Miksi kukaan hankkii lapsia?

kyssäri
No en oikeastaan. Ehkä paras kuulemani selitys on jokin sellainen, että jos on itse elänyt hyvän lapsuuden, niin ajattelee, että itsekin haluaa olla hyvä vanhempi jollekin. Että vanhemmat ovat jotenkin esikuvia joiden jalanjälkiä haluaa seurata. Vähän niin kuin jos näkee hyvää taidetta, niin ehkä inspiroituu itsekin luomaan jotain.
Minusta se on aika hyvä "selitys" :)
 
no jaa
Alkuperäinen kirjoittaja kyssäri;30434715:
Minusta se on aika hyvä "selitys" :)
Tiedä häntä. Minulla on ollut paras mahdollinen lapsuus, hymyilyttää ajatellakin, ja äärimmäisen läheiset ja rakastavat, hyvät välit vanhempiin (vieläkin on), kotoa saatu hyvä parisuhdemalli yms.

Eikä lasten tekeminen kiinnosta silti ollenkaan, vaan laitatin piuhat poikki.
 
No en oikeastaan. Ehkä paras kuulemani selitys on jokin sellainen, että jos on itse elänyt hyvän lapsuuden, niin ajattelee, että itsekin haluaa olla hyvä vanhempi jollekin. Että vanhemmat ovat jotenkin esikuvia joiden jalanjälkiä haluaa seurata. Vähän niin kuin jos näkee hyvää taidetta, niin ehkä inspiroituu itsekin luomaan jotain.
Miksi et ymmärrä sitä vastausta, että haluaa olla vanhempi - haluaa kokea elämässään vanhemmuuden ja haluaa elää lapsiperhe-elämää?
 
vieras*
No en oikeastaan. Ehkä paras kuulemani selitys on jokin sellainen, että jos on itse elänyt hyvän lapsuuden, niin ajattelee, että itsekin haluaa olla hyvä vanhempi jollekin. Että vanhemmat ovat jotenkin esikuvia joiden jalanjälkiä haluaa seurata. Vähän niin kuin jos näkee hyvää taidetta, niin ehkä inspiroituu itsekin luomaan jotain.
Oletko sinut omien valintojesi kanssa? Kuullostaa siltä, että et ole. Miksi kaikkien pitäisi toimia kuten sinä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30435099:
Miksi et ymmärrä sitä vastausta, että haluaa olla vanhempi - haluaa kokea elämässään vanhemmuuden ja haluaa elää lapsiperhe-elämää?
En ymmärrä siksi, että mielestäni ihmiset ottavat hirveitä riskejä hankkiessaan lapsia. Entäs jos se lapsiperhe-elämä onkin yhtä helvettiä? Olen kuullut monen erityislapsen vanhemman sanovan näin. Joten jos on ihan tyytyväinen elämäänsä noin muuten, niin miksi ottaa riski? Että mitä on se extra jota lapset tuovat elämään? Jos haluaa vain toteuttaa hoivaviettiään, niin eläimetkin sopivat loistavasti siihen tarkoitukseen.
 

Yhteistyössä