Miksi mies ei ole läsnä :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja PikkuKananen:
täällä ihan sama tilanne, mies ei osallistu töiden jälkeen kotona mihinkään, paitsi televiosion katseluun ja makoiluun. Sanoo että on hänelläKIN joskus lupa rentoutua, eikä sitten osaa sanoa että koska minulla on lupa rentoutua tai aikaa rentoutua. Ei ota mitään vastuuta lapsesta, eikä oikeastaan mistään muustakaan. Olen on kuin olisin mieheni äiti. Niin ja seksiä kyllä jaksaa harrastaa mutta jos sanon etten itse jaksa ja pyydän vaikka selän raputusta niin johan alkoi miestä väsyttämään. Mietin vaan usein että tajuaako se itsekään miten läpinäkyvää tuo kaikki on. Viime yönä likka oksensi ja mies lähti sohvalle nukkumaan, jätti mut yksin siivoamaan kaikki jäljet ja vahtimaan kipeää lasta. Huusi vaan perään että sähän saat nukkua huomenna vaikka koko päivän.. ja kukas sen lapsen kanssa sitten on jos nukkuisin päivät pitkät täällä. Olen sanonut että jää joskus itse viikoksi likan kanssa kotiin ja puhuu sit uudestaan. Ei pärjää paria tuntia tytön kanssa kaksistaan kotona ku jo soittaa että missä olen. Harvoin silti pääsen minnekään yksin lähtemään!

meilläkin siirtyy aina sohvalle kun ei saa nukuttua jos vähänkin jotain ääntä kuuluu/minä esim.kääntyilen hänen mielestään liikaa sängyssä tms.hänellä oli vähän flunssaa jäi saikulle,minä sitten tulin kuumeeseen samoin lapsi ja raukan nenä oli öisinkin niin tukkoinen että heräili jne.minä sen sitten hoitelin,mies mm.viikonloppuna vaan oli muualla kaikka päivät ja tietty ryyppäämässä yön...mutta kyllä minun pitää jaksaa.et nykyään vaikka mulla on ollut jtn.39 kuumetta,en vaan välitä,enhän mä muuta voi...samaan tapaan siivoan,käyn kaupas jne.kuin terveenäkin.

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
tommonen tilanne ei ole normaali eikä kenenkään trvitse tollasta sietää. tasa-arvoisessa suhteessa molemmat osallistuvat kodin töihin ja molemmat saavat myös vapaa-aikaa, eikä sitä pitäisi joutua kenenkään anelemaan. mies takaisin äidin helmoihin vain jos ei tätä ymmärrä.

Näin se on ja siksi mun exä onkin exä!!!

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Entäpä jos sanoisit tämän kaiken ukollesi

olen kuule sanonut,mut kun ei usko koko asiaa. suuttuu ja on erittäin ilkeä mulle...

Eipä sulla montaa vaihtoehtoa ole.
Minä muutaman vuoden arkea ja juhlaa yksin pyörittelin parisuhteessa, kunnes tuli mitta täyteen. Mies rakasti sohvaa ja omaa aikaansa enemmän kuin perhettänsä. Ja jos minä olin takkia päälle vetämässä, että olisin jonnekki yksin menny niin tappeluhan siitä tuli ja mies suuttu ihan hirveästi. Huh, onnex otin ja lähdin siitä avioliitosta!

Jotkut miehet vissiin luulee, että kun he ovat töissä, äidit lepäilevät ja rentoutuvat sen aikaa kotona ja lapset hoituvat itsestään :whistle: Mun mies joutui nyt kesällä toteamaan, mitä se arki oikeasti on, kun minä olin töissä, hän lomalla ja kotona lapsen kanssa. Hieman muuttui käsityksensä ;)

tyhmä kysymys,mitäs sitte jos ukko suuttuu siitä jos akka lähtee välil omiin juttuihin? siinähä suuttuuu,mutta ymmärtääpä jokusen tunnin päästä että ei sitä kotona niin vaan pienen lapsen kanssa lepäillä!!

mä kilahdin täysin mun yhdelle mies puoliselle kaverille ku se suureen ääneen nihmetteli että miten kämppä ei pysy kiiltävänä vaikka kaiket päivät saan räkiä kotona kattooon,no pestasin kyseisen jätkän lasta hoitaa,enkä ollu ku 30min poissa niin olipas jätkäl hermot kireellä,eikä joutunu muuta hoitaa ku lapsen kylläpä nauratti.

tyhmä kysymys,mitäs sitte jos ukko suuttuu siitä jos akka lähtee välil omiin juttuihin? siinähä suuttuuu,mutta ymmärtääpä jokusen tunnin päästä että ei sitä kotona niin vaan pienen lapsen kanssa lepäillä!!

mä kilahdin täysin mun yhdelle mies puoliselle kaverille ku se suureen ääneen nihmetteli että miten kämppä ei pysy kiiltävänä vaikka kaiket päivät saan räkiä kotona kattooon,no pestasin kyseisen jätkän lasta hoitaa,enkä ollu ku 30min poissa niin olipas jätkäl hermot kireellä,eikä joutunu muuta hoitaa ku lapsen kylläpä nauratti.

Minä taas odotan siivouspäivänä ukkoani kotiin töistä, että saa alkaa auttaa mua siivoamisessa. Tehdään ruokaa ja hoidetaan ja syötetään lapset vuorotellen. Mies ymmärtää, että mun työvuoro kotona loppuu siinä samalla, kun hän tulee kotiin. Sen jälkeen tehdään hommat yhdessä.

Toki minä siivoilen kotona itseksenikin ja 90% arkipäivistä ruoka on valmiina miestä odottamassa, mutta silloin kun mieskin on kotona, niin kotihommat jaetaan kyllä! Mun lähipiirissä miehet ovat tällaisia. Ihan muutama mies on tuollainen kuin ap:n.

Jännä juttu että yksi ja sama mies voi sanoa että "sähän voit nukkua vaikka koko päivän" ja sitten heti perään kieltäytyä lastenhoidosta tai kotitöistä, kun pitää saada rentoutua. Jos kerran kotiäitinä on niin helppoa niin luulis ukon jaksavan pari tuntia. Ootteko kokeillu tuota tivata miehiltänne?

Yhteistyössä