miksi tupakkariippuvuus on ok, mutta läheisriippuvuus ei? eikä alkoholiriippuvuus?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

?

Vieras
minä en ymmärrä, jos alkoholiriippuvuus on muka sairaus, niin miksi ei tupakkariippuvuus?

miksi läheisriippuvuutta ei sallita aikuisilla ihmisillä, mutta tupakkariippuvuus on ihan ok. juttu?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
minä en ymmärrä, jos alkoholiriippuvuus on muka sairaus, niin miksi ei tupakkariippuvuus?

miksi läheisriippuvuutta ei sallita aikuisilla ihmisillä, mutta tupakkariippuvuus on ihan ok. juttu?

riippuvuus kuin riippuvuus, periaatteessa ei mitään eroa. Tupakkariippuvuus ei kuitenkaan itsessään vie ihmiseltä toimintakykyä normaaliin arkeen. Ja kyllä mä ainakin tunnen läheisriippuvaisia ihmisiä jotka on täysin sinut oman sairauden kanssa ja ei se niistä päällepäin näy muillekaan.
 

Yhteistyössä