Miksi kuolinilmoituksiin ei laiteta ihmisen kuolinsyytä?

• Viestiketjun aloittaja "Älypää"
  • Ensimmäinen viesti
tqqqq
Onko lopullinen kuolisyy aina edes selvillä siinä vaiheessa kun kuolinilmoitusta omaiset laatii? Onhan niitäkin tapauksia että potilas ei halua edes läheisilleen paljastaa mitä sairastaa. Toisaalta mitä oikeasti hyödyttäisi jos ilmoituksessa olisi kuoli keuhkokuumeeseen, sydänkohtaukseen jne., monessa tilanteessa ei ole merkitystä silläkään onko kuoleman aiheuttanut itse vai onko kysymys siltikin onnettomuudesta, johon tietyt asiat ovat vaikuttaneet enemmän tai vähemmän.

"vieras"
Mun mielestä kuolinilmoituksessa voitais kuolinsyyn lisäksi kertoa, kuinka suuri perintö jäi ja kuka siitä eniten hyötyy. Ja jotta kaikkien uteliaisuus tulisi ruokituksi ja huomioiduksi, voitaisiin vielä laittaa sellaisen ihmisen yhteystiedot, jolta voi tiedustella lisää mietityttävistä asioista.

"vieras"
varsinkin kun minä olen hänen lapsensa kummi, mutta jostain syystä hän ja hänen perheensä ei pitänyt minuun viimeiseen vuoteen mitään yhteyttä.
No ei ole tottakaan! Osaatko yhtään rivien välistä lukea? Ehkä hänellä on tuona aikana ollut jokin vakava sairaus, kun kerran eivät ole pitänee yhteyttä. LÄhetä adressi ja/tai soita ja esitä vielä uudestaan surunvalittelut. Udella ei kuulu, mutta voit kauniisti ilmaista, että sinulle tämä tuli yllätyksenä, kun et ollut kuullut pitkään aikaan ystävästäsi. Samalla ilmaiset, että haluaisit silti pitää kummilapseen yhteyttä, ottaa häntä vaikka hoitoon tai jos on jo isompi, viedä johonkin, vaikka huvipuistoon tai elokuviin jonkun ajan kuluttua.

Miksei ap ole pitänyt itse yhteyttä vuoteen?
Aina odotetaan,että toinen ottaa yhteyttä..

Ja miksi ihmeessä koko kansalle pitäisi toitottaa miksi kukakin on kuollut.
Eiköhän se kuolema ole läheisille muutenkin vaikea asia ja kuolinsyystä riippuen se saattaa olla todella rankka paikka.
Varmasti koulu ikäisestä lapsesta olisi kiva tietää että oma isänsä on tappanut itsensä,kuollut huumeiden yliannostukseen,alkoholimyrkytykseen,tapettu tms..

Itse koin tuon aikanaan,kun ruokatunnilla kävin ystävieni kanssa kaupassa ja huomasin Alibi lehdessä isolla otsikon joka kertoi isästäni.
Lehdestä löytyi rikospaikkauvia verilammikoista ym..Oli todella upeaa..

Oma mummini kieltäytyi syöpänsä loppuvaiheessa vastaanottamaan ihmisiä, jotka eivät olleet osa hänen normaalia elämäänsä. Eli kaikki uteliaat ja hänestä vieraantuneet immeiset pidettiin poissa kuolinvuoteelta sekä hautajaisista. Kaikki, joille asia kuuluu, saavat kyllä tiedon.

• Tykkää
Reactions: Littledeath
dfdf
Mummini kuolinsyy: Paikkakunnan Pohatan pankinjohtaja Pennosen pojan töytäisyn jälkeen kuoli kaaduttuaan pyörällä.

Oikeasti hei, monesti kuolema on useiden eri osatekijöiden summa vanhoilla ihmisillä. Palstatila on kallista, joten eipä niitä siinä viitsi luetella. Osa on myös kieltänyt sairauskertomuksensa paljastamisen muille.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja röppö;27829942:
Miksei ap ole pitänyt itse yhteyttä vuoteen?
Aina odotetaan,että toinen ottaa yhteyttä..

Ja miksi ihmeessä koko kansalle pitäisi toitottaa miksi kukakin on kuollut.
Eiköhän se kuolema ole läheisille muutenkin vaikea asia ja kuolinsyystä riippuen se saattaa olla todella rankka paikka.
Varmasti koulu ikäisestä lapsesta olisi kiva tietää että oma isänsä on tappanut itsensä,kuollut huumeiden yliannostukseen,alkoholimyrkytykseen,tapettu tms..

Itse koin tuon aikanaan,kun ruokatunnilla kävin ystävieni kanssa kaupassa ja huomasin Alibi lehdessä isolla otsikon joka kertoi isästäni.
Lehdestä löytyi rikospaikkauvia verilammikoista ym..Oli todella upeaa..

Säännöllisesti lähetin esimerkiksi tekstiviestejä ja sähköposteja, yritin soitella heille ja lähettelin heille postin kautta esim. lasten syntymäpäivinä syntymäpäivälahjoja, mutta he eivät reagoineet niihin mitenkään, eikä heidän lähisukulaisetkaan ragoineet minun yhteydenottoihin.

Lukutaito puuttuu monilta.
Tai sitten ei viitsitä lukea ketjua kokonaan vaan vastataan heti.

lucifer
olishan se hieno lisä " rakkaamme matti meikäläinen syntyi helsingissä ja päätti päivänsä ampumalla aivonsa pihalle helsingissä pitkään kestäneen työttömyyden masentamana"

"rakas lapsemme maja mehiläinen syntyi turussa ja kuoli nerkoossa koulukaveriensa vuosia kestäneen kiusauksen raaistuttua kunnon väkivaltaan ja lopuksi hakkasivat hänet hengiltä"

"rakas lapsemme pikku pekka syntyi kuolleena napanuora kaulan ympärillä"

"rakas pappamme ville eevertti syntyi nastolassa ja kuoli kiteellä sydämmen aortan räjähdykseen"

joo-o, olishan ne jonkinlainen lisä että uteliaat saisi halunsa tyydytettyä....

Yhteistyössä