"Miksi mainoksetkin ovat identiteettipolitiikkaa, vaativat moninaisuutta ja esittävät keinotodellisuuden ainoana oikeana tapana olla ja elää?"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
"Mainoksissa esitetään kerta toisensa jälkeen etnisesti sekoittuneita perhekuvioita, jotka eivät välttämättä ole valtavirtaa oikeassa elämässä. Kenelle nämä mainokset on suunnattu ja miksi?"

Persut eivät halua kohdata todellisuutta.
Selasin aamun uutistarjontaa. Eniten jäi mieleeni klikkiotsikko, jota en viitsinyt avata. Nuori mies haluaa olla jälleen nainen. Jutun kuvan miehen kasvoissa on partaa ylähuulessa ja leuassa.
Mieleeni jäi myös toisessa ip-jutussa laulaja Diana Rossin valkoinen laahuspuku.
Viiden lapsen äiti ja kahdeksan lapsen isoäiti lievästi sanoen säväytti New Yorkin Met-gaalassa. Tilaisuudessa tarvittiin kuusi miestä laahuksen kannatteluun.
Seuraavaksi nousen tuolistani ottamaan toisen kupin kahvia, ja katson sitten saippuasarjani uusimman jakson.
Amerikan jaksoissa itketään liikaa. Ehkä pidän sarjan seuraamisessa vähintään kuukauden tauon. Googlaamalla selvisi, ettei mies jätä sarjaa.

Persut eivät halua kohdata todellisuutta.
Selasin aamun uutistarjontaa. Eniten jäi mieleeni klikkiotsikko, jota en viitsinyt avata. Nuori mies haluaa olla jälleen nainen. Jutun kuvan miehen kasvoissa on partaa ylähuulessa ja leuassa.
Mieleeni jäi myös toisessa ip-jutussa laulaja Diana Rossin valkoinen laahuspuku.
Viiden lapsen äiti ja kahdeksan lapsen isoäiti lievästi sanoen säväytti New Yorkin Met-gaalassa. Tilaisuudessa tarvittiin kuusi miestä laahuksen kannatteluun.
Seuraavaksi nousen tuolistani ottamaan toisen kupin kahvia, ja katson sitten saippuasarjani uusimman jakson.
Amerikan jaksoissa itketään liikaa. Ehkä pidän sarjan seuraamisessa vähintään kuukauden tauon. Googlaamalla selvisi, ettei mies jätä sarjaa.
🙈🙉🙊

Lähes joka mainoksessa pitää nykyään olla musta ym. etno. Yleensä mainoksen parisuhdekuvaston mies on aina musta tai ainakin värillinen, nainen on valkoinen. Myös valkoinen äiti ja musta lapsi on lähes vakio. Ei todellakaan mitään sattumaa, vaan mietitty juttu. Melko erikoista kun katsoo eri etnisten ryhmien määrän katukuvassa.

Jopa historiallisissa sarjoissa woke on lisääntynyt, eli mustien määrä nousee koko ajan. Pian Hitlerin natsisotilaat ovat mustia.
Oletko jäänyt täysin uutispimentoon kotimaisesta vuosien takaisesta elokuvasta, jossa Mannerheimiä esittää tumma afrikkalainen mies?
Minulla on jo paljon ikää, mutta miesmakuni ei ole vieläkään vakiintunut.
Tänään ihailen jotain kansalaisuutta ja ihon väriä, ja huomenna olen täysin erilaisissa makumieltymyksissä. Siitä olen onnellinen, että kotiasiani ovat kunnossa. Lähiaikoina täällä ramppasi huoltomiehiä. Ihan päinvastaisia komistuksia kuin viime vuosituhannen tv-sketseissä Leo Lastumäen esittämä Remontti-Reiska.
En tarvitse mainoksia ostotöksiini. Eniten ihailen NY:n Met-gaalan Pamela Andersonin tyyliä. Hän on juhlassa meikitön, ja pukeutunut harmaaseen iltapukuun.
Vaatimattomuus kaunistaa. Miksi tuhlata rahansa hömppätuotteisiin, jotka vain kuormittavat jätevesiä ja kaatopaikkoja. Luin jostain, että myymättömät halpisvaatteet viedään Chileen poltettaviksi.

Oletko jäänyt täysin uutispimentoon kotimaisesta vuosien takaisesta elokuvasta, jossa Mannerheimiä esittää tumma afrikkalainen mies?
Minulla on jo paljon ikää, mutta miesmakuni ei ole vieläkään vakiintunut.
Tänään ihailen jotain kansalaisuutta ja ihon väriä, ja huomenna olen täysin erilaisissa makumieltymyksissä. Siitä olen onnellinen, että kotiasiani ovat kunnossa. Lähiaikoina täällä ramppasi huoltomiehiä. Ihan päinvastaisia komistuksia kuin viime vuosituhannen tv-sketseissä Leo Lastumäen esittämä Remontti-Reiska.
En tarvitse mainoksia ostopäätöksiini. Eniten ihailen NY:n Met-gaalan Pamela Andersonin tyyliä. Hän on juhlassa meikitön, ja pukeutunut harmaaseen iltapukuun.
Vaatimattomuus kaunistaa. Miksi tuhlata rahansa hömppätuotteisiin, jotka vain kuormittavat jätevesiä ja kaatopaikkoja. Luin jostain, että myymättömät halpisvaatteet viedään Chileen poltettaviksi./ostopäätöksiini

Lähes joka mainoksessa pitää nykyään olla musta ym. etno. Yleensä mainoksen parisuhdekuvaston mies on aina musta tai ainakin värillinen, nainen on valkoinen. Myös valkoinen äiti ja musta lapsi on lähes vakio. Ei todellakaan mitään sattumaa, vaan mietitty juttu. Melko erikoista kun katsoo eri etnisten ryhmien määrän katukuvassa.
Naisiin kohdistuvaa propagandaa.

Esimerkkinä palstan miehet jotka melkein kaikki haluaa vaihtaa vaimonsa aasialaiseen... Kilttis ei ole kertonut ulkkisvaimonsa kotimaata, mutta on varmaan idästä.

Ai niin, mutta sitähän ei lasketa

Esimerkkinä palstan miehet jotka melkein kaikki haluaa vaihtaa vaimonsa aasialaiseen... Kilttis ei ole kertonut ulkkisvaimonsa kotimaata, mutta on varmaan idästä.

Ai niin, mutta sitähän ei lasketa
Olisi siis asiallista, että vähintään puolessa mainoksista olisi valkoinen mies-aasialainen vaimo-yhdistelmä. :giggle:

Olen myös kiinnittänyt huomiota, että esim. Lumenen meikkimainoksissa ja Lindexin mainoksissa on nykyään aina joku tummaihoinen. En minä kalkkilaivan kapteenina oikein voi käyttää samaa meikkivoidetta kuin tummahipiäinen. Lumenella on aiemmin ollut sävyjä juuri pohjoismaiselle kalpealle iholle, mutta ei taida olla enää.

Olen myös kiinnittänyt huomiota, että esim. Lumenen meikkimainoksissa ja Lindexin mainoksissa on nykyään aina joku tummaihoinen. En minä kalkkilaivan kapteenina oikein voi käyttää samaa meikkivoidetta kuin tummahipiäinen. Lumenella on aiemmin ollut sävyjä juuri pohjoismaiselle kalpealle iholle, mutta ei taida olla enää.
Eli jos Lindexin tai Lumenen mainoksessa on yksi tummaihoinen, et kalkkilaivan kapteenina voi löytää heidän valikoimistaan mitään sinulle sopivaa? Kerro minulle olevasi vähän hidas sanomatta, että olet väjän hidas.

Eli jos Lindexin tai Lumenen mainoksessa on yksi tummaihoinen, et kalkkilaivan kapteenina voi löytää heidän valikoimistaan mitään sinulle sopivaa? Kerro minulle olevasi vähän hidas sanomatta, että olet väjän hidas.
No en tietenkään tarkoita sitä, tarkoitan vain, että olen viime aikoina kiinnittänyt huomiota, että lähes kaikissa lumenen ja lindexin mainoksessa on aina joku tummaihoinen. Koen, että en ole kohderyhmää. Koen, että minulla ja kaltaisillani kuluttajilla ei ole lumenelle väliä. Mainokset ovat mielikuvia aina, ja minun mielikuvani näistä kyseisistä brändeistä on muuttunut viime aikoina huomattavan negatiiviseksi. Ehkä se tekee minusta rasistin, tiedä sitten. Ei minulla ole mitään ketään ihmistä vastaan, olkoon minkä värinen vaan, mutta en koe, että mainokset tavoittavat minua. Toisaalta, alan olla keski-ikäinen, niin ei ne mainokset varmasti ole minulle suunnattu muutenkaan.

Yhteistyössä