Sirkkeli
Kuljetin yli 3 v:sta rattaissa, koska en olis jaksanut kantaa kauppakasseja sekä lasta.
Kun ei minulla ole autoa ja ajokorttia...
Kun ei minulla ole autoa ja ajokorttia...
Jep, mitäs tähän sanois Ite sentään oppinu vuosien varrella ettei lapset ( kuten aikuisetkaan ) ole samanlaisia keskenään ...Alkuperäinen kirjoittaja Kata-76:Jos syynä on se että lapsi on liian vilkas, tai että lapsi ei suostu kävelemään metriäkään, tai että lapsi säntää suuntaan jos toiseenkin, niin nämä kyllä ovat minusta lähinnä merkkejä yleisemmästä kasvatusongelmasta. Vanhemmat ei jaksa kasvattaa lasta vaan pääsevät helpommalla kun tässä tapauksessa lykkäävät lapsen rattaisiin istumaan. Elämässä on paljon hankalia asioita (erityisesti lasten kasvatuksessa), joihin pitää tarttua eikä vaan laittaa päätä pensaaseen vain siksi että se on helpompaa...
*avaa sateenvarjon *
Jos lapsi on vilkas, se vilkkaus todennäkösesti ainakin lievenee iän myötä, miksi siis polttaa hermojaan ulkona karkailevan lapsen kanssa (ja onko se nyt kiva lapsellekkaan aina kun mennään ulos niin äiti naama punasena komentaa sen sadannen kerran että et mene sinne tielle..), eli parempi mun mielestä laittaa rattaisiin jotta kaikille ulkoilu on miellyttävää.Alkuperäinen kirjoittaja Kata-76:Jos syynä on se että lapsi on liian vilkas, tai että lapsi ei suostu kävelemään metriäkään, tai että lapsi säntää suuntaan jos toiseenkin, niin nämä kyllä ovat minusta lähinnä merkkejä yleisemmästä kasvatusongelmasta. Vanhemmat ei jaksa kasvattaa lasta vaan pääsevät helpommalla kun tässä tapauksessa lykkäävät lapsen rattaisiin istumaan. Elämässä on paljon hankalia asioita (erityisesti lasten kasvatuksessa), joihin pitää tarttua eikä vaan laittaa päätä pensaaseen vain siksi että se on helpompaa...
*avaa sateenvarjon *
No joo, näitä näkee kyllä..Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:Joskus esikoinen meni rattaissa kerhoon 3v kun siellä piti olla klo 9 aamulla ja joskus tuli vähän kiirus lähtö...
Käveli kumminkin sen verran hitaasti aamu-unisena ja matka kesti reippaastikin kävellen 10-15 min.
Helsingissä toki kannattaa kuljettaa rattaissa myös siksi, että pääsee ilmaiseksi julkisilla
Ja keskustassa saattaa olla turvallisempaa istua rattaissa ainakin ruuhka-aikaan...
Eikö vaan!Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:[quote="Lentokala"
"Helsingissä toki kannattaa kuljettaa rattaissa myös siksi, että pääsee ilmaiseksi julkisilla
Ja keskustassa saattaa olla turvallisempaa istua rattaissa ainakin ruuhka-aikaan..."
Mä sanon suoraan että toi syy nostattaa mulla niskavillat pystyyn :kieh:
Eipä meillä oo tarvinnut koskaan siitä syystä tunkea isoa lasta rattaisiin.
Tampereella mä olen yleisemmin törmännyt ihan suomalaisiin äiteihin jotka on sulloneet ison muksun rattaisiin jotta pääsee pummilla kyytiin. Bussissa sit otetaan se eskari-ikänen pois kärryistä ja mennään istumaanAlkuperäinen kirjoittaja Lentokala:Eikö vaan!Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:[quote="Lentokala"
"Helsingissä toki kannattaa kuljettaa rattaissa myös siksi, että pääsee ilmaiseksi julkisilla
Ja keskustassa saattaa olla turvallisempaa istua rattaissa ainakin ruuhka-aikaan..."
Mä sanon suoraan että toi syy nostattaa mulla niskavillat pystyyn :kieh:
Eipä meillä oo tarvinnut koskaan siitä syystä tunkea isoa lasta rattaisiin.
Somalit kuljettaa rattaissa kaikkia alle kouluikäisiä ja joskus oon epäillyt että isompiakin ja vain tästä syystä.
Toki joskus ihan suomalaisetkin varmaan, mutta tää on pistänyt muutamassa meiltä stadiin kulkevassa dösässä silmään.
No suomalaisilla on tyhjät rattaatAlkuperäinen kirjoittaja Coffee Break:^^^ Somaleilla on kärreissä laatikoita ja pussukoita. Lapsi/lapset tulee sitten kauniisti kärrien mukana sivuovesta ja käyvät istumaan tuoleille. Onhan se melkein sama kun jos lapsi istuisi kärreissä... :kieh:
Sulla taas ei taida elämässäsi olla tarpeeksi mietittävää, kun jaksat vaivata päätäsi tällaisella asialla. Mulla on kolme alle kouluikäistä ja vaarallinen reitti kuljettavana ja ihan lasten turvallisuuden ja uhmaikäisen arvaamattomuuden vuoksi kaksi pienintä kulkee rattaissa (isompi on sen kolme vuotta).Alkuperäinen kirjoittaja Kata-76:Jos syynä on se että lapsi on liian vilkas, tai että lapsi ei suostu kävelemään metriäkään, tai että lapsi säntää suuntaan jos toiseenkin, niin nämä kyllä ovat minusta lähinnä merkkejä yleisemmästä kasvatusongelmasta. Vanhemmat ei jaksa kasvattaa lasta vaan pääsevät helpommalla kun tässä tapauksessa lykkäävät lapsen rattaisiin istumaan. Elämässä on paljon hankalia asioita (erityisesti lasten kasvatuksessa), joihin pitää tarttua eikä vaan laittaa päätä pensaaseen vain siksi että se on helpompaa...
*avaa sateenvarjon *
Joo, kaikki tavallaan. Vapaa maa näes :xmas:Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:No suomalaisilla on tyhjät rattaatAlkuperäinen kirjoittaja Coffee Break:^^^ Somaleilla on kärreissä laatikoita ja pussukoita. Lapsi/lapset tulee sitten kauniisti kärrien mukana sivuovesta ja käyvät istumaan tuoleille. Onhan se melkein sama kun jos lapsi istuisi kärreissä... :kieh:
Meillä taasen jo 1 v 3 kk ikäinen käveli jalkakäytävällä Istanbulissa, jossa asukkaita on kait suunnilleen tuo 18 miljoonaa. Rattaat oli toki reissussa mukana, muttei ihan joka kerta otettu niitä matkaan kun mentiin ostoksille tms. Lasteni serkku oli tuolloin 2½ v eikä omistanut enää rattaita. Eikä siellä kyllä näkynyt rattaissa/vaunuissa kuin vauvaikäisiä, parivuotiaat viimeistään jo käveli, ja nätisti kävelivätkin. Vaikka on iso kaupunki =). Eihän ne miljoonat ja miljoonat asukkaat kaikki samassa paikkaa pyöriAlkuperäinen kirjoittaja Rapu:Asumme 18mio ihmisen kaupugissa, ei tulisi mieleenkaan laittaa 2-3v kavelemaan jalkakaytavalle.... :wave:
Totta turiset.Alkuperäinen kirjoittaja Coffee Break:Joo, kaikki tavallaan. Vapaa maa näes :xmas:Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:No suomalaisilla on tyhjät rattaatAlkuperäinen kirjoittaja Coffee Break:^^^ Somaleilla on kärreissä laatikoita ja pussukoita. Lapsi/lapset tulee sitten kauniisti kärrien mukana sivuovesta ja käyvät istumaan tuoleille. Onhan se melkein sama kun jos lapsi istuisi kärreissä... :kieh:
Mutta oikeasti, mä olen sitä mieltä että jos bussiin menee lapsi kärryissä se lapsi myös matkustaa niissä. Kärryjä ei jätetä tyhjäksi, varsinkaan jos vieressä on toiset kärryt. Eikä niissä kärryissä kuljeteta puolta omaisuutta vaan sen takia että pääsee ilmaiseksi :kieh:
Niin on ja Sofia kuus vee kiipeää itse ketterästi keskiovesta sisään ja menee takapenkille istumaan, äidin asetellessa rattaat paikalleen. Tarina on tosi.Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:No suomalaisilla on tyhjät rattaatAlkuperäinen kirjoittaja Coffee Break:^^^ Somaleilla on kärreissä laatikoita ja pussukoita. Lapsi/lapset tulee sitten kauniisti kärrien mukana sivuovesta ja käyvät istumaan tuoleille. Onhan se melkein sama kun jos lapsi istuisi kärreissä... :kieh:
Alkuperäinen kirjoittaja Riksis:Pienikokoinen 103,5cm ja n.15g neiti ei jaksa kävellä 3km hammaslääkäriin.. Otan kuomarit mukaan, ni pääsee istumaan, ellei jaksa kävellä..
neiti nyt 5v4kk (huomenna)
Mä oon huomannut että kuskit ei vaan jaksa huomautella asiasta, koska se on niin jatkuvaaAlkuperäinen kirjoittaja Q-kuppi:Niin on ja Sofia kuus vee kiipeää itse ketterästi keskiovesta sisään ja menee takapenkille istumaan, äidin asetellessa rattaat paikalleen. Tarina on tosi.Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:No suomalaisilla on tyhjät rattaatAlkuperäinen kirjoittaja Coffee Break:^^^ Somaleilla on kärreissä laatikoita ja pussukoita. Lapsi/lapset tulee sitten kauniisti kärrien mukana sivuovesta ja käyvät istumaan tuoleille. Onhan se melkein sama kun jos lapsi istuisi kärreissä... :kieh:
Viime viikolla tosin näin jotain ihmeellistä: bussikuskin, joka sanoi parivuotiaan kanssa matkustaneelle äidille tämän ottaessa lapsen viereensä istumaan että "lapsi rattaisiin koko matkan ajaksi, tai sitten maksatte lipun hinnan". Säännöissä kun tosiaan sanotaan että rattaissa matkustavan lapsen kanssa oleva aikuinen pääsee ilmaiseksi