Miksi kukaan hankkii lapsia?

"äiti x 2"
Tunnustetaan nyt ilmiselvät tosiasiat:

- Keskiverto eläin on aina söpömpi kuin keskiverto lapsi. Eläin on myös helppohoitoisempi ja siitä pääsee tarvittaessa eroon. Eläin ei myöskään kuormita maapalloa 80 vuotta.

- Miten uskallatte ottaa riskin, että ette pidäkään lapsestanne? Että kaduttaa kun tuli hankittua sellainen? Sellaista tapahtuu. Olette 18 vuotta pakotettu huolehtimaan jostakin josta ette yhtään pidä. Lemmikin voi sentään viedä piikille.

- Sellaista ilmiötä kuin vauva-kuume ei ole olemassa. Ja muutenkin melko vastuutonta jos ihminen tekee pitkällisiä päätöksiä jonkun "kuumeen" perusteella. Onko henkilö joka on täysin tunteidensa vietävissä kyvykäs toimimaan vanhempana? Ei ole.
En lukenut muita kommentteja.

Mutta joo, eläin on usein söpömpi kuin keskivertolapsi. Omat lapset on kuitenkin söpöjä, minun mielestä söpömpiä kuin mikään muu. On meillä elukoitakin, eipä sillä. Itse en jaksa kantaa kaikessa huolta maapallon kuormittavuudessa, mielestäni esim. Afrikassa voivat aloittaa sen savotan kanssa ensin...

Vaikea kuvitella että en pitäisi lapsestani. En ole sellaista tyyppiä, joka ylipäätään ei pidä siitä ja tosta.

Kolmas väittämä on vain sinun mielipide. Kyllä vauvakuume on olemassa. Minun mielestäni. Se ei ole kuitenkaan ainoa syy miksi olen lapsia halunnut. Kyllä siellä on järkiperusteet takana.
 
....
Mitä?:headwall: Eläimet jos mitkä ovat itsenäisiä olentoja.
Mitä tarkoitat itsenäisellä? Esim. koira ei kyllä loppupeleissä ole kovin itsenäinen eläin. Koiran on tutkittu olevan älykkyydeltään n. 4-vuotiaan lapsen tasolla.

Faktahan on se, että suuri osa esim. koirista kuolee melko nopeasti tässä maailmassa ilman ihmisen huolenpitoa. Koira on kotieläin, eikä se pärjää yksin luonnossa. Katukoiratkin elää ihmisen lähellä ja ne säilyvät hengissä vain koska saavat siten jotenkuten hyödynnettyä ihmistä. Ei se ole sillä tapaa itsenäinen eläin, mitä esim. joku kettu on.
 
[QUOTE="äiti x 2";30421008]
On meillä elukoitakin, eipä sillä. Itse en jaksa kantaa kaikessa huolta maapallon kuormittavuudessa, mielestäni esim. Afrikassa voivat aloittaa sen savotan kanssa ensin...

[/QUOTE]

Kuinka suuri on afrikkalaisen hiilijalanjälki ja kuinka suuri suomalaisen? Kyllä se vaan taitaa olla niin, että me länsimaalaiset omalla rohmuamisellamme olemme tuhoamassa tätä planeettaa.
 
vierain
[QUOTE="viola";30420769]Kyllä lisääntymisvietti nimenomaan tähtää lisääntymiseen. Luonnossa moni nisäkäsnaaras ei anna uroksen astua muulloin kuin lisääntymiselle otolliselle ajalle.[/QUOTE]

Eikun olet väärässä: meillä ja muilla eläimillä on ainoastaan vietti seksiin - se lisääntyminen on ihan vain sellainen sivutuote, jota ilmankin me vaan naida nasauteltaisiin sukupolvesta toiseen. Jos muuta väität, olet tymä ja lisäksi ad hominem -olkiukko. Koska MINÄ sanoin niin, nah, ja aion jatkaa saman jauhamista siihen kunnes kaikki muut kyllästyvät ja voin viimeinkin tuntea olevani oikeassa. Ettäs tiedätte.
 
Eikun olet väärässä: meillä ja muilla eläimillä on ainoastaan vietti seksiin - se lisääntyminen on ihan vain sellainen sivutuote, jota ilmankin me vaan naida nasauteltaisiin sukupolvesta toiseen. Jos muuta väität, olet tymä ja lisäksi ad hominem -olkiukko. Koska MINÄ sanoin niin, nah, ja aion jatkaa saman jauhamista siihen kunnes kaikki muut kyllästyvät ja voin viimeinkin tuntea olevani oikeassa. Ettäs tiedätte.
Tämä haiskahtaa vittuilulta. Tosin kukaan ei ole vielä vaivautunut selittämään, että miten tälläinen lisääntymisvietti olisi mahdollinen mutta eipä siinä mitään. Kyllä mammat tietää.
 
"vieraampi"
Miksi kukaan hankkii lapsia?
Siksi, kun kukaan ei ymmärtänyt kertoa minulle noita tosiasioita silloin, kun olisin vielä voinut valita toisin. Tossa se nyt pyörii jaloissa, se väärinymmärryksen tulos, ihan väärännäköisenä. Nyt vasta tajusin, että sillähän on eriparikorvatkin. Hitto. Ja ajatella, sen sijaan olisin voinut hankkia kissan.

Ei perkele. Huomasin juuri, että jaloissa pyörii kaksi kissaakin. Nyt itkettää.
 
vierasa
Täytyy tunnustaa, että usein mietin otsikon kysymystä, kun katson ystäviäni lapsiensa kanssa. Toisin kuin ap, ymmärrän kuitenkin sen, että monilla ihmisillä vain on luonnostaan halu lisääntyä ja toiset taas tekevät tietoisesti päätöksen lisääntyä syystä tai toisesta. Itse en ole koskaan kokenut mitään halua lisääntyä. Aikaa minulla todennäköisesti vielä on useita vuosia, joten ehkä se halu vielä joskus herää, mutta minun on kovin vaikea kuvitella sitä.
 
"jopas"
[QUOTE="friday";30420384]Tiedätkö paljonko Suomen väkiluku on kasvanut viimeisen 20 vuoden aikana?

Tietääkseni ei ole pelkoa, että tällä tahdilla me suomalaiset täyttäisimme kaatopaikatkin vauvoilla.[/QUOTE]

Ajatteletko oikeasti, että väestöräjähdys ei ole globaali ongelma, että täällä meillä Suomessa elelemme kuin ei mitään?
 
"jopas"
Kyllä kai se valitettavasti on kaikkien lajien geenistöön evoluution myötä iskostunut, että pitää lisääntyä. Ihminen tosin kykenisi ajattelemaan ja ehkä harkitsemaankin, kuinka paljon antaa viettien viedä. Mutta on se varmasti monille tosi vaikeaa.
 

Yhteistyössä