Miksi miehen/vaimon ulkonäöstä täytyisi pitää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko jotenkin kiellettyä pitää itsestään, vaikka onkin lihava? Himoitsen myös miestäni, vaikka hän on kaljuuntumassa ja hänelläkin ylipainoa noin 10kg. Huolestuttavaa?

Ei, se on vaan hyvä merkki että pidät itsestäsi sellaisena kuin olet, mutta jos ajattelet että olet maailman kaunein nainen miehesi silmissä, niin silloin se on huolestuttavaa, koska se on harhaa.

Alkuperäinen kirjoittaja sinihammas:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ei teidän tarvi olla yhtään rumempia, kunhan myönnätte sen rumuuden itsellenne: helpottaa :)

Millai helpottaa?
Mitäs jos ei ole omasta mielestään ruma? Pitääks sittenkin myöntää?

Ei tietenkään pidä myöntää jos ei ole, mutta täällä on ikävä kyllä niitä kuviakin esitelty niin joidenkin ulkonäön tietää. Surullista sitten että ihmiset valehtelevat itselleen kun eivät uskalla myöntää virheitään. Se on helpottavaa olla sinut itsensä kanssa, kun pystyy sanomaan että minussa on kaikki nämä viat ja rakastan silti itseäni, eikä minun tarvitse pyrkiä parempaan.

Onko jotenkin kiellettyä pitää itsestään, vaikka onkin lihava? Himoitsen myös miestäni, vaikka hän on kaljuuntumassa ja hänelläkin ylipainoa noin 10kg. Huolestuttavaa?

Ei, se on vaan hyvä merkki että pidät itsestäsi sellaisena kuin olet, mutta jos ajattelet että olet maailman kaunein nainen miehesi silmissä, niin silloin se on huolestuttavaa, koska se on harhaa.

Mistä tiedät? Et pääse mieheni pään sisälle. Omasta puolestani voin kertoa, että mieheni on minulle se haluttavin mies. Tämä johtuu sekä hänen luonteestaan ja käytöksestään ETTÄ hänen ulkonäöstään, joka miellyttää minua enemmän kuin muiden miesten.

Ei tietenkään pidä myöntää jos ei ole, mutta täällä on ikävä kyllä niitä kuviakin esitelty niin joidenkin ulkonäön tietää. Surullista sitten että ihmiset valehtelevat itselleen kun eivät uskalla myöntää virheitään. Se on helpottavaa olla sinut itsensä kanssa, kun pystyy sanomaan että minussa on kaikki nämä viat ja rakastan silti itseäni, eikä minun tarvitse pyrkiä parempaan.

Eli pitää olla ulkonäöltään täydellinen, ennen kun puoliso saa tykätä, tai ennen kun saa olla tyytyväinen itseensä?

Okei...

Alkuperäinen kirjoittaja ei ymmärrä:
Mikä pakkomielle sulla on tuosta rumuudesta?
Siis kauniidenkin ihmisten olisi myönnettävä "rumuutensa"?
Sairasta.

Täällä on niin vähän kauniita ihmisiä ja kaikki väittävät olevansa. Eivätkä he edes oikeasti ajattele noin vaan pitää vaan esittää olevansa hyvällä itsetunnolla varustettu. Se esittäminen on raskasta, näyttää ainakin olevan.

Miksi pitäisi ajatella olevansa ruma? Eikö ole parempi, jos pitää itseään mielyttävänä? Silloinhan itsetunto on kohdillaan ja näinollen näyttää myös ulospäin kauniilta. Pyöreäkin ihminen voi olla kaunis. Minullakin on selkeästi ylipainoinen ystävä, jolla olisi aina kova vienti baarissa. Hänellä on erittäin hyvä itsetunto ja hän pitää itseään kauniina ylipainosta huolimatta. Että ehkä se hyvä itsetunto kaunistaa, näkyy siis selvästi olemuksesta.

Ihmeellistä että suututte tästä niin, mikäköhän defenssi tuokin on. Kaikki menettivät kyvyn keskustella asiallisesti. Åboriginaali, sinäkin vain vääntelet sanojani, voit vaihtaa ketjua jos et edes halua puhua mitään, ilkeillä vain.

Täällä on niin vähän kauniita ihmisiä ja kaikki väittävät olevansa. Eivätkä he edes oikeasti ajattele noin vaan pitää vaan esittää olevansa hyvällä itsetunnolla varustettu. Se esittäminen on raskasta, näyttää ainakin olevan.

Ihmiseksi, joka kuulemma ei kiinnitä juurikaan huomiota toisten ulkonäköön, tunnut olevan huolestuttavan (jopa sairaalloisen) kiinnostunut toisten ulkonäöstä.
Lisäksi osaat lukea ajatuksia.
Saisi noilla varmaan jo yhden terapeutin työllistettyä...

Alkuperäinen kirjoittaja utelias:
Åbo, mistä löysit sun miehesi?
Tunnetko ketään turkkilaisia Suomessa muualta kuin Turusta?

Marmariksesta mä sen tänne raahasin. Olin siellä töissä 1998-2002.

Tunnen/tiedän mä jonkin verran turkkilaisia Suomessa, miten niin?

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

Eli pitää olla ulkonäöltään täydellinen, ennen kun puoliso saa tykätä, tai ennen kun saa olla tyytyväinen itseensä?

Okei...

Makujakin on OIKEASTI monia. Esim. joku Brad Pitt ei ole minusta ollenkaan vetoava (mieheni on ;P) ja joku toinen saattaa kuolata hänen peräänsä (toivottavasti vaimonsa ainakin, jos ap sen sallii).

Joku mies voi pitää anorektisen laihasta naisvartalosta ja joku toinen sairaalloisen ylipainoisesta (jopa niin paljon, että syöttää vaimonsa lähes kuoliaaksi). Maailmaan mahtuu paljon erilaisia kauneusihanteita. Ei vain se ap:n pienessä mielessään mieltämä.

Ihmiseksi, joka kuulemma ei kiinnitä juurikaan huomiota toisten ulkonäköön, tunnut olevan huolestuttavan (jopa sairaalloisen) kiinnostunut toisten ulkonäöstä.

Ole hyvä, mene pois ilkeä ihminen. Ei tarvitse mennä henkilökohtaisuuksiin jos yleisellä tasolla puhutaan. Haluaisin oikeasti keskuetlla ja vaihtaa mielipiteitä, en kuunnella sinun lapsellista syyttelyä.

Ole hyvä, mene pois ilkeä ihminen. Ei tarvitse mennä henkilökohtaisuuksiin jos yleisellä tasolla puhutaan. Haluaisin oikeasti keskuetlla ja vaihtaa mielipiteitä, en kuunnella sinun lapsellista syyttelyä.

Yleisellä tasolla sinä täällä sanot muita rumiksi.
(ja väität tietäväsi, mitä muut ajattelevat ja tuntevat, mikä on aika outoa mun mielestäni)

Alkuperäinen kirjoittaja ei ymmärrä:
Mikä pakkomielle sulla on tuosta rumuudesta?
Siis kauniidenkin ihmisten olisi myönnettävä "rumuutensa"?
Sairasta.

Sinun mielipide on siis jotenkin "todempi" kuin vaikka kaikkien palstalaisten yhteensä? HAhaaa! Minusta täällä on paljon kauniita naisia =)

Okei...

Makujakin on OIKEASTI monia. Esim. joku Brad Pitt ei ole minusta ollenkaan vetoava (mieheni on ;P) ja joku toinen saattaa kuolata hänen peräänsä (toivottavasti vaimonsa ainakin, jos ap sen sallii).

Joku mies voi pitää anorektisen laihasta naisvartalosta ja joku toinen sairaalloisen ylipainoisesta (jopa niin paljon, että syöttää vaimonsa lähes kuoliaaksi). Maailmaan mahtuu paljon erilaisia kauneusihanteita. Ei vain se ap:n pienessä mielessään mieltämä.

Ei kyse nyt ollut ollenkaan siitä, mitä mieltä minä olen. Mediassakin on paljon "rumia" ihmisiä, kaikki tietää että he ovat rumia ja niitä on paljon täällä palstallakin. Jos 5 miljoonaa ihmistä on sitä mieltä että kyseessä on ruma ihminen ja yksi sitä mieltä että kaunis on niin kyllä minusta silloin voisi kutsua itseään rumaksi tuntematta siitä huonoa oloa.

Joka sana täyttä asiaa!

Ei kyse nyt ollut ollenkaan siitä, mitä mieltä minä olen. Mediassakin on paljon "rumia" ihmisiä, kaikki tietää että he ovat rumia ja niitä on paljon täällä palstallakin. Jos 5 miljoonaa ihmistä on sitä mieltä että kyseessä on ruma ihminen ja yksi sitä mieltä että kaunis on niin kyllä minusta silloin voisi kutsua itseään rumaksi tuntematta siitä huonoa oloa.

Jos sinä tykkäät appelsiineista, ja 30 ihmistä sanoo sulle että appelsiini on pahaa eikä siitä voi tykätä, niin etkö sinä silti voi pysyä omassa kannassasi ja tykätä edelleen appelsiinista?
En oikein ymmärrä tuota logiikkaa.

Ihmeellistä että suututte tästä niin, mikäköhän defenssi tuokin on. Kaikki menettivät kyvyn keskustella asiallisesti. Åboriginaali, sinäkin vain vääntelet sanojani, voit vaihtaa ketjua jos et edes halua puhua mitään, ilkeillä vain.

No ei kai täällä nyt kukaan ole suuttunut. Mielipiteesi ovat vain, ainakin minusta hieman erikoisia. Jos joku on erimieltä se ei tarkoita että ollaan suututtu. Ja minusta täällä oli ihan asiallisiakin vastauksia. Miksi ihminen ei saa pitää itseään kauniina? Jos pitää itseään rumana. niin miten voi olla hyvä itsetunto? Pitäisikö kaikkien nyt painaa hartiat alas ja alkaa pitämään itseään epämielyttävänä? Sekö olisi kaunista?

Yleisellä tasolla sinä täällä sanot muita rumiksi.
(ja väität tietäväsi, mitä muut ajattelevat ja tuntevat, mikä on aika outoa mun mielestäni)

Etkö osaa muuta tehdä kuin jankuttaa?? Ei sinulla ole mitään halua keskustella ja perustella mielipiteitäsi, minulla on. Ole ystävällinen, jatka keskustelua miehestäsi jossain muualla.

Yhteistyössä