Miksi merkkiuskollisuus on ok tietyissä merkeissä ja tietyissä ei?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja VierasS
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

VierasS

Vieras
Olen pohtinut tätä nyt pari iltaa. Miksi esim. vaunuissa ja haalareissa on ihan OK olla merkkiuskollinen esim. reima emmaljunga. Tai vaikka sisävaateissa joku lego,lenne yms. Sitten jos olet merkkiuskollinen jollekkin "kalliimmalle" merkille niin heti tulee paskaa niskaan ja olet elitisti ja haluat prameilla niillä merkeillä. On OK vaahdota haalareiden merkeistä,mutta jos etsit vaikka tietyn merkkistä duffelia lapselle niin olet elitisti ja merkeillä pröystäilijä. Jos haluat Reima-Tecin niin se on Ok, mutta jos haluat Burberryn niin olet pröystälijä.

Burberry on turhuus, Reimatec oikeasti tarpeellinen. nimim. meidän lapsilla tapana istua keväisin lätäköissä

Emmä lasten vaatteista tiedä, mut autoissa mä oon merkkiuskollinen. Mulla on pelkkää hyvää sanottavaa ooppelien toimivuudesta. Kuten myös dodgesta ja chevroletista.

Esimerkiksi japseja ei meidän perheeseen enää tule.

Kai se on osittain katkeruutta. Ja perheillä on erilaisia tarpeita, mitä kaikki eivät ymmärrä. Joissakin perheissä lapset kun tekevät muutakin kuin istuvat kuralätäköissä.

Alkuperäinen kirjoittaja vv:
Mä en ymmärrä "merkkiuskollisuutta" missään asiassa.
Johtunee siitä että tykkään kyseenalaistaa ja vertailla :)

Mä en jaksa shoppailla ja vertailla. Mä mielummin teen jotain paljon mielekkäämpää, joten mä säästän aikaa, kun ostan merkkiä, jonka tiedän laadukkaaksi.

Ap:lle. Tietyt vaatteet ja esineet vaativat enemmän kestävyyttä kuin toiset esim ne Emmaljungat tai Reimat (toki muitakin hyviä merkkejä löytyy) ostan siksi, koska ne kestää. Kun taas toiset merkit on lähinnä vain merkkejä, jotka on lätkästy tuotteen kylkeen. Olkoonkin ne Burberryt laadukkaita, mutta yhtä laadukkaita halvempiakin (merkkituotteita) on myös tarjolla.

ulkovaatteissa tarvii tietenkin laatua. tällä tarkoitan reimateciä. name itissä on ihania vaatteita, mutta meillä on niitä vain muutama. ostin 15e tänään 134 anttilan kidskidsin duffelin tytööle 134. (onko se nyt duffeli?) pääosassa meillä h&m, halpaa, hyvää ja kaunista. en mielestäni ole merkkiuskollinen.

Niin, tottahan tuo on että Burberry on turhuus..siis sikäli, että mikä ominaisuus Burberryssa, (muu kuin kallis hinta ja tunnistettavuus sekä näiden mukanaan tuoma oletettu arvo kuten huomio kanssaihmisten silmissä) on niin erityistä että selittäisi tuotteen sikamaisen hinnan? Esim reimatec on yleensä luotettu merkki teknisten ominaisuuksiensa vuoksi, jotka tuovat helpotusta lapsiperhearkeen ja mukavuutta lapselle. Reimatecin hinnassakin on kyllä ilmaa, jos vertaa esim Lassieteciin joka on muutaman kympin halvempi, mutta ominaisuuksiltaan aivan yhtä pätevä ja molemmat ovat myös kotimaisia.. Mutta ehkä tämä siis selittää.. Kyllähän merkkiuskollinen saa olla mille vaan, ja makunsa ja maksukykynsä kullakin, mutta selvähän se on että elitistisenä pidetään sellaista että maksaa jostakin huomattavaa ylihintaa vain merkin vuoksi, rahaa kun voi maailmassa panostaa niin paljon järkevämpiinkin kohteisiin.

tällä duffelilla tarkotan että kyllä anttila sun muut niin sanotut "normaalit kaupat" myyvät hienoa, halpaa ja kestävää. (tietenkin myös reimateciä, lassieta ja viking goretexejä). no , anttila ei enää hoida meidän ulkovaatepuolta, koska huonoksi todettiin. siis oma merkki kidskids. mutta tämä duffeli oli vastustamaton. minulla 8v tyttö joka sen sai.

Yhteistyössä