miksi miehet ei tykkää otsatukasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja leikkaanko?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minunkaan mies ei pidä otsatukasta! Ei ole kyllä osannut perustella kovin hyvin mielipidettään, mutta ihan suorasti on sanonut, ettei pidä kyseisestä hiusmallista. Itselläni on ollut sellainen, painotan sanaa ollut. Ja toista kertaa ei tule. En ollut tajunnut, että pyörteen kanssa otsatukkaa on melko vaikea laittaa. No nyt tiedän ja tajuan pysyä kaukana ko. mallista :D

Musta taas joillekkin sopii otsis tosi hyvin. Jos se siis on taidolla leikattu ja tyylikkäästi laitettu. Mutta esimerkiksi Susanna "Viidakon tähtöset, ent. Sievinen" Ingerttilän otsatukka on jotain ihan järkyttävää! Kauhea reuhka roikkuu silmien edessä, EI NOIN!

Ihan naamaan sopiva reuhka mun mielestä
1288462971913.jpeg

Itselleni ei tule otsatukkaa, koska mulla otsatukka on hiusten taipuisuuden vuoksi käytännössä pystytukka, ellei otsista oikein "liimaa" jollakin geelillä tms. naamaa pitkin.

Ei kai sitä voi perustella, kuten ei monia muitakaan makuasioita. En minäkään tykkää kaljuista miehistä, enkä osaa perustella sitä sen ihmeellisemmin. Ei vain viehätä silmää, kun hiukselliset näyttää paremmilta.

Munkaan mies ei pidä, tai oikeastaan suorastaan inhoaa otsatukkia. Siis ihan siihen pisteeseen että säännöllisesti kommentoi esim telkkarissa otsatukkia ja lyhyitä hiusmalleja, että hyi mitkä hiukset... Muuten ei ole mitenkään pinnallinen eikä mitän, joku siinä vaan häiritsee. Ei ole sen paremmin osannut kommentoida, kuin että nöyttää kamalalta, sanavalinta on yleensä "gross" tai "disgusting", aika voimakkaita sanoja siis.... Outoa. Mutta se on totta mitä joku sanoi edellä, lievästi miehekkäät kasvot otsatukka )sellainen suora ainakin) usein muuttaa selkeästi miehekkäiksi, tulee sellanen drag queen -vaikutelma.... Joskus vuosia sitten muistan kun tuli hurja muodonmuutos -ohjelmaa, ja silloin oli pitkät suorat otsikset oikein kuuminta uutta, niin sellaien leikkasivat aina kaikille ja todella moni niistä naisista, usein yli 40v, näyttivät todella kamalilta niillä hiuksilla....
Mutta ei kaikille ole tätä vaikutusta, että ei se ainakaan pelkästään voi tuostakaan johtua

Useimmat miehet ovat sitä mieltä että naisen tulee näyttää naiselta ja siksi otsatukat ja lyhyet hiukset eivät miellytä. Eikä se itseasiassa ole mikään mielipide vaan naisellinen nainen luontaisesti viehättää miestä. Tähän tietysti joku telaketjufeministi huutaa väliin että "kyllä lyhythiuksinen tai/ja otsatukkainen nainen voi olla yhtä naisellinen ja viehättävä kuin muutkin!". Joo, periaatteessa voi mutta ne on niitä poikkeuksia ja suomalainen perus maatiaisnainen ei kuulu niihin. Yrittäkää nyt jumalauta naiset ymmärtää että jos miehet ovat jotain mieltä niin se ei muutu vaikka he teidän mielestäään väärässä olisittekin. Tehkää kuontaloillenne mitä huvittaa, ajakaa vaikka kaljuksi mutta laskette samalla sillä omaa viehätysvoimaanne joka kuitenkin on teille niin helvetin tärkeää.

Ei tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa kun suomalaisen maatiaisnaisen tunnistaa missä tahansa ulkomaillakin otsatukasta/lyhyistä hiuksista/karmeista jättimäisistä trendilaseista. Pottunenästä ja pallonaamasta nyt puhumattakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja päätön;26119612:
jotkut ei näköjään tykkää, en kuulu tuohon porukkaan.
"miksi miehet ei tykkää otsatukasta" Apeen aloituksesta ei saa selvää mitä tarkoittaa.
Tarkoittaako että miehet ei tykkää naisten otsatukasta vai että miehet ei tykkää otsatukasta itsellään :)
Kumminpäin:)

Itsekään en pidä otsatukasta tippaakaan ja koitan avata syitä siihen. Ehkä otsatukka on liian "säännönmukainen". Eli on paljon seksikkäämpää, kun tukka lainehtii ja ei ole mitenkään viivasuora. Ikään kuin naisen muodoissakin, niin on kauniimpaa, kun niitä on, kuin että niitä ei ole. Tämä nyt ei ole mikään kiveenhakattu perustelu, mutta tähän tulokseen tulin, kun pyrin pinnistelemään syitä, miksi en pidä otsatukasta.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
"miksi miehet ei tykkää otsatukasta" Apeen aloituksesta ei saa selvää mitä tarkoittaa.
Tarkoittaako että miehet ei tykkää naisten otsatukasta vai että miehet ei tykkää otsatukasta itsellään :)
Kumminpäin:)
itselläni en tykkää. aapeen hajatelmasta en tiedä.

Mä leikkasin itselleni etuhiukset ja en tykännyt niistä. Vaikka kuinka revityt leikattiin, niin tuli jotenkin toimistotätimäinen ja aikuinen olo. Tykkään näyttää vähän enemmän hipiltä :D Nyt siis kasvatan niitä pois. Jotenkin hiukset on paksumman ja näyttävämmän näköisetkin, kun ne on kauttaaltaan pitkät. Ei siis mitkään tasapitkät vaan sivuilta lyhyemmät ja takaa keskeltä pisimmät, mutta yli olkapäiden joka puolelta kuitenkin.

Romanimiehet ei tykkää otsatukasta, se on aika selkeää.

Mutta muut miehet varmaan suhtautuvat ihan neutraalisti. Minulla on niin korkea otsa, että muu hiusmalli ei sopisi. Kevyt, vähän taivutettu, hyvin on kelvannut toooodella monille miehille päätellen siitä, kuinka ulkonäköäni on kommentoitu :D

[QUOTE="mies";26119694]Useimmat miehet ovat sitä mieltä että naisen tulee näyttää naiselta ja siksi otsatukat ja lyhyet hiukset eivät miellytä. Eikä se itseasiassa ole mikään mielipide vaan naisellinen nainen luontaisesti viehättää miestä. Tähän tietysti joku telaketjufeministi huutaa väliin että "kyllä lyhythiuksinen tai/ja otsatukkainen nainen voi olla yhtä naisellinen ja viehättävä kuin muutkin!". Joo, periaatteessa voi mutta ne on niitä poikkeuksia ja suomalainen perus maatiaisnainen ei kuulu niihin. Yrittäkää nyt jumalauta naiset ymmärtää että jos miehet ovat jotain mieltä niin se ei muutu vaikka he teidän mielestäään väärässä olisittekin. Tehkää kuontaloillenne mitä huvittaa, ajakaa vaikka kaljuksi mutta laskette samalla sillä omaa viehätysvoimaanne joka kuitenkin on teille niin helvetin tärkeää.

Ei tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa kun suomalaisen maatiaisnaisen tunnistaa missä tahansa ulkomaillakin otsatukasta/lyhyistä hiuksista/karmeista jättimäisistä trendilaseista. Pottunenästä ja pallonaamasta nyt puhumattakaan.[/QUOTE]

Lyhyistä hiuksista tuon mielipiteen ymmärtäisin, mutta millä tavalla otsatukka on epänaisellinen?

Olen myös kuullut monilta miehiltä sellaista mielipidettä, että otsatukka tekee naisesta pikkulapsen näköisen. Siis etenkin sellainen polkkatukkamainen otsis kuten minulla on, ja tämän kuvan naisella:
http://www.latest-hairstyles.com/images/blunt-bangs.jpg

(Minulla ei tosin tule ihan noin silmille hiukset.)

Minunkaan nykyinen mieheni ei pidä otsatukista! Itselläni on ollut suurimman osan elämästäni jonkinlainen otsis ja viihdyn siinä todella hyvin. Kun aloitimme tapailun olin juuri alkanut kasvattaa otsista pois ja tämä otsatukka-asia tuli esiin. Kuulemma ei vaan näytä muka kellään hyvältä ja näyttää kuin olisi ruohonleikkurilla vedetty. Mies pitää myös pitkistä hiuksista. Olen yrittänyt avartaa hänen näkemystään ja selittää miten otsatukka oikeasti sopii joillekin ja tuo parhaat piirteet esiin, mutta hän ei ymmärrä.
Itselläni on esimerkiksi tosi korkea otsa, korkeat erottuvat poskipäät, isot silmät ja selkeä leukalinja. Minusta otsatukka peittää yli ison otsani ja korostaa sitä vastoin silmiä ja poskipäitä. Lisäksi se tuo kivasti graafisuutta ja särmää lookkiin kun minulla on leukalinjassakin vähän kulmikkuutta.
Miehen mielestä otsaa ei saa peittää. Nykyään minulla ei ole otsista mutta varmasti vedän sen joku päivä takaisin vaikka sillä ruohonleikkurilla. Miehen mielipiteestä viis.

Yhteistyössä