäni. Ennen päiväkotiin menoa ei ollut kuin yksi korvatulehdus. allergioita ei ole eikä muutakaan.
 
Esikoinen syntyi sektiolla ja oli pullolapsi, eli ei mitään toivoa. Mutta entäs nämä muut, joista kaksi syntyi alateitse ja sai pulloa, ja kolmas sektiolla mutta sai tissiä melkein 2 vuotiaaksi. Onks niillä mitään toivoa elää tervettä elämää?
 
Naapurin tyttö
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Esikoinen syntyi sektiolla ja oli pullolapsi, eli ei mitään toivoa. Mutta entäs nämä muut, joista kaksi syntyi alateitse ja sai pulloa, ja kolmas sektiolla mutta sai tissiä melkein 2 vuotiaaksi. Onks niillä mitään toivoa elää tervettä elämää?
Kyl on toivo kaik menny
 
en
No en ole huomannut samaa. Minulla kaksi lasta joista toinen syntynyt alateitse ja toinen hätäsektiolla. Molempia on kyllä imetetty ensimmäinen vuosi, eivätkä ole koskaan juoneet korviketta. Vähän ovat molemmat sairastelleet. Alateitse syntyneellä on ollut kaksi korvatulehdusta ja niihin saanut antibiootit. Sektiolla syntynyt ei ole ollut vielä koskaan lääkekuurilla. Lapset ovat siis nyt 3v ja ihan kohta 2v.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Naapurin tyttö:
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Esikoinen syntyi sektiolla ja oli pullolapsi, eli ei mitään toivoa. Mutta entäs nämä muut, joista kaksi syntyi alateitse ja sai pulloa, ja kolmas sektiolla mutta sai tissiä melkein 2 vuotiaaksi. Onks niillä mitään toivoa elää tervettä elämää?
Kyl on toivo kaik menny
Jos päiväkodin yhteystietolomakkeeseen valehtelet synnytys- ja imetystavat ja vielä lisätietoja-sarakkeeseen kirjoitat että lapset on sentään saatettu alkuun perinteisessä lähetyssaarnaaja-asennossa niin ehkä lapsiin voidaan vielä jotenkuten suhtautua ihmisinä.
 

Yhteistyössä