Miksi lähes kaikki pitkään kotona olevat kotiäidit ovat matalasti koulutettuja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ja miks mä en saanut töitä nuorena- no siks kun ei ollut sitä kokemusta. Ja entäs nyt? Edelleen- ei kokemusta.
No mistä helvetistä sitä olis voinut tullakaan tällä menoa? |O

:snotty: :|

Niin että kehää nämä asiat kiertää aina. Munat ja kanat iloisesti ringissä pyörii ja pyörii ja pyörii ja.....
g040.gif

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Ja miks mä en saanut töitä nuorena- no siks kun ei ollut sitä kokemusta. Ja entäs nyt? Edelleen- ei kokemusta.

Niin että kehää nämä asiat kiertää aina. Munat ja kanat iloisesti ringissä pyörii ja pyörii ja pyörii ja.....
g040.gif

Tästä syystä naisten pitäisikin olla kotona eikä työelämässä.

g040.gif

:D

Onneksi voi aina palata koulun penkille tai kotiäitiyden yhteydessäkin sivistää itseään =)

Ei varmaan ole kovin suurta motivaatiota mennä siivoamaan, kaupan kassalle, kampaamoon jne. , palkka on kehno ja työ yksitoikkoista eikä niin arvostettuakaan. Kun taas korkeammin koulutetuilla on odotettavissa älyllyllisesti haastavampia hommia ja yleensä sitä työtkin korkeammalla koulutuksella tuntuu saavan helpommin. Palkka yleensä täysin eri tasoa.

Varmaan on siis myös sillä alalla merkitystä.

No mä en oo, oon valmistunut yliopistosta ja aion silti hoitaa kaikki lapseni kotona kouluikään saakka.
Mut mitä se haitta ketään jos joku ei ole kouluttautunut ja on lasten kanssa kotona, eikai se kenenkään ihmisarvoa vähennä?
ps. Kummasti tuntuu passavan koululaisen kaverien työssäkäyville vanhemmille mun ratkaisu kun niiden lapset voi tulla meille leikkii koulun jälkeen ja on aikuinen vahtimassa ja laittamassa välipalaa..;)

Alkuperäinen kirjoittaja Phoebsi:

g040.gif

:D

Onneksi voi aina palata koulun penkille tai kotiäitiyden yhteydessäkin sivistää itseään =)

Joo, mä jo päätin etten ikinä enää hae yhtäkään työpaikkaa. Mä en kestä.
Mutta menen uudelleen kouluun jahka tuo nuorimmainen hiukan vielä kasvaa.

Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:
Määrittele ensin "matalasti" koulutettu ja "pitkään"..

Itse olen tradenomi ja ollut kotona yhteensä viitisen vuotta.. Vähän kävin välillä työelämää maistelemassa..

No sä et määritelmään mun mielestä päde.

Alkuperäinen kirjoittaja ll:
Meikäläinen ainakin on lisensiaatti ja pitkään olen kotona äippäpalstoille näpytellyt jo...

ootko yksityisellä vai esim akateemisemmalla puolella? Ei muuten, mutta yliopiston tutkijat, yms ovat herkästi muutekin pätkähommia ja verrattavissa matalapalkka-aloihin tuon työn tuoman tuohen puolesta (tietty motivaationäkökulma)

Taitaa olla harvassa korkeakoulutetut työurallaan etenevät kotiäidit, ainakin monilapsiset.

Alkuperäinen kirjoittaja jh:
Alkuperäinen kirjoittaja Mari:
Mikäs yleistys tämä on? Itse olen ammattikorkeakoulusta valmistunut viimeksi.

Korkeasti koulutettu :laugh:

Äläpäs naura. Hyvä koulutus on tuokin. Tämä on niin tätä. Ensin sanotaan ettei olla mitään kouluja käyty ja sitten kun on jotkut käytynä niin sekään ei ole hyvä. Ja anteeksi että nussin pilkkuasi mutta miksi se sitten on ammattikorkea? Onko sillä väärä nimi? Syökö se yliopistokoulutuksen arvokkuutta tai jotain?

...ja matalasti koulutettu = tyhmä?
jotkut tahtoo tehdä lapset ensin ja sitten mennä töihin johon oikeasti haluaa, opiskelee kovasti päästäkseen juuri siihen työhön, eikä tyydy mihinkään kaupankassalla istumiseen, jos ei sitä tosissaan halua tehdä.
silloin kun ei ole paineita palata takaisin töihin, viihtyy paremmin kotona ja on oppinut tulemaan toimeen pienemmällä! helpompaa se on kuin pudota 3000e/kk palkasta yhtäkkiä äp-rahalle ja kh-tuelle! sitten myöhemmin kun lapset kasvaa ja alkaa harrastaa (johon menee rahaa) ja tarvitsee koulutarvikkeita yms. niin palkkatulot nousee sitä mukaa eikä tarvitse kuitenkaan kitsastella.
plus kaikki ei tahdo olla tilastoilla niitä "korkean iän, korkeasti koulutettuja, ensisynnyttäjiä"

Alkuperäinen kirjoittaja Phoebsi:
Alkuperäinen kirjoittaja jh:
Alkuperäinen kirjoittaja Mari:
Mikäs yleistys tämä on? Itse olen ammattikorkeakoulusta valmistunut viimeksi.

Korkeasti koulutettu :laugh:

Äläpäs naura. Hyvä koulutus on tuokin. Tämä on niin tätä. Ensin sanotaan ettei olla mitään kouluja käyty ja sitten kun on jotkut käytynä niin sekään ei ole hyvä. Ja anteeksi että nussin pilkkuasi mutta miksi se sitten on ammattikorkea? Onko sillä väärä nimi? Syökö se yliopistokoulutuksen arvokkuutta tai jotain?

Muistan vielä kun opiskeluaikana kun "fiksut" yliopisto-opiskelijat piti ammattikorkeakoulu opiskelijoita täysin nollina. "Parhaimmat" eivät suostuneet edes juttelemaan, jos tiesi että toinen on "mukamas korkeakoulussa".

Ihan naurettavaa hommaa..

Siitähän he myös puhuivat että AMK:n käyneet vievät heidän työpaikkansa, jos/kun työpaikkailmoituksessa puhutaan vaatimuksissa "korkeakoulututkinto" niin eihän nyt tradenomille tarvitse yhtäpaljoa maksaa kuin maisterille.

mä olen vielä sen verran nuori, etten ole ehtinyt kovin korkeasti kouluttautua. halusin tehdä lapset nuorena, kun vielä jaksan niiden kanssa kotona touhuta, enkä toisaalta vielä ole ehtinyt tottua ns. perempaan elintasoon. mulla siis vuoden vanha ja uusi tuloillaan ensi keväänä. kun nuo tuosta kasvavat, olen vieläkin nuori ja voin rauhassa opiskella ja peneutua työelämään ilman keskeytyksiä. mielestäni tämä on hyvä ja toimiva ratkaisu meillä.

Mitäs sitten ne pitkään kotona olleet kotiäidit jotka ovat opiskelleet samalla, kuten esim. minä? Samaa peetä vai?

Nii-in, vai oliskos jutun juju sittenkin siinä että puhutaan kotiäideistä? ;)

Yhteistyössä