Juu, nimimerkillä "Juuri rattaista ja lapsesta kiinni saanut". Enää ei meiän alle 2v tenava istu rattaissa bussin liikkuessa, jos kuski yhtään on sen oloinen, että on raskas kaasu- tai jarrujalka. Maksoin matkasta tai en.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Monet ottaa kyllä ihan turvallisuussyistä pois matkan ajaksi. Äkkijärrutuksessa vaunut tai rattaat saattaa olla ihan helposti nurin.Alkuperäinen kirjoittaja Heila:Mistä tiedät kuinka pitkän matkaa se yli 3vee siinä vaunuissa istuu???
Jos tällä vaunujen työntäjällä on matkaa esim. 5km niin tuskin se lapsi jaksaa kävellä itse,onko käynyt tuollainen vaihtoehto mielessä?
Mut itekään en ymmärrä sellasta et yli 3veen kanssa mennään vaunuilla linkkuriin ja sit kun ollaan ilmaseksi päästy ovista sisään kun kerran ne vaunut on niin ei muuta kuin lapsi pois vaunuista ja saa ne vaunut sitten siinä tyhjän panttina seistä muiden edessä ja estää yhtiä vaunuja mahtumasta kyytiin! |O
Pitäis tulla tuohon sellanen sääntö et ilmaseksi vaunujen kanssa bussiin MIKÄLI lapsi istuu KOKO MATKAN siinä vaunuissa.
Meillä myös sama homma. Poika alkaa valitella jalkoja parin sadan metrin jälkeen, pakkohan se on rattaisiin laittaa istumaan. Ja ihmiset katsoo kun isoa poikaa pieniin tuplarattaisiin laitan mutta kun se on pakko jos haluaa jossain käydä ja pakkokin käydä lääkärissä ja fysioterapiassa kävellen. Ja sitten jotku mummot tulee ihan pojalle juttelemaan että "noin iso poika siellä istuu, etkö haluaisi kävellä?" ja siitä alkaa kamala rutina sitten että "äiti miksen minä saa kävellä, minä haluaaaaaaannnnnnn" :kieh: mutta kun äiti tietää mikä kiukku sen kävelyn jälkeen on kun jalkoihin sattuu..Alkuperäinen kirjoittaja KaksiKertaaPienempi:Koska on reumalapsi ja monesti erityisesti aamuisin jalat ovat niin jäykät ja kipeät sekä kivut todella kovat, ettei käveleminen onnistu. Kyllähän tuntemattomat ovat kovia arvostelemaan ja tuomitsemaan, jos suoraan ei sanota niin silmät kyllä kertoo mitä minusta ajatellaan.
Juuri näin. Ja onpa lapsesta kiva, kun tuntemattomat arvostelee :/ Mulla on tullu aika pahasti kuppi täyteen noiden kommenttien kanssa ja annan palaa takaisin. Enkä pidä itseäni edes lapsellisena kun lastani puolustan.Alkuperäinen kirjoittaja Kökkönen:Meillä myös sama homma. Poika alkaa valitella jalkoja parin sadan metrin jälkeen, pakkohan se on rattaisiin laittaa istumaan. Ja ihmiset katsoo kun isoa poikaa pieniin tuplarattaisiin laitan mutta kun se on pakko jos haluaa jossain käydä ja pakkokin käydä lääkärissä ja fysioterapiassa kävellen. Ja sitten jotku mummot tulee ihan pojalle juttelemaan että "noin iso poika siellä istuu, etkö haluaisi kävellä?" ja siitä alkaa kamala rutina sitten että "äiti miksen minä saa kävellä, minä haluaaaaaaannnnnnn" :kieh: mutta kun äiti tietää mikä kiukku sen kävelyn jälkeen on kun jalkoihin sattuu..
Meillä lapset kävelee luonnostaan. Ei niitä pakoteta kävelemään. Lapset ovat luonnostaan energisiä (yleisesti ottaen) mutta helposti vanhemmat kitkee lapsista sen luontaisen liikkumisen ilon. Valitettavasti olen nähnyt näitä lapsia joita raahataan paikasta toiseen rattaissa. Tietenkään he eivät suostu enään kävelemään. Ja sitten on äiti kantamassa.Alkuperäinen kirjoittaja äiskä:koska en tahdo juoksuttaa PIENTÄ vielä niin montaa kilometriä päivässä.. pitkät hoitomatkat,päästään kaikki vähemmällä kun istuu lapset rattaissa. lapset 2v ja 4v. mielestäni ei vielä noin pienten tarvitse jaksaa kilometrien matkoja kävellä!! jos sanoo ettei jaksa niin sillon ei jaksa. lapset on lapsia! sääli kun nykyään pienistä tehdään isoja jo liian varhain!
tottakai lapset kävelee. eihän sitä käy kieltäminen. mutta jos aamulla kuuden aikaan lähtee monen kilometrin päähän hoitopaikkaan niin onko se reilua pakottaa pieni kävelemään jos toinen ei tahdo/jaksa. kyllä lapset juoksee,kävelee,hyppii,hilluu ulkona muutenkin. pitkät kauppa- ja hoitomatkat voi hyvin työntää rattaissa. jos tahtoo kävellä,voi kävellä.jos uupuu niin hyppää rattaisiin..Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:Meillä lapset kävelee luonnostaan. Ei niitä pakoteta kävelemään. Lapset ovat luonnostaan energisiä (yleisesti ottaen) mutta helposti vanhemmat kitkee lapsista sen luontaisen liikkumisen ilon. Valitettavasti olen nähnyt näitä lapsia joita raahataan paikasta toiseen rattaissa. Tietenkään he eivät suostu enään kävelemään. Ja sitten on äiti kantamassa.Alkuperäinen kirjoittaja äiskä:koska en tahdo juoksuttaa PIENTÄ vielä niin montaa kilometriä päivässä.. pitkät hoitomatkat,päästään kaikki vähemmällä kun istuu lapset rattaissa. lapset 2v ja 4v. mielestäni ei vielä noin pienten tarvitse jaksaa kilometrien matkoja kävellä!! jos sanoo ettei jaksa niin sillon ei jaksa. lapset on lapsia! sääli kun nykyään pienistä tehdään isoja jo liian varhain!
Mun mielestä lapsen täytyisi saada kehittyä omalla painollaan. Ja siihen kehitykseen kuuluu liikkuminen omin jaloin. Jos vaan terveys sallii.
Mä olen samaa mieltä, nykyään pienistä tehdään liian isoja liian varhain. Kun ne pakotetaan aamulla rattaisiin ja kärrätään hoitopaikkaan.