Euroopassa syntyvyys on jo laskussa, väestön lisääntyminen ei ole ongelma Suomessa, päinvastoin. Mikset mene paasaamaan Afrikan savanneille tai Intiaan, siellä se väestöräjähdyksen ongelma ja alkulähde on. Suomessa korkea koulutus toimii ja syntyvien määrä on tasaisesti alentunut.
Tykkään minäkin eläimistä, mutta kyllä koiran tai kissan pitäminen on kaukana ekologisuudesta. Mieti miten paljon tulee jätettä jo ruuista jotka ostetaan. Kissa minulla on, ja lemmikin pito kaupunkioloissa on hyvin kyseenalaista.
En hankkinut lasta, vaan sain lapsen. Mitä tulee kateuteen lapsettomia kohtaan ja ulkonäköön, en sinkkunakaan ollut kiinnostunut bimboilusta ja huomiohuoraamisesta. Minulle riittää normaali siisti ulkonäkö, jossa tunnen oloni hyväksi. Ulkonäkö rapistuu iän myötä, mitä sitten jää. Yksinäisyys kun ei lapset käy tai soita.
Oma lapseni on minulle niin rakas ettei noilla asioilla joita luettelit kateuden aiheeksi, ole minulle merkitystä. Saan tuntea onnea ja iloa kun puuhaan poikani kanssa ja saa nauttia perheestäni. Mikään vapaus tai itsensä jatkuva puunaaminen eivät voi koskaan tuoda samanlaista onnen tunnetta. Sain lapseni vanhempana joten ehdin kyllä maistaa sitä lapsetonta elämää, eikä sitä ole yhtään ikävä.