Miksi kuljetat yli 3 vuotiasta rattaissa?

Alkuperäinen kirjoittaja hiphurraa:
Mitä se kellekään kuuluu? Kussakin perheessä tehdään niinkuin parhaaksi nähdään! :kieh:
Meillä ei suostunu istumaan 2,5v jälkeen ja hyvä niin(kin).
Mä esitin asiallisen kysymyksen =) Mutta sainko asiallisen vastauksen?
Täällä on kyselty paljon muutakin.

Joskus oli työmatka 5km, josta 3km kuljin lapsen kans hoitoon. Rattaissa työnsin juu, kun mentiin jo kukonlaulun aikaan eli ennen lapsen aamupalaa. Ja aikaa olis saanut varata kans aikalailla matkaan jos käveleen olisin laittanut. SAmoin välillä säänkin syystä. En työntäis vaunussa jos olis auto ollut noihin matkoihin.

Poika kyllä käveli tuolloin pitkiäkin lenkkejä, esim hoidossa ja vapaapäivinämme. Olis musta vähän liikaa jos ensin ennen aamupalaa (klo 5) laittaisin sen käveleen 3km, sit ne hoidossa kävelis retkelle tai leikkipuistoon joskus yhteen suuntaan se kolmekin km(niinkuin useana päivänä viikossa tekevät) ja sit iltapäivällä (tai illalla klo21 jos iltavuoroviikko) käveltäis taas se 3km kotiin. Ja 4-v kyseessä. Oliko oikeesti hirveen hankala ymmärtää vaikkei sairaudesta ollutkaan kyse???

kiira
öööh... eli nyt on rumaa ja epäsallittua jos vien rattailla yli 3veetä??? Siis tuonne autojen sekaan juoksentelemaan *ymmällään*

Oikeesti ei oo ikuna tullu pieneen mieleenikään että TÄMÄKIN olisi tuomittua ja pitää perustella syitänsä *huokailee*

Joo, sori seaikakuukaudesta ; )

vieras
en jaksa lukea muiden vastauksia mutta kyllä meijän kolmenvanha jaksaa hyvin kävellä 6km matkankin,eriasia on jos riehuu puolivälissä matkaa puistossa..mutta vaunut (matkarattaat) käytössä jos kiire/tullaan illalla vasta takaisin ym. nyt pikkunen vaunuis joten "joutuu" kävelee jos johonkin yksin lähen lasten kaa (seisomalauta ei toimiva ratkaisu)..

Alkuperäinen kirjoittaja kiira:
öööh... eli nyt on rumaa ja epäsallittua jos vien rattailla yli 3veetä??? Siis tuonne autojen sekaan juoksentelemaan *ymmällään*

Oikeesti ei oo ikuna tullu pieneen mieleenikään että TÄMÄKIN olisi tuomittua ja pitää perustella syitänsä *huokailee*

Joo, sori seaikakuukaudesta ; )
Kuule, kun aikansa tällä palstalla pyörii, niiin huomaa miten kapeakatseisia ja yksinkertaisia ajatuksia ja yleistyksiä sekä sääntöjä mammoilla päässä liikkuu. :D

Ei ole autoa käytettävissä ja kaikkialle ei pääse linja-autolla! Ja lisäksi kaupassa saisin juosta neidin perässä eikä ostoksista tulisi mitään! Kyllä muutoin itse pyöräilee ja kävelee. Asioille mennään rattailla.

joskus jos kaupungille lähdetään, varsinkin kesällä niin mukana on/oli rattaat 3v (kesällä poika oli 2,5v) mukana.
ihan sen takia että saa istua niissä ja levätä- ja joskus pääsee helpommalla.
nyt 3,3v poika ei suostu istumaan rattaissa ja onkin reipas kävelijä. hyvä niin. rattaat menivät varastoon..

Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:
Huvikseen ja laiskuuttani. :saint:
samoin tosin kiirekin hieman sanelee ratkaisuani.

Mutta mainittakoon, että 3- vuotiaani kyllä myös kävelee.

Mutta juuri tuollaisen muutaman sadan metrin matkan istuu rattaissa, koska sitä kuljettaessa on kiire.

Kiireetömään aikaan kulkeekin sitten kävellen.

Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:
Niin varmasti syitä voi olla monia.
Ihmettelen vaan kun meillä 2 vuotias kävelee kevyesti 3 kilometriä putkeen. Ja taas tiedän lapsen jota äiti kuljetti parin sadan metrin matkatkin vielä rattaissa kun lapsi oli 4vee.
Minä... :xmas:

Rattaat jäi tarhareissuilta pois just tuoss iässä, 4 vee. Matkaa oli joku 400 metriä. Pääsin vaan itse aamuisin helpommalla. :D

Meillä esikoinen lopetti rattaissa istumisen 2½-vuotiaana. Sitä edeltäneen puolen vuoden ajan käytti rattaita hyvin satunnaisesti, yleensä käveli ja velivauva oli rattaissa.
Autoa meillä ei ole ja moneen paikkaan kävellään, viitisen kilsaakin on sujunut nyt 4 v 3 kk ikäiseltä tytöltä rivakasti ja reippaasti jo kaaaauan.
Nuoremmasta en vielä tiedä milloin luopuu rattaista. Jo nyt, 2 v 3 kk iässä, kävelee sellaisia matkoja joilla paljon häntä isommat istuu rattaissa. Esimerkiksi lähikauppaan ja takaisin meidän 2 vee usein kävelee, naapuruston 4½ v täysin terve lapsi istuu saman matkan AINA rattaissa. No, kukin tyylillään :saint:

Kieltämäää rattaissa työntämistä enemmän minua huolestuttaisi perheet joissa lapsia kuljetetaan jatkuvasti autolla. Rattaiden kanssa lapsi pääsee kuitenkin ulos ja liikkuvan äidin myötä oppii itsekin liikkumaan. Monet isommat rattaiden kanssa liikkuvat lapset näyttävät lisäksi kävelevän ainakin osan matkoista.

Sitä paitsi jossain vaiheessa ne rattaat kuitenkin käy lapselle pieniksi ja äidille liian raskaiksi työnnettäviksi ja tuskin moni rupeaa terveelle lapselleen pyörätuolia hommaamaan. :xmas: Nämä autoilevat vanhemmat taas cvoivat hyvin kuskata lapsiaan autolla ihan murrosikään asti, tai pahimmillaan siihen kunnes lapset saavat omat ajokortit.

Aina ei ehdi antaa lapsen kävellä itse, rattaissa lykkäämällä pääsee PALJON nopeammin. Matkaa saattaa olla liikaa että 3-vuotias jaksaisi koko matkaa itse kävellä. Jos lähdetään kävelylle, niin rattaita ei ole mukana tai niissä matkustaa tuo pienempi, mutta jos esim. neuvolaan ollaan menossa ja julmettu kiire, niin muksu kyytiin ja puolijuoksua neuvolaan, kävelee sitten pois päin jos/kun on aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Entäpä ne vanhemmat, jotka kuskaavat pienet kullanmurunsa joka paikkaan autolla? :whistle:
Mitä heistä pitää ajatella
:xmas:
Sä voit vaikka tehdä aiheesta alotuksen. Siinä he jotka kuljettaa lapsiaan autolla pienimmätkin matkat voi laittaa siihen syynsä miksi.
Ja jokainen voi sitten ajatella mitä ajattelee.
:xmas:

Yhteistyössä